Ostatni miesiąc dla ekipy Gloria Victis był niezwykle pracowity – każdego tygodnia do gry trafiały liczne zmiany, poprawki, jak i nowości.

Pod koniec sierpnia do gry dodano obozy oblężnicze, które rozmieszczone zostały w pobliżu głównych osiedli. Oferują one możliwość tymczasowego odradzania najeźdźców podczas oblężenia w pobliżu atakowanej lokacji, co pozwoli napastnikom łatwiej organizować szturmy. Widać, że twórcy starają się jak mogą, aby zwiększyć konflikt w Gloria Victis.

Obóz Złotych Gryfów

Na początku września do gry trafiła kolejna aktualizacja i to wypełniona po brzegi różnego rodzaju usprawnieniami. Między innymi, wprowadziła ona do gry nowe globalne wydarzenie odbywające się po evencie oblężniczym. Obie nacje mają za zadanie albo ochronić, albo wyeliminować tę samą postać NPC: dowódcę rozbitego oddziału, który stworzył swą ostatnią linię obrony na rzecznym posterunku na północ od Audunstede. Nowe wydarzenie oferuje nie tylko emocjonujące doświadczenia i kolejną okazję do wzięcia udziału w konflikcie, ale również liczne cenne nagrody.

20160914_gv-2

Devsi postanowili także poprawić poprawić pierwsze wrażenia nowych graczy, dlatego też odświeżony został wygląd obszarów wokół głównego miasta każdej nacji oraz dodano nowe miejsca, w których pojawiać i odradzać się będą niskopoziomowe postaci. Gracz, który postanowił dołączyć do dumnych Midlandczyków, pojawia się teraz w podmiejskiej gospodzie, a żądny przygód Ismir odnajdzie się w obozie treningowym na szczycie klifu, skąd rozpościera się piękny widok na Mereley i doki. Jest to pierwszy etap planowanej reorganizacji obszarów startowych, która będzie etapami wprowadzana do gry, razem z większą ilością i różnorodnością dynamicznych wydarzeń.

Ponadto, w związku z nadchodzącą wymianą animacji, rozpoczęto prace optymalizacyjne związane z komunikacją klient-serwer. Zmiany powinny być szczególnie odczuwalne na najniższych ustawieniach i podczas wyświetlania wielu postaci graczy na ekranie.

20160914_gv-3

W zeszłotygodniowej aktualizacji, ekipa Gloria Victis przeprojektowała południową część przedmieść Dunfen wprowadzając fosę wokół murów miasta, przeprawę przez potężne jezioro oraz całkowicie nową osadę. Dodano także dwa nowe ciągi wydarzeń: pościg za kłusownikami w okolicy Dunfen i walkę ze zdradzieckimi najemnikami z kompanii Złotego Gryfa, którzy osiedlili się w opuszczonej górskiej strażnicy. Co ciekawe, to by aktywować ten ostatni event, nacja musi być we władaniu dwóch różnych lokacji, dzięki czemu kontrola terytorium nabrała zupełnie nowego znaczenia.

Na tropie sukcesu – wywiad z twórcami Gloria Victis

Oprócz tego gracze mogą używać emotki i szczególnie przydatna jest ta związana z siadaniem, gdyż przyspiesza ona regenerację życia i wytrzymałości. Wprowadzono także nowe animacje zbierania surowców oraz interakcji ze skrzyniami, a do tego ekipa Gloria Victis szykuje się na wprowadzenie w niedługim czasie nowych animacji związanych z walką.

Oczywiście w międzyczasie, na podstawie opinii graczy, wprowadzono usprawnienia związane z wydarzeniami dynamicznymi oraz synchronizacją postaci, a także wiele zmian w balansie gry, wliczając w to statystyki.

20160914_gv-1

Oto lista najważniejszych zmian, jakie trafiły do gry w ostatnim miesiącu:

  • Wprowadzono przeprojektowaną mapę turnieju PVP;
  • Wprowadzono event ataku/obrony zamku po zakończeniu turnieju PVP;
  • Dodano rzeczny posterunek na północ od Audunstede;
  • Wprowadzono nowe dynamiczne wydarzenia w pobliżu miast startowych;
  • Zmniejszono dystans, z jakiego można grabić pokonanych przeciwników NPC;
  • Przeprojektowano zawartość skrzynek w miastach;
  • Wprowadzono obozy oblężnicze umieszczone w pobliżu każdej lokacji mogącej zostać celem oblężenia;
  • Skorygowano czasy zachwiania, by zbalansować postaci tworzone pod zręczność;
  • Zbalansowano redukcje obrażeń zależne od podstawowych atrybutów;
  • Zbalansowano redukcje obrażeń oferowane przez różne pancerze;
  • Wprowadzono globalne wydarzenie ataku/obrony dowódcy oddziału na posterunku rzecznym na północ od zamku Audunstede;
  • Dodano nowe lokacje, w których gracze spawnują się na niskich poziomach;
  • Przeprojektowano ciąg wydarzeń związany z atakiem midlandzkich partyzantów na przedmieścia Mereley;
  • Zwiększono ilość doświadczenia otrzymywanego przez postacie o wysokich poziomach za wykonywanie dynamicznych wydarzeń;
  • Testowo wyłączono wpływ Zwinności postaci na czas zachwiania, gdy jej cios został zablokowany przez przeciwnika;
  • W celach testowych rozmieszczono w kopalniach dodatkowe spawnery węgla;
  • Przeprojektowano południową część przedmieść Dunfen, wprowadzając fosę wokół części Dunfen, nową osadę, jezioro oraz przeprawę przez jezioro z posterunkiem celnym;
  • Dodano kopalnię granitu na wschód od posterunku rzecznego w północnej części Stoneholm;
  • Dodano opady śniegu podczas turnieju PVP;
  • Wprowadzono łańcuch wydarzeń dotyczący walki z kompanią najemną Złotego Gryfa, polegający na rozbiciu zwiadowców Gryfów kryjących się w obozach, co umożliwi wejście do ich fortu;
  • Wprowadzono łańcuch wydarzeń na wschód od Dunfen dotyczący walki z kłusownikami;
  • Zwiększono ilość obrońców dowódcy oddziału NPC podczas globalnego wydarzenia odbywającego się po oblężeniu.

Optymalizacja:

  • Optymalizacja animatorów graczy i postaci NPC;
  • Optymalizacja instancjonowania postaci NPC po stronie klienta i serwera;
  • Optymalizacja szkieletu postaci humanoidalnych;
  • Optymalizacja shaderów przy minimalnym ustawieniu detali obiektów;
  • Optymalizacja kodu sieciowego;
  • Poprawiono wydajność serwerów;
  • Zoptymalizowano modele przeciwników niehumanoidalnych.

Jak widać lista zmian jakie trafiły w ostatnim czasie do Gloria Victis jest olbrzymia, a to tylko część z nich. Pełną listę zmian znajdziecie na oficjalnej stronie gry.