Kolejna aktualizacja związana z regionem Valencia trafiła na serwery Black Desert Online i chyba uszczęśliwiła mnóstwo graczy. Dlaczego? Bo wprowadziła zmiany w systemie kar obecnym w tej grze, dzięki czemu w regionie pustynnym można toczyć walki PvP praktycznie bez konsekwencji – tak jakby.
Nowy system kar w PvP obejmuje tylko i wyłącznie regiony pustyni Valencia, a walki PvP na pozostałych regionach są nadal bardzo karzące dla graczy z negatywną karmą.
No więc co konkretnie uległo zmianie? Otóż bez względu na czy zaatakujecie, czy też zabijecie innego gracza na pustyni, odjęte zostaną Wam dokładnie te same punkty karmy. Jednakże gracze uważani za tych '”Złych”, to znaczy z negatywna karmą, powinni bać się dodatkowych konsekwencji, jakie na nich czekają.
Jeśli Zły gracz zostanie zabity przez potwora lub też środowisko pustynne, to z pewnością utraci punkty XP oraz istnieje szansa, że może utracić kryształ. Plusem jest to, że usunięto szansę na spadek ulepszeń (enhancement). Innymi słowy, Źli gracze otrzymują dokładnie taką samą karę jak Dobrzy, pod warunkiem że zabił ich potwór lub też pustynia – no bo chyba chyba każde dziecko wie, jak niebezpieczne jest to miejsce.
Jednakże, jeśli Źli gracze zostaną zabici przez innego gracza lub też NPC znajdujących się na pustyni, to nie zostaną za to ukarani. No może poza tym, że odrodzą się w Kolonii Karnej, gdzie będą musieli odbyć karę zależną od ilości ich negatywnych punktów karmy. No po prostu strach się bać. No prawie, bo z Obozu tegoż można czmychnąć jeśli uda się Wam ominąć strażników, lub też wykonać dla nich jakieś zadania.
No dobrze, ale w których konkretnie miejscach na pustyni – o ile jesteście Ci Źli i zostaniecie zabici, grozi Wam przyśpieszony transport do Obozu Karnego? Oto ich lista:
- Red Desert,
- Great Valencian Desert,
- Cantusa Desert,
- Northern Sand Dune,
- Southern Sand Dune,
- Crescent Shrine,
- Titium Valley,
- Desert Naga Temple,
- Aakman Temple,
- Hystria Ruins,
- Roud Sulfur Mine,
- Pila Ku Jail
Ale nie martwcie się, jest też kilka bezpiecznych miejsc, w których możecie przeczekać ewentualną rozróbę, o ile nie chcecie trafić do paki: Sand Grain Bazaar, Valencia City, Ibellab Oasis lub Rock Post.
Aby było Wam łatwiej zrozumieć ewentualne konsekwencje Waszej śmierci z podziałem na regiony, to poniżej zamieszczam tabelkę – oczywiście pamiętajcie o Obozie Karnym dla Złych graczy na obszarach pustynnych:
No dobrze, ale to nie koniec, bo nie dość że świat może Was uważać za tych Dobrych, to może się to szubko zmienić. Otóż, środowa aktualizacja wprowadziła jeszcze system „Czarnego Charakteru”. Otóż, jeśli zabijecie gracza i bez względu na to ile macie punktów kramy, to na 30 minut Wasza postać zostaje oznaczona specjalnym symbolem, którego nie ukryje nawet kamuflaż.
Postać oznaczona tym symbolem, otrzyma w przypadku śmierci, taką samą karę jak Ten Zły. Oznacza to, że nawet jeśli macie pozytywną karmę, ale zginiecie na pustyni z rąk graczy lub NPC, to obudzicie się w Obozie Karnym. Jeśli zabiją Was potwory i pustynia, to stracicie jeno nieco punktów EXP oraz możecie utracić kryształ.
Oznaczenie to zniknie po 30 minutach lub po przybyciu do Obozu Karnego.
Pamiętajcie, że powyższe kary dotyczą tylko obszarów pustynnych Valencia i w innych regionach obowiązują takie same kary, jak dotychczas.
Inne ważne zmiany w nowym systemie karnym:
- Źli gracze mogą atakować się na regionie pustynnym – no chyba, że należą do tej samej gildii lub grupy, to wtedy nie mogą. Jedyną konsekwencją jaka poniesie ten z nich, który zginie, to szybka podróż do Obozu Karnego.
- Jeśli Zły gracz spełnia wymagania aby wziąć udział w Conquest War, Node War, Red Battlefield, Final Battle lub Arenie, to nie zostanie ukarany w przypadku jego tragicznej śmierci, poniesionej w ramach tych walk.
- Teren zamku Valencia, nie zalicza się do regionu pustynnego!
- Dobrzy gracze nadal mogą bezkarnie atakować Tych Złych.
No dobrze, ale nie myślcie, że Źli gracze nie będą się mieli gdzie schronić na terenach pustynnych. O nie, gdyż gdzieś głęboko na pustyni ukryte jest magiczne Miasto Wygnańców, gdzie tylko gracze z negatywna karma mogą czuć się bezpiecznie. Sorki, ale Ci Dobrzy nie mają czego tutaj szukać w Muiqun, bo strażnicy od razu ich zneutralizują 🙂
Muiquun jest jedynym miejscem na terenach pustynnych, gdzie w przypadku śmierci, Źli gracze nie zostaną w jakikolwiek sposób ukarani. A co ciekawe, to gdy zapadnie noc, to nawet Ci Dobrzy gracze, nie będą w stanie w tym miejscu zaatakować Tych Złych.
Trochę to wszystko pomieszane, ale jeśli nie chcecie brać udziału w walkach PvP, to zawsze możecie pozwiedzać pustynię. A przynajmniej spróbować pozwiedzać, bo przecież Black Desert Online zachwyca swoja urodą 😉
A jeśli jesteście już nieco zmęczeni klimatami pustynnymi, to możecie poczytać o morskiej aktualizacji, która trafi do naszej wersji prawdopodobnie na przełomie listopada i grudnia.
P.S. Nie zapomnijcie polubić stronę BabaGra.pl na FB!
Od teraz mój nowy portal do przeglądania gier MMO :> ! Tak trzymaj 😉
Wow – dzieki 🙂
tylko nie spoczywaj na laurach 😛 BDO mnie wkręciło, a nie przepadam za czytaniem p2w ciągle 😛