Kolejny dzień i nowe informacje dotyczące planów rozwojowych dla PlanetSide 2. Rok 2017 zapowiada się dość ciekawie dla tej gry 🙂

W najnowszym dzienniku developerskim, ekipa PlanetSide 2 dzieli się z graczami wizją Połączonych Sił Zbrojnych oraz omawia kilka elementów, które ulegną zmianie, aby osiągnąć zamierzony cel.

Czym są Połączone Siły Zbrojne?

W PlanetSide 2 siły te rozumiane są jako sposób w jaki pojazdy, piechota i terytoria współdziałają ze sobą. Idealnie, związek ten powinien być pozytywnym i wciągającym doświadczeniem dla wszystkich stron. Bez względu na to, czy gracze są w pojeździe, czy też na piechotę, chcemy aby cieszyli się walką. Chcemy także, aby czuli się nieodłączną częścią terytorium, jak i elementów składających się na „meta game”.

Jak się tam dostaniemy?

Aby osiągnąć naszą wizję, będziemy dopracowywać kilka kluczowych elementów gry wymienionych poniżej:

  • Więcej celów terytorialnych dla pojazdów. Kierowcy pojazdów powinny się czuć, że mają swój udział w zdobyciu terytorium, co oznacza dodanie nowych celów w przepływie walk, które mogą pojawić się w postaci punktów kontrolnych, jakie mogą być przechwytywane przez pojazdy oraz ograniczeń w odradzaniu.
  • Pojazdy są bardziej przyjemne w użyciu. Chcielibyśmy aby walka pojazdami była przyjemniejsza, jeszcze zanim ulepszone zostaną ich linie certyfikacyjne, a także złagodzić niektóre z typowych frustracji związanych z ich obsługą, jak na przykład brak przyczepności podczas manewrowania na wzgórzach.
  • Znaczące oddziaływanie pomiędzy pojazdami a piechotą. Chcemy aby walki z udziałem pojazdów trwały dłużej i po ich zakończeniu nie było odczucia, że któraś ze stron została zbyt szybko zniszczona. To będzie obejmować zmiany związane z obrażeniami zadawanymi przez broń, jak i ich zasięgami.
  • Usunięcie bonusów związanych z pojazdami z kontynentów i baz. Bardziej spójny przepływ zasobów powinien zmniejszyć przewagę dla pojedynczej frakcji, a do tego zachęcić graczy do przywołania pojazdów, które będą miały największy wpływ na daną sytuację.
  • Zachęcenie do koordynacji i transportu. Chcemy zwiększyć korzyści związane z transportem pasażerów, jak również pozwolić liderom drużyn oraz plutonów przekierowywać pojazdy na tereny, które potrzebują ich wsparcia.

W najbliższych miesiącach zobaczycie wiele zmian, które przybliżą nas do osiągnięcia tych założeń. Niektóre z tych zmian wydawać się będą delikatniejsze, ale będą podwalinami tyvh większych, jakie pojawią się w przyszłości, podczas gdy inne będą dość istotne i mające odczuwalny efekt. Jest to dla nas ważne, aby każda wprowadzona przez nas zmiana, zazębiała się w sposób naturalny z grą na każdym etapie tego procesu. Oczywiście w oparciu o Wasze opinie, będziemy nadal monitorować i dostosowywać nasze podejście.

Nakreślona przez ekipę PlanetSide 2 wizja Połączonych Sił Zbrojnych jest jak dla mnie nadal zbyt ogólnikowy i tak naprawdę póki do gry nie trafią pierwsze zmiany związane z tą wizją, trudno chyba ocenić, jak wpływ mogą one mieć na tę grę. Czyżby nadchodziła wersja 2.0 PlanetSide 2?

Co o tym sądzicie?