… czyli dalsza część nudnego tematu 😉 Ale tak na dobry początek trailer EQ2, po obejrzeniu którego „zakochałam” się w tej grze…

httpv://www.youtube.com/watch?v=xTkUcfEWcgQ

Krytyki

Critical hits albo krytyki jak je potocznie zwiemy, które zwiększają nam wartość naszego uderzenia o ilość właśnie krytyków, gdzie 1% to podstawa a 100% gwarantuje nam krytyki za każdym uderzeniem. Jak działają krytyki? To proste. Obrażenia zwiększone zostaną o 30%, a jeśli mimo to wartość jest mniejsza od naszego maksymalnego obrażenia jakie możemy zadać, to do maksymalnego obrażenia dodana zostanie wartość 1. Więc załóżmy ze broń zadaje obrażenia pomiędzy 1000-2000, przy krytyku na minimalnym uderzeniu 1000 x 1,3= 1300, a wiec zdecydowanie mniej niż maksymalne obrażenia, dlatego też w tym wypadku będziemy mieć atak, który zada 2001 obrażeń.

Na przykładzie broni palladyna:  875 siły, dps mod = 25, +25 extra obrażeń na broni, to oznacza że broń zadaje obrażenia pomiędzy 570-3230. Więc przy każdym krytyku jest szansa, że broń zada obrażenia od 3231-4199. Jeśli mamy krytyki na poziomie 50% to oznacza, że co drugie uderzenie jest znacznie większe niż nasze podstawowe możliwości.

Double Attacks (DA) czyli tzw. podwójne ataki, jak sama nazwa wskazuje są łatwe do wyjaśnienia. Jeśli mamy np. 30% DA, to oznacza, że na 30% autoataku jest szansa na podwójne uderzenie moba, a więc podwojenie obrażeń z autoataku!!

Flurry

To nowy pomysł przedstawiony wraz z RoK / TSO, na początku ten buff został dodany do mythicala asasyna, ale później dodano do kilku innych buffów i wyborów z AA. Jakby to opisać właściwie? Ten zwariowany buff ogromnie zwiększa możliwości obrażeń z autoataku. Jak on działa? A więc jeśli na danym autoataku odpali się „flurry” , zamiast uderzyć tylko raz, zaatakujemy nasz cel kilka razy, za jednym uderzeniem. Coś jak double ataki, ale znacznie więcej razy (nie wiem dokładnie ile razy mogą być zadane obrażenia przy Flurry).

  • Standardowy Melee Attack  (np. zadajemy 1000 dmg)
    • tylko z autoataku odpalają się inne bonusy
  • szanasa na  Double Attack (+1000)
  • szansa na odpalenie Flurry przy ataku (+ 1000)
    • ponowne Flurry (+1000)
      • i znów Flurry (+1000)

Jak widać na podstawowym przykładzie, ilość obrażeń zadanych znacznie wzrasta!

Teraz przestudiujmy na przykładzie parsera z rajdu. Obrażenia broni z autoataku są na parserze pomiędzy 1630 a 12600. Należy pamiętać o tym, iż debuffy rzucone na moba również zwiększją obrażenia, które zadajemy, również te z autoataku! Powiedzmy że średnia autoataku była 9ooo. Przy założeniu, że po zbufowaniu ma się w granicach 70% melee krytyków, a wiem, że większość z skautów ma znacznie więcej. Więc dla dobra sprawy załózmy że przy tej ilości krytyków, średnie uderzenie było na poziomie 10tyś.  Jeśli mamy na sobie buff z Flurry, który procnął 3 x, do tego odpalił się double atak, to nasz zwykły autoatak wzrasta z 10tyś nawet do 50tyś!! Teraz warto się zastanowić, czy którykolwiek z naszych spell’i czy też CA może zadać taki damage? Dlatego wydaje mi się, że warto używać autoataku, szczególnie w grupach czy rajdzie i gdy nie mamy do czynienia z AOE (magowie/ lekarze).

Haste czyli przyspieszenie

No i doszliśmy do tzw. opóźnienia w uderzeniach bronią czyli weapon delay. Jest tylko jedna możliwość aby skrócić ten delay, a jest nim właśnie haste. Jeśli skrócimy nasz delay z 6 sek do 3 sek można powiedzieć, że będziemy zadawaćpodwójne obrażenia.  A więc haste jest również doskonałym buffem pomagającym nam w zwiększeniu dps z autataku. Jest wiele klas, które buffują hastem. Ja osobiście mogę powiedzieć, iż pies mistyka zwiększa haste na grupę nawet do 15%.

Należy pamiętać o jednej rzeczy, że ważne jest obserwowanie naszych statów. Jeśli nasze krytyki są na max, to wymieńmy parę itemów, na te co mją np. podwójne ataki (DA), czy też zwiększają nam haste. Niestety, z tego co wiem to przedmioty z buffem haste’a nie dodają się, więc ważne jest by nosić ten co nam najbardziej zwiększa przyspieszenie.

Timing czyli czas

Mam nadzieję, iż wytłumaczone zostało dlaczego autoatak jest taki ważny, jednakże nie chciałabym aby wszyscy zbufowali się teraz na melee krytyki i DA i zapomnieli o swoich spellach i CA’s. Wraz z GU51 dostaliśmy nowe narzędzie, pasek który pokazuje nam dokładnie kiedy uderza nasz broń jeśli jesteśmy w melee zasięgu moba. Warto poćwiczyć i pomiędzy tymi uderzeniami używać naszych klasowych spalli i CA’s. Ważne jest też by się zastanowić, czy jeśli nasza broń zadaje dmg w okolicach 2000 a delay jest np. 2 sek to czy użyć spella, który castuje się 6 sek i zadaje dmg np. 3000, tracąc w tym czasie szanse na 3 x autatak = 6000 obrażeń.

Oczywiście omówiłam walkę w zasięgu melee moba, całkowicie inaczej wygląda walka gdy dany mob castuje AOE i musimy utrzymać maksymalny dystans czy też w warunkach gdy np. soluje mag, a dobrze wiemy, że „szmatki” lubią leżeć co chwilę na podłodze…

No dobra a teraz przyznać się bez bicia, który/ która to ukrywa się pod pseudonimem Pogromca Leszczy??

Poprzedni artykułAuto-atakujemy co się da!! cz. 1
Następny artykułZam-fastycznie!
3 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Władca Smrodu

Pogromca Leszczy powiadasz 🙂

Władca Smrodu

To kradziejka jest 🙂 jak taka madra jest zapraszam do Wladczyni Losu 🙂 co prawda wladczyni jest jeszcze malutka ale na chwile obecna 12\1 🙂