W Everquest 2 prócz wielkich zon otwartych, mamy wiele instancji zamkniętych, dostępnych dla jednej grupy bądź wielu. Wiele pytań od graczy brzmi: „gdzie teraz mam iść? co mam robić? co zwiedzić?”, więc dlatego dziś lista chyba wszystkich zon wraz z podpowiedziami, którą znalazłam na forum SOE.
Zielony = Instancje łatwe i popularne, dobre miejsca na zbieranie doświadczenia, jak i AA;
Niebieski = zony średniej trudności;
Żółty = zony trudne do których ciężko znaleźć grupę, bądź są trudno dostępne;
Pomarańczowy = odpowiednie wyzwanie na odpowiedni level! To zony trudniejsze, ale warte tego naszego potu …
Czerwony = Najtrudniejsze z trudnych!!
A więc, instancje publiczne (tzn. że kilka grup jednocześnie może w nich przebywać) to:
- Wailing Caves (Commonlandy level 11-19)
- Blackburrow (Antonica level 13-20)
- Fallen Gate (Commonlandy level 17-28 )
- Stormhold (Antonica level 13-30)
- Crushbone Keep (Greater Faydark level 19-35)
- The Ruins of Varsoon (Thundering Steppes level 28-33)
- Runnyeye (Enchanted Lands level 33-43)
- Tower of the Drafling (Rivervale level 40-47)
- The Obelisk of Lost Souls (Feerott level 43-50)
- Permafrost (Everfrost level 47-55)
- Solusek’s Eye (Lavastorm 47-55)
- Klak’Anon (Steamfont 50-60)
- Sanctum of the Scaleborn (Tenebrous Tangle level 63-70)
- Palace of Awakening (Barren Sky level 66-70)
- Mistmoore Catacombs (Loping Plains level 63-70)
- Castle Mistmoore (Loping Plains level 67-80 –loot z T7)
- Karnor’s Castle (Kylong Plains level 72-80)
- Sebilis (Kunzar Jungle 74-80)
- Chardok (Kylong Plains 76-80)
Instancje zamknięte (bez instancji z dodatku TSO)
- The Nest of the Great Egg (Barren Sky level 63-70)
- The Vaults of El Arad (Barren Sky level 66-70)
- The Den of the Devourer (Bonemire level 63-70)
- The Acadechism (Greater Faydark 63-70)
- Blackscale Sepulcher (Bonemire 67-70)
- The Halls of Fate (Bonemire 67-75) T7
- The Obelisk of Blight (Lesser Faydark 66-70)
- Crypt of Valdoon (Loping Plains 67-70)
- The Court of Korocust (Chardok, 70-80)
- The Crypt of Agony (Kunzar Jungle 72-80)
- Vault of Eternal Sleep (Jarsath Wastes 74-80)
- Maiden’s Chamber (Jarsath Wastes 77-80)
- Chelsith (Jarsath Wastes 77-80)
- Runnyeye 2 (Enchanted Lands 77-80 + epik x 2)
Desert of Flame (Sinking Sands oraz Pillars of Flame) ma 5 instancji na jedną grupę na levelach 50-60:
- Scornfeather Roost
- Hidden Cache
- Vault of Dust
- Cazel’s Mesa
- Ancient’s Table
Następnie zony bądź ich część, które można uznać za coś w rodzaju instancji:
- Splitpaw (Thundering Steppes – zona skalowana od 20 do 50 level’u)
- Rivervale (Enchanted Lands 37-45)
- The Temple of Cazic Thule (Feerott 44-50)
- Clefts of Rujark (Sinking Sands 52-60)
- City of Mist (Kunzar Jungle 76-80)
Zony z tzw. „scenariuszem”, czyli należy robić je w pewnej kolejności by móc przejść dalej:
- The Tombs of Night / Crypt of Thaen (Nektulos 30-40)
- Nektropos Castle (Nektulos 33-38)
- Deathfyst Citadel (Zek 35-40)
- Poet’s Palace (Pillars of Flame 57-60)
- The Estate of Unrest (Butcherblock 67-70)
- The Shard of Fear (Feerott 67-80 loot z T7)
Zony hybrydowe, czyli zawierające otwarte i zamknięte instancje:
- Shimmering Citadel (publiczna) > Poet’s Palace (Pillars of Flame 57-60)
- Living Tombs (publiczna) > Silent City (x2 / x4 zona rajdowa) (Sinking Sands 55-60)
- Forgotten City (publiczna) > Nizara (bardzo trudna zona na grupę w której są epiki x2) (Mystic Lake 67-80)
Instancje z dodatku The Shadow Odyssey (stworzone na level 80):
Miragul’s Phylactery: (Everfrost- skaluje się od levelu 50 do 80)
- Scion of Ice
- The Anathema
- The Crucible
Najena’s Tower: (Lavastorm – skaluje się od levelu 50 do 80)
- The Hollow
- The Deep Forge
Befallen: (Commonlandy – skaluje się od levelu 50 do 80)
- Cavern of the Afflicted
- Halls of the Forsaken
- Necrotic Asylum
Mistmoore: (Loping Plains – skaluje się od levelu 70 do 80)
- Evernight Abbey
- Mistmyr Manor
- Ravenscale Repository
Pozostałości ludu z Sebilis: (Fens of Nathsar)
- Veksar (pod wodą)
- Nu’Roga ( w kopalniach goblinów)
- Atrebe’s Laboratory: The Fabled City of Korsha – można dolecieć sokokarem z Omen’s Call (nie mylić z zoną rajdową The Temple of Korsha)
Guk: (Moors of Ykesha)
- Halls of the Fallen / Upper Guk
- Lower Corridors / Lower Guk
- Ykesha’s Outer Stronghold
The Void:
- Obelisk of Akzhul
- Anchor of Bazzul
- Palace of Ferzhul
A teraz zony z TSO z podziałem na trudność:
Łatwe:
- Najena’s Tower: The Deep Forge
- Mistmoore: Evernight Abbey
- Befallen: Cavern of the Afflicted
- Phylactery: Scion of Ice
- Void: Obelisk of Akzhul
Średnie:
- Fens: Nu’Roga
- Mistmoore: Mistmyr Manor
- Fens: Veksar
- Phylactery: The Anathema
- Najena’s Tower: The Hollow
- Fens: Kurn’s Tower – Breaching The Void (GU53)
Średnio-trudne:
- Guk: Halls of the Fallen
- Befallen: Halls of the Forsaken
- Phylactery: The Crucible
- Void: Anchor of Bazzul
- Jarstah Waste: Emperor’s Atheneum (GU53)
Trudne:
- Befallen: Necrotic Asylum
- Mistmoore: Ravenscale Repository
- Atrebe’s Laboratory: The Fabled City of Korsha
- Guk: Lower Corridors
Bardzo trudne:
- Void: Palace of Ferzhul
- Guk: Ykesha’s Outer Stronghold
Mam nadzieję, że lista ta ułatwi wszystkim poszukiwanie przygód w świecie Norrath..
A na koniec rzut oka na Shard of Fear, gdzie z finalnego nameda wypada niepokonany do tej pory Choker, który znacznie zwiększa nasz damage:
httpv://www.youtube.com/watch?v=HH5aEyrllqs
” A na koniec rzut oka na Shard of Fear, gdzie z finalnego nameda wypada niepokonany do tej pory Choker, który znacznie zwiększa nasz damage ”
Słowo „wypada” jest tu mocno przereklamowane … 🙂
Oj tam… trza jeszcze mieć szczęście… Możesz go trochę ukraść Kokietowi, bo on to już farciarz do potęgi n-tej 🙂