Wraz z rozpoczęciem gry i zalogowaniem się na ekran startowy, stajemy przed dylematem: która rasa i klasa??  W Everquest mamy aż 19 ras do wyboru!! Jest to naprawdę sporo w porównaniu do innych MMO. A żeby było jeszcze ciekawiej i trudniej to zarówno rasy jak i klasy podzielone są na złe, dobre i neutralne. Ten podział wpływa na późniejszy nasz wybór, np. ratongi są zakwalifikowane jako zła rasa, więc mogą zaczynać tylko w tychże miastach. Wybór rasy (jak i płci) naprawdę nie jest łatwy, bo przecież zabawnie jest pograć taką myszą (ratonga) czy też kotem (kerra), można też zdecydować się na trolla, jaszczurkę (iksar), bądź żabę (froglok) o elfach już nie wspominając. Warto pamiętać również o tym, iż niektóre rasy są przypisane do danego miasta i tylko tam będzie można zaczynać naszą przygodę z EQ2, np. Arasai zaczynają w Neriak, a Sarnak w Gorowyn.

select_race-female

Wybór rasy ma poniekąd wpływ na późniejsze możliwości naszej klasy, i nie mówię tu o wyborze strony „konfliktu”, ale o cechach jakimi się charakteryzują dane rasy. Już na początku każda rasa ma zdefiniowane atrybuty z jakimi zaczynamy grać na levelu 1. Niektóre mają więcej INTelligence, inne STRenght.

staty-ras

Oczywiście prócz tych statów, rasy mają również odpowiednie resisty oraz to co najważniejsze: rasowe atrybuty znane w inaczej jako tradycje. Podzielone są one na tzw. stałe przypisane do danej rasy jak safe fall u arasai, oraz te które możemy wybierać w miarę jak nasza postać leveluje (co 10 lvl).Takimi przykładowymi atrybutami mogą być szybsze castowanie, +heal crit., +melee crit., zwiększona regeneracja powera w walce, itd. Dla przykładu wykaz atrybutów rasowych dla dark elf’a:

dark-elf1

Tworząc taki system atrybutów, developerzy Everquest’a chcieli by już tworzenie naszej postaci było fascynujące, nie mówiąc o doborze klasy, których mamy tutaj aż 24!! Po wyborze rasy, musimy zdecydować jeszcze na klasę jaką chcemy grać, pamiętając o tym, że niektóre klasy są dostępne tylko jako złe lub jako dobre (np. monk jest klasą, która może zaczynać tylko w miastach „dobrych”). Do wyboru mamy 4 główne typy klas: magowie, lekarze, wojownicy oraz skauci, a każdy z tych typów dzieli się jeszcze na 6 rodzajów. Pamietam, że tworzenie mojej pierwszej postaci Kinya zajęło mi cały dzień, gdyż nie mogłam się zdecydować co tak naprawdę chcę 🙂 Całe szczęście teraz jest już coraz więcej poradników opisujących jak i pomagających w tworzeniu odpowiedniej dla nas postaci.

rasa-vs-klasa

No tak, ale co zrobić jak chcę grać illuzjonistą który będzie Arasai, lub nekromantą, który z pochodzenia jest high elf’em? To rówież zostało przemyślane przez developerów i dlatego możemy zawsze zdradzić miasto, i na koniec linii questów zmieniamy również naszą klasę na przeciwną, i tak necro stanie się conjurorem, a corecer illuzjonistą. Przy tzw. klasach neutralnych (występujących w każdym mieście), możemy, ale nie musimy zmieniać naszej klasy. Taka zdrada nie jest jednak prosta i łatwa.  Po pierwsze to jest dość sporo questów dzięki którym tracimy frakcję w naszym mieście, więc po pewnym czasie strażnicy będą próbować nas zabić. Po drugie nasze spell’e są resetowane do apprentice I (nawet jak mamy mastery) przy wyborze innej klasy. Po trzecie to jesteśmy wyrzutkami i trafiamy do podziemnego miasta Haven. Kolejnym etapem jest wybór miasta w którym chcemy mieszkać, z tym że tu prócz dobrze nam znanych początkowych dochodzi jeszcze Maj’Dul – miasto neutralne no i zawsze możemy już zostać wyrzutkiem i mieszkać w Haven 🙂 Jak zdecydujemy się na miasto, to wtedy należy zbudować sobie frakcję z mieszkańcami, więc czekają nas nowe questy. Osobiście nie tykam się questów na frakcję dla Queynos i Freeport, są to bardzo stare questy, trudne i jest ich cała masa, podczas gdy wyrobienie frakcji dla Neriak, Kelethin czy Gorowyn zajmuje maksymalnie godzinę.

No to cóż mi zostało powiedzieć na koniec?? Miłego zdradzania!! 😀