… nie wszystko co zapowiadano udało się wykonać. Zgodnie z listem producetna nie zobaczymy na serwerze testowym oczekiwanego przez wszystkich systemu Shaders 3.0. Zmiany są tak duże i jest ich tak dużo, że developerzy nie wyrobili się ze wszystkimi. Więc jeśli chodzi o Shaders to będzie opóźnienie i najprawdopodobniej zobaczymy je dopiero w GU54 (listopad). Mam nadzieję, że jednak w jakiś cudowny sposób zdążą do końca września… Hmmm, ale z drugiej strony zmiany muszą byc przetestowane, więc chyba raczej GU54.
Gdy spojrzałam dziś na notatki tego co poszło na testowy serwer, to za głowę się chwyciłam co nas czeka na koniec września. Muszę powiedzieć, że sporo zmian i to począwszy od najniższych leveli. Nie mam zamiaru wszystkiego opisywać, bo chyba cały dzień by mi zeszło. Będę egoistką i powiem co mnie najbardziej ucieszyło: „The Cudgel of Obviation’s Spirit Tap Effect is now unresistable”. NO W KOŃCU!!! Ileż to razy na jednej z najcięższych walk obecnie w EQ2 z Ykeshą i jej adami, klęłam pod nosem bo Spirit był resitowany, a Pikiel obok się dopytywał: „no już? no już?”. No i w końcu będę mogła odpowiadać: „ok, spirit na mobku” i to bez wcześniejszych przekleństw 🙂
Wiele rzeczy już poprzednio opisywałam, ale najważniejsze przypomnę jeszcze raz dla zapominalskich:
1) AA i Achievment – 2 kompletnie różne rzeczy wraz z GU53. AA czyli dotychczasowe achievmenty będą nazywać się Alternate Advancemnet, czyli w skrócie nadal AA. Natomiast Achievemnty będą odnosić sie do naszych osiągnięć w dziedzinach: walki, questów, odkryć, craftu, itd. i będziemy mogli je porównywac z innymi graczami. Podzielono je na kilka grup: General, Quest, Exploration (odkrycia), Slayer (bicie mobów), Tradeskil i Triumf. Triumf uzyskamy wtedy, gdy dokonamy wszystkich osiągnięć w danej dziedzinie/ regionie. Z pewnością powiązany będzie z tytułem.
2) Chronomagia, czyli automentoring co 5 lvl. Naprawdę niezła rzecz, jeśli ominęło się sporo zon po drodze.
3) 37 nowych questów w całym Norrath (również w starych zonach), które będą działać na zasadzie „daily double”, czyli: „zabij bossa”. Nie wiem czy będą nagradzać shard’ami ale z pewnością będą na niższe levele z ponoć fajnymi nagrodami.
4) Powiązane z Chronomagia są zmiany w namedach od najniższych leveli począwszy, i na przykład wszystkie epiki, które nie rzucały fabledów, zostały zmienione na heroiki^^^. Natomiast epiki, które miały szansę by rzucić fabled, ale rzadko się to zdarzało, teraz będą się juz zachowywać jak przystało na epiki i zobaczymy fabledową skrzynkę. Patrząc na spis znikających epików, nasuwa mi się myśl, że musze je pobić na altach żeby dostać AA teraz jak są jeszcze epikami, i później jak już zostaną heroikami. Na przykład Broog The Basnished i Meathcocs z SS, Equatrielle (jednorożec) z Lesser, Haraghur the Deathelss z Bonemire, Mangler, Cragshell, itd. Namedy, które bardzo cięzko było zobaczyć, jak np. Książki w Ruins of Varsoon, maja tą szansę zwiększoną. Jednoczesnie namedy w Sebilis mają ten sam timer co te z Karnors Castle czyli mogą pojawić się co 45 min. Niespodzianką jest pojawienie się nowego Boss’a w Sebilis. Och, i developerzy przypomnieli sobie o pięknej ale bardzo trudnej i totalnie opuszczonej zonie, New Tunaria. Pełno namedów, ale do tej pory bardzo rzadko kiedy coś dawały, teraz za każdym razem dadzą nam co najmniej skrzynkę z przedmiotem legendary. Lista zmian namedów jest naprawdę długa i jeśli ktoś się tym interesuje, to powinien sobie przejrzeć notatki z GU.
5) Oczywiście nowa zona grupowa Shard of Love i nowa zona rajdowa Miragal’s Planar Shard wraz z nowymi questami.
6) Zmieniono loot w Bastion’ie. No i dobrze, bo prócz czapek z Gozaka, no i może płaszczy, to nic ciekawego nie było.
7) Portale druidów jaki i Translocation spelle magów, połączone zostały w jeden spell i będą działać tak jak druid w Guild Hallu, tzn. sami wybieramy opcję gdzie chcemy się udać. Kurcze, trochę będę tęsknić za tymi zabwnymi sytuacjami, gdy mamy się udać np. do Commonlandsów do Tomb, a połowa rajdu ląduje w Antonice bo jeden z druidów się pomylił z poratlem 🙂 No w końcu u mojej Vivid zniknie 1 hotbar przeznaczony na portale i nie będę musiała szukać odpowiedniego portalu do castnięcia.
8) AA slider, czyli sami wybieramy jaki % combat (adventure) xp ma trafiać do naszego AA.
9) Szybciej nauczymy sie pływać! Może w końcu Kinya osiągnie 400/400 😀
10) Nasze pety nie będą uderzane przez AOE o ile nie są/ walczą przed namedem gdzie jest frontal. Wow, to oznacza, że mój piesek ma szansę przeżyć dłużej jak 30 sek na Tyrannusie.
11) Ha! Może w końcu zrobię quest chociaż na jednej postaci, aby dostać klucz co otwiera bramę w Thundering Steppes. Podobno nie będzie juz taki upierdliwy.
12) Heirloom tag został dodany do dużej ilości przedmiotów, tak by gracze mogli również zadbać o swoje alty. Z rego co pisza gracze z servera testowego, praktycznie każdy legendary przedmiot no-trade jest teraz heirloom. Co lepsze to, wszystkie sa attunable a przy pierwszym zalogowaniu na daną postać pojawiają sie w inventory (overflow) jako un-attuned. Hmm… czy to oznacza, że co niektore itemki z Kin, których już nie używam będę mogła przekazac Vivid? A Piki w swoim dziwnym UI nie ma czegos takiego jak Overflow, ostatnio się męczył parę dni…
13) Unbound Elemental Essences będą teraz heirloom.
14) No kolejne WOW – „Anashti Sul and Ykesha now have a chance to drop new items for Mages”. To w sumie bardzo dobrze zważywszy na to, że do tej pory miały głownie przedmioty dla skautów i fighter’ów. Pożyjemy, zobaczymy.
15) Carpenterzy dostali parę nowych przepisów powiązanych ze stajniami!!
16) Troche spelli zmienionych, największa zmiana chyba dla wizardow’ego Rays of Disintegration, który to ma już nie być aż tak wkurzający dla innych magów.
17) I wiele, wiele innych zmian…