Czy tylko lag i długaśne zonowanie? Nie wiem jak jest na innych serwerach, ale wczoraj na Runnyeye było nie do wytrzymania. Wiele gildii odwołało swoje rajdy z racji tego, że ludzie nie byli w stanie wzonować do instancji rajdowych. Forum SoE było wczoraj pełne, no i oczywiście jest mnóstwo tematów z tym związanych. Też pozwoliłam sobie po raz pierwszy skrytykować SoE w tym wątku i myślę, że każdy, kogo wkurzają te lagi i zonowania, powinien napisać parę słów.

Jak dla mnie i wielu innych graczy, problem z zonowaniem pojawił się w momencie pojawienia się Battlegroundów. Oczywiście Rothgar utrzymuje, że nie jest to wina BG, ale potwornych ilości danych dostepnych dla każdej postaci, takich jak shared banki, skrzynki na harvest, broker, itd. We wtorek ma iść kolejny już hotfix, który ma niby usprawnić prace serwerów oraz zgodnie z zapowiedzią, możemy w najbliższym czasie spodziewać się upgrade’u co niektórych serwerów.

Kolejną rzeczą, którą zrobiło SoE to zredukowanie ilości meczy w BG i ma to podobno pomóc w lagach i zonowaniu. No dobra, jestem laikiem, ale skoro niby BG nie maja wpływ na lagi i zonowanie, to dlaczego redukują ilość meczy? Do tego dochodzi wyłączanie serwerów BG na kilka godzin w szczytach gry, czyli wieczorem jeśli chodzi o Runny i Splitpaw.

„As you probably know, we’ve disabled battlegrounds for now but will most likely turn them back on during off-peak hours. When they cause issues, we can disable them again until we have some of these fixes in place.”

A oto jak wyglądają nasze stare serwery:

W czwartek (wiem wiem jestem leń ostatnio) odbył się czat z developerami SoE na EQ2.Zam. Ogólnie żadnych rewelacyjnych informacji no może poza tym, że planowane jest otworzenie nowego serwera, tzw. progresowego. Rozwiązanie to okazało się sukcesem w EQ1 i pewnie tez dlatego zobaczymy taki serwer w EQ2. Co oznacza progresowy? To znaczy, że każda nowa postać będzie zaczynać na levelu 50 mając 50 AA (prawdopodobnie). Ale żeby nie było tak łatwo, serwer ten powiązany jest z questami access’owymi, które już dawno zniknęły z pozostałych serwerów. Na tym serwerze trzeba będzie wszystko sobie odkrywać i aby się móc dostać do konkretnej zony, to nie wystarczy „użyć dzwonka” ale również zrobić odpowiednie questy.

Kolejną rzeczą która się zmieni wraz z pojawieniem się z Nowego Halas, to triale. Otóż nowe konta będa mogły zaczynać tylko w Neriak, Gorowyn, Kelethin i Halas. Ma to związek z tym, że stare triale z Freeport i Qeynos dzieją się na wyspach i w pełni nie oddają mozliwości EQ2. Również sprzęt wypadający z nisko-lewelowych mobów są o wiele gorsze.

Wspomniano równiez o tym, żę najprawdopodobniej Research Asystenci, ci którzy „wynajdują” nasze Mastery, przestaną być ograniczeni do jednej postaci na koncie. Zważywszy na to, że wynalezienie Masteru z 90go lvl zajmuje 30 dni, to jeśli chcielibyśmy mieć wszystkie za pomoca Asystenta, zajęłoby to 2,5 roku. Myślę, że to dobry pomysł, zważywszy na te horrendalne ceny na rynku. Oczywiście, zdaję sobie sprawę, że jesteśmy dopiero co po nowym dodatku i ceny z pewnością z biegem czasu zostaną obniżone.

5 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Wichura

Asystenci są ograniczeni do jednej postaci na serwer, a nie na konto.

Serwer progresywny to świetny pomysł na pewno zrobię sobie tam alta, wiadomo już kiedy rusza?

Wichura

No to devsi nie wiedzą co stworzyli 😉 Sam robię od wielu miesięcy mastery dla 3 postaci na 3 różnych serwerach w tym samym czasie.

Pat

Wczoraj koles na BG mowil, ze amyraknce maja o wiele nowsze serwery niz my (europa) i u nich podobno lepiej wszystko chodzi…

Homer

Nowsze moze i tak, ale z tym czy lepiej chodzi to juz bardzo dyskusyjne.