Wraz z ostatnim Hotfixem (wtorek/środa) naprawiono w końcu Guild Halle T1/T2 i można już bezpiecznie do nich wejść.

W końcu mamy nową stronę pokazującą na bieżąco populację serwerów SOE: Serwer Status.

NPC Shady Swashbuckler z doków Nektulos Forest, od którego to można odkupić rzeczy z heritage, bronie z klasowych epików, itd,  zniknął na parę dni z powodu jakiegoś możliwego exploita.

No i to co najważniejsze… Itemizacja.

Dziś na amerykańskie serwery, a w piątek rano na europejskie, idzie kolejny Hotfix związany z itemizacją. Tym razem zostaną zaktualizowane przedmioty z następujących zon:

  • Shard of Hate
  • Icy Keep: Retribution
  • Tomb of the Mad Crusader
  • Palace of the Ancient One
  • Ykesha’s Inner Stronghold
  • Zarrakon’s Abyssal Chamber
  • Sentinel’s Fate – zony rajdowe

Pojawiło się też parę dodatkowych wyjaśnień ze strony Smokejumpera w sprawie przedmiotów z DoV oraz ich progresu. Wielu graczy było oburzonych tym, że przedmioty wypadające z najnowszej zony grupowej Elements of War w wersji easy są o wiele lepsze niż przedmioty z  zon rajdowych  x4 challenge T1 (Krytoc, Halls, Temple). Dlatego też zmniejszono statystyki oraz proce na przedmiotach z EoW, tak aby były na równi z przedmiotami rajdowymi x4 wersji easy. Przedmioty z wersji challenge z zony grupowej EoW pozostaną tak jak były. Z założenia maja być lepsze niż rzeczy wypadające z wersji challenge x4 T1 a T2 (Drunder x4 challenge). Niestety musimy z tym żyć 🙂

Developerzy zdecydowali się także zlikwidować łatwą wersję zony rajdowej Plane of War i zostawić tylko wersję challenge.

Kolejnym problemem były przedmioty z niższych leveli. Okazało się na przykład, że wszystkie, do tej pory podobne przedmioty z danej zony (np. Runnyeye) teraz nie są już podobne, lecz identyczne i różnią ich tylko od siebie nazwy. Gracze zostali pozbawieni możliwości wyboru, bo wszystkie przedmioty z danego levelu mają takie same podstawowe statystyki oraz niebieskie bonusy, jak potency czy crit bonus. Gracze na niskich levelach, są obecnie w stanie zabić moba jednym uderzeniem autoataku.  Dlatego też cały nadchodzący weekend developerzy będą grać i jednocześnie zbierać informacje, tak by zróżnicować sprzęt z niższych leveli. W przyszłym tygodniu zmienione przedmioty trafią na serwer testowy.