Nie mam pojęcia co o tym sądzić. Pewnie będę potrzebować paru godzin / dni by się obiektywnie ustosunkować do wiadomości, którą przekazał w dniu dzisiejszym SmokeJumper: Critical Mitigation znika

Tak tak Panie i Panowie, statystyka na która wydawano całkiem pokaźne sumy zarówno platyn jak i shardów, zniknie z naszego sprzętu już w niedługim czasie. SmokeJumper oznajmił, że po wielu debatach, developerzy stwierdzili iż Critical Mitigation nie wnosi „zabawy” do gry, a większość graczy nie rozumnie po prostu jej działania.

Wydaje mi się, że po wejściu w życie tejże zmiany, to:

  • po pierwsze – nie trzeba będzie chodzić do starych zon EM x4 (Krytoc, Halls, Temple) by ubrać rekrutów,
  • po drugie – każda gildia, będzie mogła wzonować do każdej zony HM beż konieczności zamartwiania się, czy ludzie przeżyją AOE bo mają mało CM.

Z godnie z komunikatem oto co się stanie po wprowadzeniu tej zmiany:

  • buffy podnoszące Critical Mitigation jak i debuffy obniżające CM będą zmienione na inne statystki,
  • adornmenty na Critical Mitigation zostaną zmienione na zwiększające życie (HP),
  • moby przestaną używać Critical Bonus do swoich AOE.

Zmiana ta pojawi się wpierw na serwerze Testowym, a dopiero później na Live.

Zgodnie z komunikatem, PVP Critical Mitigation nie zmienia się.

Dla przypomnienia, statystyka Critical Mitigation została wprowadzona w dodatku The Shadow Oddysey. W czasie Sentinel’s Fate była wymagana na Bossy w wersji Hard Mode. W Destiny of Velious, statystyka ta była już obecna we wszystkich zonach grupowych jak i rajdowych wyznaczając graczom, do których zon mogą bezpiecznie wchodzić (tzw. progress). Z czasem zrezygnowano z wymogu posiadania CM w pewnych instancjach grupowych, ale instancje rajdowe do tej pory wymagały posiadanie tej statystyki aby gracz mógł przeżyć AOE.

Co konkretnie oznaczała ta statystyka? Otóż była to redukcja krytyków, jakie mob mógł nam zadawać. Każdy mob miał w swoich statystykach Critical Bonus, Critical Mitigation niwelowała po prostu ten współczynnik. Jeśli mob miał 100% Crit Bonus, to należało mieć 100% Crit Mitigation aby zredukować jego obrażenia do normalnego.

Na obecną chwilę wydaje mi się, że tak najbardziej będą się cieszyć ci gracze co lubią/ wolą chodzić po instancjach grupowych niż rajdowych. Jeszcze przed Destiny of Velious na kanale szukało się danej klasy i koniec, teraz aby pójść co do niektórych instancji grupowych wymagane jest również posiadanie Critical Mitigation na odpowiednim poziomie, więc widzimy np.: LF healer EoW 200+ CM. Nie do końca chyba o to chodziło developerom w momencie wprowadzania Critical Mitigation do gry.

Oczywiście zniesienie Critical Mitigation do końca nie zamyka sprawy z brakiem progressu rajdowego. Zostaje jeszcze Critical Avoidance, statystyka, która nie ulega zmianie i zostaje (przynajmniej na razie). Critical Avoidance na mobie mówi nam ile musimy mieć Critical Chance by uderzać moba ze 100% szansą na krytyki. Więc owszem, będzie łatwiej ze znalezieniem graczy na którzy chcieliby porajdować, ale z drugiej strony gracze będą i tak musieli się ubrać by móc robić odpowiedni DPS…

Zniesienie Critical Mitigation tak naprawdę nic nie znaczy. Wydaje mi się, że jeśli na obecną chwilę nie jesteśmy w stanie zabić pewnych mobów, to raczej nie będziemy po zniesieniu tej statystyki. Wiele mobów ma tzw. „DPS checks”, które trzeba pokonać w odpowiednim czasie. Wprowadzenie graczy którzy maja 150 Critical Chance na walkę gdzie jest wymagane 300 CC, oznacza iż gracz ten będzie miał okropny DPS, wiec raczej nam utrudni sprawę niż ułatwi. Nie wspominam już o tym, że im trudniejsza zona tym mocniejsze AOE. Wprowadzenia rajdu w rzeczach z x2 i Ry’gorr do Drunder HM oznacza po prostu szybką śmierć, nic więcej. Zbufowany tank w rzeczach z Drunder ma około 60-70 tyś życia. Wydaje nam się, że jest to dużo… Nic bardziej mylącego. Ci którzy tankują Drunder HM mają po 100tyś życia i więcej. Po prostu, im cięższa zona tym mocniejsze AOE moba i tym więcej życia jak i Critical Chance potrzebujemy by przeżyć AOE i go zabić w odpowiednim czasie…

 

Poprzedni artykułCo tam słychać u SOE?
Następny artykułZmiany, zmiany…
2 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Pawka

GŁUPOTA!! O – tyle powiem! Ja juz sie ustosunkowałem, że mi się to nie podoba!! Ale trzeba bedzie wprowadzic wiekszy zamordyzm i na prawdę jako wyznacznik tego czy idziesz na rajd jest tyle ile wystukasz cyferek – jak nie umiesz robic DPS`u to następny proszę.
Kazdy bedzie mial milion zycia to zwieksza pewnie obrazenia zwykle od mobow wiec i tak najbardziej ucierpia na tym tankowie.
I w tym momencie sprzet z EoW bedzie lepszy od tego rajdowego bo ma lepsze staty do DPS`u.

Wichura

Lol, widziałem tego newsa o crit mit na chacie 1-9 i byłem przekonany, że znowu typowy trolling tam odchodzi, więc przestałem czytać, haha.