Listopad zapowiada się bardzo pracowicie w Planetside 2 poczynając już od pierwszego dnia, kiedy to na serwery Beta trafi trzeci kontynent – Amerish.
Kontynent ten oraz kompleksy budowlane znajdujące się na nim zostały zaprojektowane przez developerów na podstawie doświadczeń zdobytych w czasie walk na kontynentach Indar oraz Esamir. Nie ma tutaj aż tak dużo budowli jak na Indar, ale z drugiej strony jest ich więcej niż na Esamir.
A do tego teren… Na Amerish gracze znajdą nie tylko drzewa i trawy, ale i sporo gór. Często do danej lokacji wiedzie jedna droga otoczona wzniesieniami, które to poprzecinane są szybkimi przejściami dla piechoty, tzw. „drogi na skróty”.
Gracze zauważą znaczne zmiany w rozmieszczeniu różnego rodzaju budowli, jak chociażby to, że posterunki są tutaj bliżej centralnego miejsca bazy, a nie jak dotąd, że były znacznie oddalone od głównego butynku. Wszelkie kompleksy budowlane zostały zaprojektowane tak, by można ich było doskonale bronić. Pełno wszędzie kamieni, zapór drogowych, wysokich klifów.
By na Amerish móc dostać się pojazdami pod główny budynek, będzie trzeba pokonać sporo postawionych przed graczami utrudnień, jak chociażby wieże z działami przeciwpancernymi czy też bramy wjazdowe z polami siłowymi. Amerish to według mnie kontynent zdecydowanie faworyzujący piechotę i lotnictwo.
Z pewnością miłośnicy walk powietrznych będą bardzo zadowoleni. Developerzy Planetside 2 postanowili umieścić olbrzymia górę po środku Amerish, a na niej dwa połączone wąska drogą kompleksy: The Ascent oraz Raven Landing. Aby dostać się do tychże budowli, trzeba użyć lotnictwa. Owszem, istnieje możliwość, że Infiltratorzy będą mogli się wspiąć na tą górę używając swojego skilla „jump jet„, ale nawet to nie będzie zbyt łatwe. Zapowiadają się naprawdę ciekawe walki 🙂
Prócz nowego kontynentu, dzisiejszy update przyniesie także możliwość streamowania bezpośrednio z gry do TwitchTV i to bez konieczności używania programów zewnętrznych (np.Xsplit). Już w tej chwili na TwitchTV można znaleźć setki filmów z Planetside 2, a teraz z pewnością zobaczymy ich jeszcze więcej. Wystarczy zalogować się do TwitchTV poprzez interfejs wbudowany w Planetside 2 i już możemy nadawać na żywo.
Poza tym wraz z tym updatem odblokowany zostanie system zdobywania rang, oraz specjalnych zdolności takich jak chociażby, system przywoływania brygady przez lidera drużyny, czyli „squad beacon„. Nie będzie trzeba już rezygnować z „apteczek” aby móc użyć ten system w terenie, wystarczy wydać tam nasze Cert punkty i beacon będzie od razu dostępny. No i w końcu, od dziś, tylko squad lider będzie mógł postawić beacon. Niestety, ale aby odblokować możliwość wydawania niektórych specjalistycznych Cert punktów, trzeba będzie mieć odpowiednią rangę. I tak na przykład, aby móc zacząć wydawać Cert punkty w drzewku lidera, trzeba będzie mieć minimum rangę 10.
Do tego po raz kolejny delikatnie zmieniony zostanie sposób zarabiania surowców oraz możliwość przeniesienia się dokładnie tam gdzie jest nasza grupa poprzez użycie mapy i Hot Spotów. Od tej pory, jeśli np.: poszliśmy afk, a nasza grupa przemieściła się w inne miejsce mapy, będzie można szybko skoczyć do miejsca gdzie jest lider grupy. Podobnie będzie można zrobić jeśli umrzemy, o ile nasza drużyna ma czynny Sunderer.
Jeśli chodzi o Sunderery, to będzie można je od dziś przywołać w każdej, nawet najmniejszej placówce, a nie jak dotychczas tylko w głównych kompleksach. Niestety, ale aby uniemożliwić przyzwanie wielu tychże pojazdów na małym terenie, zwiększono zasięg w jakim można je przywołać do 100 metrów od innego Sunderera.
Od jutra zmieni się także sposób w jaki zdobywamy nasze doświadczenie, czyli XP. Oczywiście jest to nadal faza Beta, i może się okazać iż developerzy wycofają się ze swojego najnowszego pomysłu.
Otóż jeśli chodzi o obrońców kompleksu, to przy każdej rzeczy związanej z obroną, czyli na przykład leczenie, podnoszenie z martwych, zabijanie wrogów, naprawa sprzętu, dostawać będziemy bonus XP. Ten bonus będzie uzależniony od rodzaju kompleksu, czyli przy obronie Tech Plant dostaniemy więcej tego bonusowego XP niz przy obronie na przykład Bio Lab.
Jeśli chodzi natomiast o graczy z atakującej frakcji, to nie będą oni dostawać takich bonusów w czasie walki o zdobycie danego kompleksu. Nie znaczy to, że nic nie dostaną. Otóż w momencie gdy dana frakcja zdobędzie kompleks, to gracze dotychczas uczestniczący w walce dostana jeden olbrzymi bonus do XP.
A co nas czeka w kolejnych aktualizacjach? Z informacji przekazanych przez Matta Higby podczas wczorajszego streamingu na TwitchTV, wynika, że ekipa Planetside 2 ma plany na co najmniej kilka lat do przodu.
I tak, w kolejnej aktualizacji gry, pewnie za kilka dni, zobaczymy „buffa dominacji kontynentalnej„. Co to oznacza? Wystarczy, że któraś z frakcji będzie panowała na 100% danego terytorium, oczywiście poza Warpgate, to wówczas cała ta frakcja na wszystkich kontynentach dostawać będzie buffa do walki. Buff ten trwać będzie aż do momentu, kiedy inna frakcja zdobędzie cały kontynent.
Trwaja prace nad kolejnymi trzema kontynentami, które zobaczymy w przeciągu następnych kilku miesięcy. Developerzy maja także w planach tzw. „kontynenty frakcyjne”. W skrócie oznacza to, że 3 z pośród dostępnych kontynentów będą przypisane konkretnej frakcji i znajdować się tam będzie tylko Warpgate należący do danej frakcji. Jak w takim razie będzie się podróżowało pomiędzy tymi kontynentami? No cóż tego Matt nie zdradził.
No i… w końcu jakaś woda w Planetside 2! Po suchym Indar i lodowym Esamir, przyszedł czas na zielony i poprzecinany rwącymi potokami Amerish. A od jeziorka do morza to już tylko jeden krok… I o tym właśnie myślą developerzy – o alternatywnej metodzie podróżowania pomiędzy kontynentami. Czyżby w planach na daleką przyszłość były bitwy morskie?
„istnieje możliwość, że Infiltratorzy będą mogli się wspiąć na tą górę używając swojego skilla „jump jet„
lekka piechota ma tą umiejętność.
ups… pomylilo mnie sie 🙁
ale tylko dlatego ze ja Medic 😛