Matt Higby, dyrektor kreatywny Planetside 2, zawitał na forum aby osobiście zapowiedzieć zmiany jakie nastąpią w walce ziemia – powietrze. W końcu skończą się czasy kiedy to piloci samolotów bojowych byli praktycznie bezkarni i wykorzystywali to zdecydowanie za bardzo…

Więc jakie są główne założenia tych zmian? Otóż chodzi o ty by wzmocnić nie tylko piechotę, ale i pojazdy naziemne tak by były one w stanie walczyć z samolotami. W tej chwili im więcej samolotów ma dana frakcja tym szybciej wygrywa, gdyż walka z nimi jest zdecydowanie nierówna. (Z góry przepraszam jeśli zrobię jakieś błędy w wyrażeniach technicznych i jeśli tak, to proszę o poprawienie mnie. Nie jestem zbyt doświadczonym graczem, jeśli chodzi o taki rodzaj gier…)

Dlatego w przyszłym tygodniu zobaczymy następujące zmiany:

Blokada celu (lock) na wyrzutni rakiet (AV i AA), zasięg rakiet zostanie zwiększony, czas przeładowania zmniejszony

Obrażenia zadawane z dział przeciwlotniczych oraz szybkość pocisków zostaną zwiększone.

Średnica eksplozji rakietowych zostanie zmniejszona z 3 m do 1,5m. Zmiana ta nie wpłynie na obrażenia dotyczące bezpośrednich uderzeń, tylko na te obrażenia zadawane w okolicy gdzie uderzy rakieta.

Pancerz dla piechoty przeciwko eksplozjom (Flak Armor) zostanie wzmocniony i przy maksymalnych ulepszeniach dzięki punktom CERT będzie dawał obronę przed 50% obrażeń, a nie jak dotychczas 25%.

W przyszłym tygodniu pojawi się też nowa wyrzutnia rakiet dla piechoty ciężkiej (Heavy Assult) – Decimator. Będzie to broń specjalnie zaprojektowana do walki z pojazdami naziemnymi: troszkę wolniejsze pociski, ale za to nie trzeba będzie blokować celu by móc użyć tej wyrzutni i do tego potężne obrażenia.

A30 Walker – broń do walki z samolotami zostanie ulepszona poprzez zwiększenie szybkości pocisków jak i zadawanych obrażeń.

No to drogi pilocie – czas się zacząć bać 🙂