Zgodnie z informacja podaną przez M.Higbiego wyrzutnie rakiet specyficzne dla każdej frakcji będą najprawdopodobniej dostępne dla graczy już od jutra, czyli piatek 22.03.
Parę godzin temu Higby zaprezentował graczom krótki film przedstawiający w jaki konkretnie sposób będą funkcjonować nowe wyrzutnie rakiet. W filmie przedstawiono dokładnie jakie uszkodzenia zadają poszczególne wyrzutnie innym pojazdom. (Ewidentnie nie powinnam spać w nocy aby pisać o wszystkim na bieżąco, tylko przejść na tryb spania w dzień 😀 ) Pod koniec prezentacji Higby zapowiedział wyrzutnie na poniedziałek, ale ostatnie informacja podana przez Twitter mówi o piątku jako możliwym terminie.
Na filmie widać, że rakieta NC15 Phoenix ma ograniczoną długość zasięgu na jaki może zostać wystrzelona – 300m, po czym wybucha (informacja podana na reddit – dzięki Fafnir za linka). Muszę powiedzieć, że animacja przeładowania tej wyrzutni jest bardzo ciekawa.
Rakieta wystrzelona z wyrzutni NC15 Phoenix traktowana jest przy próbie skrętu podobnie jak samolot, a więc podlega tym samym ograniczeniom. Odpowiednie ustawienia myszki mogą delikatnie ułatwić skręcanie pocisku. Developerzy utrudnili skręcanie tego pocisku, ponieważ nie chcą aby wyrzutnie te były używane wewnątrz budynków.
Sunderer został zniszczony dopiero po wystrzeleniu pięciu rakiet, które trafiły w tył pojazdu.
I podpowiedź Higbiego dla graczy z innych – jednostka MAX ze swoich broni typu Burst potrafi zestrzelić rakiety z Pheonixa. Teraz MAX będzie służył nie tylko w obronie czy też ataku przeciw piechocie, samolotom i pojazdom, ale również przeciw pociskom Phoenix…
No dobrze, to przejdźmy do wyrzutni Terran – TS2 Striker.
Aby móc wystrzelić pocisk z tej wyrzutni to wpierw musi on zostać wpierw namierzony na jakimś pojeździe, bez tego niestety nie wystrzeli się pocisku. Po namierzeniu, możemy wystrzelić pojedynczą rakietę lub też kilka w krótkim odstępie (co min 2 sek) – wszystko zależy od naszej decyzji. To jedyna wyrzutnia rakiet, która ma autentyczny magazynek z 5 pociskami.
Po wystrzeleniu całego magazynka rakiet w tył Sunderera, widać, że obrażenia zadane temu pojazdowi były większe od tych zadanych pojedynczą rakietą Phoenix. Dopiero naboje wystrzelone z trzech magazynków w całości zniszczyły Sunderera. Strzały z jednego magazynka w bok Vanguarda zadały mu uszkodzenia za około 25%. Kolejny magazynek (5 strzałów) wystrzelonych w tył czołgu zniszczył ten czołg, czyli zadał około 75% uszkodzeń.
Aby pokonać pociski wystrzelone z tej rakiety można użyć dymu, radaru lub flar. Każdy pojazd namierzany tymi pociskami dostaje ostrzeżenie.
Developerzy zastanawiali się również nad dodaniem specjalnej opcji „Burst” która pozwoliłaby na wystrzelenie wszystkich pocisków co 1,5 sec ale w ten sposób jedna flara pozbywała się wszystkich pocisków. Na razie jednak nie wiadomo czy opcję tą zobaczymy w grze. developerzy raczej skłaniają się do używania wyrzutni TS2 Striker w taki sposób by wystrzelić jedna rakietę, poczekać aż przeciwnik zmarnuje flarę i wtedy wystrzelić kolejne.
Poza tym Striker jako jedyna z wyrzutni ESRL jest tylko przeciwko pojazdom i nie można na przykład namierzyć tymi pociskami jednostki MAX.
No to czas na krótki opis ostatniej wyrzutni – VS22 Lancer. Oto jak wygląda celownik gdy pocisk jest naładowany do poziomu 3-go:
W czasie ładowania wyrzutnia ta wydaje bardzo specyficzny dźwięk połączony z kolejnymi etapami.
O ile Lancer nie ma magazynka podobnego do takiego jak ma Striker, to także ta wyrzutnia może wystrzelić kilka pocisków bez przeładownia (do 6). Lancer to jedyna wyrzutnia z prezentowanych, która wystrzelić będzie można bez celowania. Niestety, ale pociski wówczas wystrzelone nie są zbyt dokładne, jednak mogą zadać spore obrażenia gdy znajdujemy się blisko pojazdu.
Natomiast prawdziwa siła tej wyrzutni to ładowanie pocisku. Pierwszy poziom to nic innego jak jeden pocisk, naładowanie na drugi poziom zużyje dwa pociski, a trzeci poziom naładowania zużywa trzy pociski przy wystrzale. Wystrzał w pełni naładowanego pocisku w bok Sunderera powoduje uszkodzenia w okolicy 20%. Wystrzał w tył Sunderera zadaje około 25-30% uszkodzeń.
Dużym plusem Lancera jest to, że aby go naładować nie trzeba wcale dokładnie celować w pojazd. Można stanąć za drzewem, kamieniem, czy tez schować się w budynku i wychylić się w momencie, gdy pocisk jest praktycznie gotowy do wystrzału. Po czym znów się schować i ładować kolejny pocisk. I jeszcze jedna istotna informacja dotycząca ładowania pocisku – pocisk można ładować i wystrzelić naładowany bez celowania w pojazd (z biodra – hip fire). Gracz będzie mógł również przełączyć się na celownik w którymś momencie ładowania pocisku.
Przy pełnym naładowaniu i wystrzeleniu pocisku w stronę Mosquito, zadaje on prawie 50% uszkodzeń. Do tego pociski wystrzelone z tej wyrzutni nie dość, że mogą lecieć na znaczne odległości to jeszcze są potwornie szybkie. Przy próbach na Galaxy, który znajdował się dobre kilkaset metrów od Higbiego, uderzały one w ten samolot praktycznie w tym samym momencie gdy zostały wystrzelone.
Już widzę Heavy Assualt w nowej roli: Lancer – Snajper 🙂
No dobra, ale Lancer ma też jeden duży minus… zostawia ślad.
Przez parę sekund po wystrzeleniu pocisku w powietrzu unosi się delikatna biała linia wskazująca kierunek skąd pocisk został wystrzelony…
Lancer praktycznie nie zadaje obrażeń typu Splash (od wybuchu?) i jest bardzo słabą bronią przeciwko piechocie, która w większości przypadków będzie odporna na te pociski. Oczywiście prócz jednostek MAX, w które można spokojnie celować i strzelać.
No więc. Cert punkty i SC zebrane już na wyrzutnie? Czy wpierw będziecie je wypróbowywać w VR Training?
Poza tym Higby dał się namówić graczom i po raz pierwszy pokazał prawie gotowy 3-osobowy pojazd typu Buggy (od 16:55).
Ciekawostką jest fakt, że osoba na drugim miejscu w pojeździe obsługiwać będzie działko na dachu. Natomiast trzecie miejsce jest przeznaczone dla pasażera, który będzie mieć dokładnie te same możliwości co w pojeździe Flash. Według RoadMap planowane wprowadzenie Buggy do gry jest przewidziane na czerwiec, ale zważywszy na to ile zamieszania ostatnio jest z RoadMap, trudno przewidzieć, czy ten termin będzie dotrzymany.
No i oczywiście, jeśli macie Facebook to polubcie stronę bloga aby otrzymywać informacje na bieżąco: http://www.facebook.com/Babagrapl
Już i tak dość ciężkie życie pancerniaka okaże się być jeszcze cięższe heh. Najbardziej podoba mi się broń vanu. Siedzisz sobie skitrany, wyściubiasz nosek i BAM. NC wydaje się dość ciężka w sterowaniu. Już czuję nóż infi na plecach podczas celowania. 🙂
nc znowu wyruchane , cały magazynek naszej broni w TYŁ i dopiero sundek leży . miało być niby taki duży damage …
TR znowu dostaje śmieci… NC i VS OP a co do tego wozu znowu nas oszukali bo miał być 4 osobowy 😀
Oj tam „oszukali” przecież dotychczas nie było konkretnie wiadomo ile osób będzie w nim mogło siedziec a prace ciągle trwają i moze się cos zmienić… 😉
BAronQ: Jeśli nasze wyrzutnie będą namierzać też samoloty to może być całkiem fajna broń, jeśli nie to gówno….. w ogóle strzał bez lock’a jest niemożliwy to jest uber z dupy
Świetnie, właśnie tak to sobie wyobrażałem, NC ciężka rakieta na kamerke z ograniczeniem zasięgu i możliwa do zestrzelenia (obawiałem się, że wystrzelona z respa rakieta zacznie „gonić” pojazdy, albo wystrzelona w górę przed murem nawalać będzie w sundery po drugiej stronie muru czy budynku), podobnie z VS coś na kształt wiązki laserowej z minimalnym splashem. Przeciw pojazdom i lotnictwu będzie to doskonała broń (oraz snajper-hevy przeciw wrogim snajperom :P) ponadto jako jedyna nie wymaga lockowania, można naładować za osłoną i wyskoczyć dopiero w krytycznym momencie co daje pewną przewagę – co z tego, że zostawia smugę? Inne rakiety też zostawiają więc ten „minus” jest taki naciągany. Co prawda nie jest lockowana ale jej prędkość i tak to rekompensuje.
Tak w ogóle to TS2 Striker i Phoenix może namierzać lotnictwo? Oraz pewien niedosyt, niby dlaczego nie można strzelać ze Strikera do MAXów?
Chyba możesz nimi namierzać samoloty jak ci się uda, ale wiesz przy Striker masz info o namierzaniu więc samolot może ci szybko uciec, a z kolei pocisk Phoenix wolno lata… Jutro sie przekonamy 🙂
I tak to powód do narzekania 😀
Zawsze masz jakiś powód do narzekania Baron. Co nie zmienia faktu że i tak już zboostowani vanu mający i tak OP broń dostaną kolejne zabawki do niszczenia nas. Co TR dostanie jakąś lepszą rzecz, NC i zwłaszcza vanu, dostają jeszcze lepszą. ZA to buggy może stać się świetną alternatywą dla flasha. No i jeszcze te efekty PhysX. Szkoda że żeby się nimi cieszyć muszę poczekać jeszcze na nową kartę. Bo już widzę 10 fpsów jak włączę PhysX’a przy moim obecnym sprzęcię.
Tytuł tego newsa jest trochę mylący. Dzisiaj na TSie co najmniej dwie osoby twierdziły, że jutro dodadzą Buggy. 😀
Tytuł tego newsa jest trochę mylący. Dzisiaj na TSie co najmniej dwie osoby twierdziły, że jutro dodadzą Buggy. 😀
jak się tylko czyta tytuły, to tak bywa 🙂
Jezeli wyrzutnie vanu z 300m prwei natychmiast uderza w cel to „troche” przesadzili. Moze i ma maly dmg ale teraz heavy vanu beda non stop trafiac co przy duzej ich ilosci i tak bedzie nie do przejscia.
Czemu Vanu maja wszystko naj, naj , naj ????
Bo w nas jest Seksapil 🙂
Oj Kinya dobrze, że nie siedzisz z nami na TS’ie 🙂
daj adres: )
nvm już znalazłam, zawitałam, cisza spokój i w cos innego chłopaki chyba grają. Nawet nie zauwazyli, ze ich słuchałam…
Opłakują niedziałające serwery 😉
no tak opłakują, że nawet ty ich nie możesz słuchać i poszedłes na kanał AFK 😀
pureclan.pl
Nie zaszkodzi, jak się chłopaki grzeczniej będą musieli zachowywać. 😀
BTW przydała by się opcja edycji komentarzy, bo jak nie odświeżę strony i ktoś dopisze coś przede mną, to wychodzi jak wyżej.
niestety, ale nie ma takiej możliwości i raczej nie będzie… Może z czasem. Poza tym zawsze można pisać na forum, po to właśnie ono tam jest 😉
Kinya: Oj tam oj tam 😉
Nie opłakiwaliśmy tylko graliśmy w firefall a potem w Ghost Recon Online. Teraz już wszystko ruszyło i wygląda że grają.