Jak w każdy piątek wieczorem, czyli środek nocy dla nas, Maggie „Luperza” Krohn oraz Jimmy „raged” Wisenhunt prowadzili program Friday Night Ops, w którym mieliśmy szansę zobaczyć:
- spotkanie z outfitem NS Special Operation z serwera Waterson;
- wywiad z Ryan Elam (od 1:31:00 – 1:55:00), ma stanowisko Senior Technical Architect oraz PlanetSide 2 Tech Lead, czyli główna osoba odpowiedzialna za wszystkie sprawy techniczne oraz silnik ForgeLight;
- parę rzeczy z serwera wewnętrznego (od 1:56:20).
Wywiad z Ryan Elamem jest warty obejrzenie, szczególnie jeśli interesują Was wszelkie nowości związane z technologią używaną i ciągle udoskonalaną przez SOE.
Na sam koniec programu zobaczyliśmy miotacze ognia Nanite Systems z serwera wewnętrznego, które zadają już odpowiednie obrażenia a do tego mają świetne efekty i wygląda na to, że w końcu dźwięk się nie zacina. Poza tym widać ewidentnie, że magazynek nie ma już 150 „naboi” ale jest o wiele mniejszy.
A oprócz tego mogliśmy zobaczyć nową zdolność Max’a New Conglomerate – Riot Shield (F), która jeszcze jest w trakcie prac. Osłona będzie o wiele większa, będzie można ją zniszczyć, ale będzie mieć bardzo dużo punktów życia więc zajmie to przeciwnikom sporo czasu.
Inne ciekawostki wspomniane w czasie programu:
- developerzy zastanawiali się czy Sundererom z S-AMS nie dać możliwości maskowania podobnego do Wraith Mode, jakie ma Infiltrator dla pojazdu Flash, ale uznali, że będzie to za mocne narzędzie (overpowered) na obecna chwilę. Byc może kiedyś coś takiego zobaczymy w grze, gdyż było to „testowane” na ich serwerze wewnętrznym;
- w grze poza znanymi amunicjami jak slug czy high-velocity są też i inne rodzaje amunicji jak na przykład typu frag, ale nie są one obecnie odblokowane dla graczy (0:47:50).