Inżynier (Engineer) pełni ważną rolę zarówno podczas obrony i ataku kolejnych baz, postać która nieustannie udowadnia, że nie można się bez niej obejść.

inżynier

 

Niezwykle potrzebny na polu bitwy, zajmuje się naprawianiem generatorów osłon (Shield Control Generators), punktów odrodzenia graczy (Spawn Control Units) pojazdów, jednostek Max, dyspozytorów broni i pojazdów. Zajmuje się również dostarczaniem amunicji piechocie. Dzięki dostępowi do specyficznych dla inżyniera „wieżyczek” oraz min przeciwczołgowych i przeciwpiechotnych stanowi klasę uniwersalną, która równie dobrze sprawuje się w defensywie jak i ataku.

Umiejętności dostępne tylko dla Inżyniera wyróżniające go spośród innych klas to:

  • Nano Armor Kit – aplikator który za pomocą wiązki nanitów jest w stanie naprawiać pojazdy, wszelkie generatory oraz jednostki Max. Pierwsze punkty cert warto zainwestować właśnie tu, gdyż dzięki temu znacznie przyspieszymy czas w jakim jesteśmy w stanie coś naprawić.
  • Ammunition Package – paczki z amunicją, potrzebną zawsze i wszędzie w dużych ilościach. Punkty cert pozwolą wydłużyć czas pozostawania „paczki” na ziemi oraz obszar w jakim będzie ona uzupełniać zapasy amunicji.

To tylko tyle i aż tyle, co potrafi Inżynier, lecz te dwie umiejętności są niezastąpione. Zarówno czołgi i pojazdy transportowe (Sunderer) potrafią być zniszczone w kilka, kilkanaście sekund więc możliwość ich szybkiej naprawy jest koniecznością. Tak samo paczki z amunicją, bez której obrona kolejnych przejść i pomieszczeń kończyłaby się z chwilą wyczerpania podręcznych zapasów amunicji każdego żołnierza.

Jeśli idzie o zdolności ofensywne w które wyposażony jest Inżynier i dostępne są tylko dla niego są to:

  • Mana Turret – Podstawowa „wieżyczka” którą inżynier dostaje na start. Jest to stacjonarny karabin maszynowy, wyposażony w osłonę dla obsługującego go inżyniera. Bardzo dobry przeciwko piechocie, o nieograniczonej ilości amunicji (może się tylko przegrzać przy ciągłym ogniu i trzeba wstrzymać się ze strzelaniem na kilka sekund, aż karabin wystygnie)
  • AV Mana Turret – Wieżyczka którą możemy zakupić dla inżyniera. Jest to działko przeciwczołgowe o znakomitym zasięgu i sile rażenia, pocisk po wystrzeleniu jest sterowany i podąża  w kierunku w którym wskazuje celownik. Równie dobrze zwalcza piechotę i zabija jednym strzałem wszystko oprócz Maxów. W przeciwieństwie do standardowej wieżyczki nie zapewnia osłony.
  • Tank Mine – mina przeciwczołgowa aktywuję się gdy zbliży się do niej pojazd wroga.
  • Anti-Personnel Explosive – ładunek wybuchowy aktywujący się gdy zbliży się do niego gracz wrogiej frakcji. Inżynier dzieli dostęp do tych ładunków  z Infiltratorem. Zależnie od frakcji ładunki te nazywają się inaczej (Bouncing Betty, Claymore, Proximity Mine). Noszone są one w slocie nr 3 i zastępują w nim paczki z amunicją, ale nie tracimy dostępu do amunicji, wystarczy przejść do wyboru wieżyczki (standardowo 5)  i wcisnąć przycisk zmiany trybu strzelania (standardowo B) aby paczka z amunicją pojawiła się na ziemi.

Inżynier posiada również dostęp do wielu rodzajów broni, m.in. Battle Rifles, Carabines, Shotguns, Pistols, Submachine Guns. Dzięki czemu łatwo dopasować broń do odpowiadającego nam stylu gry, w dodatku za pomocą dostępu do paczek amunicji, inżynier jest samowystarczalny i może wspierać ogniem drużynę praktycznie bez końca, przynajmniej dopóki nie zginie.

Poprzedni artykuł[PS2] Nowe kolory, zealot overdrive i inne ciekawostki
Następny artykuł[EQ2] Craft w GU66