Wydaje mi się, że na obecna chwile wszystkie osoby, które grały i graja w Planetside 2 wiedzą lub przynajmniej słyszały o RoadMap, czyli o opublikowanych pod koniec stycznia planach developerów na pierwsze sześc miesięcy tego roku. No cóż, to w takim razie zacznę od razu od smutnej wiadomości – planowane na GU07 zmiany w jednostkach MAX przełożone zostały na Majroadmap logoGU07 nadal zobaczymy w tym tygodniu, ale będą to głównie estetyczne zmiany w naszym UI, czyli nowe okno ekwipunku oraz narzędzie do podglądania wyglądu naszych broni i kamuflaży.

A teraz jak już mamy za sobą tą przykra wiadomość, to przyjrzyjmy co konkretnie zmieniło się w RodaMap od momentu jej publikacji w styczniu.

Oto lista rzeczy, które zostały dotychczas wprowadzone:

Styczeń:

  • bronie SMG;
  • jump pady w bazach dostępne tylko dla obrońców;
  • rendering zależny od zagrożenia;
  • system tuneli od miejsca odrodzenia;
  • bardziej zabezpieczone miejsca odrodzenia w mniejszych placówkach;
  • zmiany w wieżach;
  • zmiany w systemie XP (zmiany wartości za zabicie gracza w zależności od tego ile on graczy zabił);
  • zmiany w widoczności bonusów do XP;
  • zmniejszenie okien w bazach;
  • czasowa nietykalność gracza po tym jak się odrodził i dopóki nie wykona ruchu;

Luty:

  • strzelby typu „pompki”;
  • zmiany w pojeździe Flash (hmmm to jest dziwne dlaczego forum RoadMap pokazuje ten punkt, że został on wprowadzony w lutym skoro pojawił się w marcu);
  • obszar treningowy VR Training (także marzec, a nie luty);

Marzec:

  • zmiany w oknie odrodzenia;
  • zmiany w kolorach wrogów, czyli możliwość wyboru w opcjach gry;
  • odblokowanie przedmiotów na konto;
  • ESRL – wyrzutnie rakiet specyficzne dla każdej fakcji;

Kwiecień:

  • baretki (dzienne medale);
  • alerty.

W najbliższym czasie zobaczymy:

  • narzędzie do podejrzenia wyglądu broni i kamuflaży, które pierwotnie było zaplanowane na Maj, ale prace przyspieszono;
  • zmiany w wyglądzie okna ekwipunku;
  • pistolety Nanite Systems;
  • zmiany na mapie (czas do przechwycenia, status generatorów i SCU, obecność sprzymierzeńców).

Na maj zaplanowane są:

  • zmiany w klasie MAX – pierwotnie zmiany te planowane były właśnie na Maj, ale z racji tego, że developerzy uznali te zmiany za ważne, przyspieszono prace i miały wejść one w życie wpierw w marcu, do niedawna w kwietniu, a teraz znów wylądowały w Maju;
  • nowy przepływ walk na kontynencie Indar – w pierwotnych planach było to zapowiedziane na kwiecień, ale ekipa postanowiła, że potrzebuje więcej czasu by móc dokładnie przetestować tą zmianę.
  • nowy pojazd typu Buggy (pierwotnie planowany na czerwiec);
  • zmiany w klasie Infiltrator, które to były planowane na drugą połowę roku, ale wyparły zmiany w klasie Light Assault (po raz kolejny, prace nad ta klasa przełożono);
  • misje tworzone przez graczy;
  • implanty;
  • zmiany w Sunderer;
  • zwiększenie ilości slotów na wygląd w pojazdach;
  • tutorial dla nowych graczy;

Oto co w RoadMap zaplanowane jest obecnie na czerwiec:

Jak widać na maj i czerwiec zaplanowano bardzo dużo nowości. Pytanie tylko – czy aby na pewno zostaną one wprowadzone w tych miesiącach? Powiem uczciwie, że nie sądzę i zakładam, że większość z nich pojawi się jako „niezaplanowane” (unscheduled) w RoadMap. Zresztą, ci którzy dokładnie czytają mogli zauważyć, ze na mojej dotychczasowej liście brakuje co najmniej kilku ważnych rzeczy, które miały być wprowadzone, jak chociażby kontynent Hossin w kwietniu.

Niestety, ale wiele rzeczy, które przyporządkowane było w pierwotnej wersji RoadMap do konkretnych miesięcy, zostało przesuniętych właśnie do kategorii „niezaplanowanych„. Oczywiście, nie jest powiedziane, że nagle pomysły ty nie zostaną przyporządkowane do konkretnych miesięcy, ale wydaje mi się, że nie będą to miesiące maj i czerwiec, a raczej  późniejsze. Oczywiście, części tych pomysłów możemy w ogóle nie zobaczyć w grze, jeśli większość graczy będzie przeciwko danemu pomysłowi.

To przyjrzyjmy się tej kategorii i zobaczmy co być może nowego zobaczymy do końca roku. W nawiasie podaję datę „planowaną” przez ekipę Planetside 2, jeśli pomysł ten był uwzględniony w pierwotnych planach:

No więc jak widzicie lista rzeczy niezaplanowanych, ale nad którymi developerzy myślą, jest dość długa. Jestem ciekawa, czy w końcu część z tych propozycji, które nie podobają się graczom, zostanie  usunięta z listy, jak na przykład nalot orbitalny czy przedmiot do resetowania K/D.

Poprzedni artykuł[EQ2] Hotfix (16.04)
Następny artykuł[EQ2] Platyny po raz kolejny
3 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Ostupam

„czy przedmiot do resetowania K/D.”

poważnie są ludzie którzy się martwią K/D i potrzebny im reset?

MadSolitary

jak najbardziej za dodatkami urozmaicającymi rozgrywkę, ale stanowczy sprzeciw ułatwieniom. Jak czytałem o spawnie w ruchomych pojazdach i teleportacji do galaxy to przesada

Joszko999

Nalot orbitalny to juz w ogole glupota…. Byloby jak w jakims COd… gdzie kolesie nuka rozwalali cala gre