Od momentu powstania PlanetSide 2 bazuje na graczach. To gracze tworzą walki, jak i różnego rodzaju inne eventy, a misje pomogą w tym jeszcze bardziej.

misjePrzede wszytkom to szybkie Menu, które otwiera się gdy przytrzymamy Q przez dłuższą chwilę na graczu z tej samej frakcji, zostanie zmienione. Menu to zostanie zaktualizowane tak aby liderzy drużyn mieli ułatwione zadanie w kreowaniu nowych misji.

Ekipa Planetside 2 planuje wprowadzić następujące rodzaje misji:

  • solo
  • dla drużyn
  • wsparcie

Misje Solo są misjami automatycznymi, które kierować graczy będą do następnego celu, tak aby pomóc w walce.

Misje te są automatycznie tworzone na podstawie obecnych kryteriów na mapie, wielkości populacji oraz odległości gracza od ewentualnego celu. Główna zasada na jakiej będą się opierać te misje to zrównoważenie populacji i podobne misje będą oferowane dwóm przeciwnym frakcjom. Na przykład pewna ilość graczy TR może dostać misje aby zaatakować posterunek VS, podczas gdy ta sama ilość graczy VS dostanie misję aby chronić ten posterunek.

Gracze nie mogą wybrać misji, ale użycie Instant Action zainicjuje jakąś misję i skieruje gracza w dany region. Jeśli zdarzy się, że gracz dostanie misje, która jest zbyt oddalona od przepływu walk, to pojawi się komunikat i gracz taki będzie mógł natychmiast użyć drop-pod.

Jeśli misja jest skończona, nowa misja będzie stworzona dla gracza. Do tego liderzy drużyn mogą zdecydować o uczestniczeniu w tym rodzaju misji.

Misje dla drużyn maja zachęcić graczy nie tylko do pozostania ze swoja drużyna, ale również wprowadzić dodatkowe elementy, które mogą wykonywać uczestnicy drużyny. Lider drużyny decyduje o różnego rodzaju celach, a uczestnicy za nimi podążają:

  • Misja „Lokalizacja” – Lider zaznacza miejsce na mapie i drużyna podąża we wskazane miejsce;
  • Misja „Eskortowanie”  – Lider umieszcza misję na graczu lub pojeździe, a zadaniem drużyny jest ochrona celu;
  • Misje domyślne – to formy zautomatyzowanych misji tworzonych podobnie jak  dla misji Solo.

Misje Wsparcia tworzone są przez liderów drużyn, którzy domagają się wsparcia z zewnątrz. Misje te wchodzą także w skład misji Solo.

Misje te noga być tworzone tylko przez liderów drużyn i tylko gdy spełnione są określone kryteria, tak aby zapobiec trollingowi i zapewnić integralność walk.

Dla przykładu, jeśli gracz lub drużyna korzysta z samolotów i maja wybraną opcję misji domyślnych, to mogą mieć zaoferowana misję pomocy w powietrzu. Misja taka może  zostać utworzona przez lidera innej drużyny, która walczy w miejscu gdzie jest bardzo dużo wrogich samolotów.

Właściwości misji:

  • tylko jedna misja może być aktywna;
  • widoczne ikony na naszym HUD kierujące nas w region misji;
  • gracze otrzyma komunikat, gdy ich misja ulegnie zmianie;
  • UI misji jest obecnie używane w Tutorial, gdzie nowi gracze uczeni są aby podążać tam gdzie jest waypoint;

W jaki sposób będziemy nagradzani za te misje? Oczywiście wszyscy gracze będą dostawać punkty XP za ukończenie, ale nie tylko. Dodatkowym atutem jest zwiększona ilość zdobywanego XP w obszarze znajdującym się niedaleko celu misji zarówno dla graczy solo, jak i całych drużyn.

Zgodnie z RoadMap misje te powinniśmy zobaczyć jeszcze w sierpniu, czyli GU15, ale… osobiście myślę, że skoro nie zostały one jeszcze dodane na serwer testowy to najwcześniej zobaczymy je w GU16.

I co sądzicie o tych misjach?

 

 

7 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Pytlong

Myślę, że to dobra sprawa. Większość graczy biega po mapie jak opętani. Leaderzy squadów będą mieli większą zachęte dla swoich podwładnych by wykonywali ich polecenia.

teheiron8

Wszystko co sprawi, że gra nabierze więcej charakteru team-playowego i taktycznego jest moim zdaniem dobre. Szkoda tylko, że i tak wszystko rozbija się o ten durny lattice system, który zwykle ogranicza opcje na mapie do dwóch, trzech maksymalnie.

Btw. Kinya, kiedy możemy się spodziewać Hossin? Bo w informacjach nt. GU 15 nie ma o tym wzmianki.

Simion

Już widzę te misje wsparcia lotniczego. Wzywają ludzi do danego punktu a tam pełno AA już czeka… Ile razy to przerabiałem z waypointami i znacznikami ataku.

Bocian

Nic to nie da, jeżeli gracze nie zmienią swojego nadrzędnego farmienia, na granie w teamplayu.

teheiron8

Wiem, tylko myślałem że coś przeoczyłem, bo niby miało być już za moment i znowu się nie zapowiada…

hulej95

Już widzę te bugi 😀 i mase Hotfixów