Wczoraj wieczorem, r/planetside miała miejsce nie zapowiedziana AMA (Ask-me-anything) z Jensem Andersenem, nowym dyrektorem kreatywnym DayBreak Games.

Oto kilka najciekawszych pytań i odpowiedzi:

  • Czy grałeś w PlanetSide 2. Jesli tak to jak dużo i co myślisz o grze jako gracz?

Grałem w PlanetSide 1 kiedy wystartował, długo zanim zacząłem pracować dla SOE. Grałem takze w PlanetSide 2 na PC po premierze. Byłem TR na serwerze Connery i członkiem outfitu Total Recoil. Członkowie tego outfitu byli wspaniałymi graczami i ludźmi, i upewniłem sie o tym na SOE Live kiedy ich poznałem. Sporo nauczyli mnie o grze. Ale byłem sttrasznie kiepskim graczem na PC, głównie z powodu możliwości mojego komputera. Gram teraz na PS4 i jestem lepszym graczem – czuję, że sprzęt nie jest tutaj wykładnikiem umiejętności, jako że wszyscy mamy taki sam.

  • Za co konkretnie odpowiadasz jeśli chodzi o PlanetSide 2?

Tak właściwie to jestem odpowiedzialny za wszystkie gry DayBreak włączając w to PlanetSide 2. Oznacza to, że gry te nadal mają swoich dotychczasowych szefów, którzy zajmują się dokładnie tym czym się zajmowali. Ja jestem tutaj aby pomóc w kierunku rozwoju gier, osiąganiu celi i radzenia sobie z problemami. Nie nadzoruję ich codziennych aktywności. Nie jestem nowym dyrektorem kreatywnym tego projektu. Luke, Andy oraz reszta zespołu nadal odpowiada za kształt tego projektu.

  • Jest wiele ważnych zmian, których wprowadzanie zakończyło się na fazie 1 – na przykład surowce, macie jakiś plan aby wprowadzić brakujące elementy?

Rozmawiamy w tej chwili o obecnej Roadmap i jak związane to jest z kierunkiem rozwoju gry. Musimy wprowadzić kilka ważnych zmian aby wesprzeć tę grę.

  • Ulubiona frakcja?

Terran Republic. Uwielbiam Lore wszystkich frakcji oraz relacje pomiędzy TR i innymi frakcjami. TR jest oryginalną frakcją, a nie bandą zdrajców lub fanatyków. /chowam się

  • Co myślicie o ponownej premierze PlanetSide 2 aby przyciągnąć więcej graczy?

Wiemy już, że obecna gra ma wiele problemów i jeślibyśmy zdecydowali się na ponowną premierę, to gra znalazłaby się w tym samym miejscu w jakim jest teraz. Więc to podejście nie ma sensu. Start PlanetSide 2 na PS4 był w pewnym sensie ponową premierą gry i możemy zobaczyć wyniki tego w grze.

Przecież to widzicie. Nie mam zamiaru zamydlać Wam oczu. To nie byłoby dobra dla Was i dla nas. Kiedy będziemy czuć, że uporaliśmy się z pewnymi problemami, to może wtedy ponownie to rozważymy.

  • Jakie są obecnie najważniejsze problemy i niedociągnięcia w PlanetSide 2?

Zatrzymanie nowych graczy jest największym problemem. Większość osób, 90% graczy, którzy porzucają grę są na poziomie pomiędzy BR9 a 11. To jest o wiele za wcześnie. To olbrzymi problem dla gry i nie mam na to dobrego rozwiązania. Koltyr jak widac tego nie zmienił.

PlanetSide 2 to bardzo rozbudowana gra, i to właśnie sprawia, że jest ona tak wspaniałą gra, oczywiście jeśli gra się na tyle długo by to odkryć. Niestety, nie sprawdza to się w przypadku wielu graczy.

  • Jakiego wpływu na grę oczekuje ekipa PlanetSide 2 po wprowadzeniu systemu konstrukcji?

System wydaje się naprawdę dobry zważywszy na to, że będzie powiązany z warunkami zwycięstwa. Szczerze mówiąc nie byłem fanem tego pomysłu, dopóki nie usłyszałem jak będzie działać i teraz nie mogę się go doczekać.

  • Z Twojego punktu widzenia, co myślisz o stałych zmianach w balansie gry versus całkowej zmiany jakiegoś elementu, co dzieje się raz lub dwa razy na rok?

Ludzie nie lubią zmian. Gdy zmienia się małe rzeczy, gracze narzekają, że pracujemy za wolno albo zastanawiają się, kiedy zostanie naprawione coś co oni uznają, że jest problemem. Kiedy wprowadza się zmiany w jednym momencie, można mieć nieprzewidziane konsekwencje. To wszystko tak naprawdę zależy od rodzaju problemu jaki staramy się naprawić oraz powiązanych systemów. Często wprowadzenie dużych zmian w jednym momencie jest spowodowane ty,m, że systemy są ze sobą powiązane w taki sposób, iż inaczej nie można tego zrobić.

  • Jakie są Wasze cele krótkoterminowe – to znaczy co zobaczymy w grze przed końcem roku?

Cele krótkoterminowe to zajęcie się wczesną ucieczką nowych graczy, marazm i złe samopoczucie graczy na wysokich BR, oraz zwiększenie zysków. To oczywiście może Was zaalarmować, ale, chłopaki i dziewczyny, PlanetSide 2 jest niesamowita grą, którą dajemy Wam za darmo i musimy Was zachęcić w jakiś sposób do wydawania pieniędzy. To jest po prostu fakt, aby gra otrzymała wsparcie jakiego potrzebuje.

  • Wspomniałeś, że gracze opuszczają grę w okolicach BR10. Jakie macie pomysły aby to powstrzymać?

Spróbujemy kilku rzeczy, które według mnie mogą pomóc, chociaż wydaja się one bardzo proste. Po pierwsze chcemy zaprezentować osiągnięcia (achievement). Sprawić aby cele były bardziej wyraźne dla nowych graczy, tak aby efekt „Witamy w PlanetSide” nie zniechęcał ich tak szybko. Po drugie, chcemy dodać lobby do gry, więc gdy nowy gracz zaloguje się do gry to nie będzie zdezorientowany i będzie mógł stamtąd udać się od razu do miejsca przeznaczenia. Nie mogę się doczekać aby podzielić się z Wami większą ilością szczegółow w jaki sposób to wprowadzimy, Jako fan PlanetSide  uważam, że jest to bardzo fajny pomysł.

  • Co myślicie o premierze gry na PS4 i obecnym kierunku? Jeśli nie wiesz, to gra ma olbrzymie trudności i bardzo niska populację. W godzinach szczytu nawet jeden kontynent nie jest pełen, a poza tymi godzinami gra jest niegrywalna. Macie jakieś plany aby połączyć serwery lub promować lepsze walki?

Nie możemy ot tak sobie połączyć serwerów [Jens nie zrozumiał pytania o odpowiadał o połączeniu serwerów PS4 i PC]. Urządzenia wyjściowe stworzą różnego rodzaju nierówności w takich rzeczach jak celowanie i inne. A do tego gry różnią się, na przykład dostępem do pojazdów w zależności od poziomu BR.

Gra naprawdę ma spore trudności, i to nie tylko na PS4, dlatego aktywnie patrzymy na rzeczy, które mogą to zmienić w krótkim okresie czasu. Mam nadzieję, że wszyscy zrozumieją, że aby gra miała świetlana przyszłość i wsparcie ekipy, musimy znaleźć sposób na generowanie zysków, które by to uzasadniały.

  • Czy subskrypcja będzie oferować więcej bonusów? Wczesny dostęp do rzeczy dla osób posiadających subskrypcję nigdy nie był w pełni wykorzystany, praktycznie jest całkowicie bezużyteczny.

Wicie co jest zabawne? Bez względu na to ile rzeczy upchniemy jako bonusy do opłaconej subskrypcji, to nie ma znaczącej różnicy w atrakcyjności subskrypcji dla naszych graczy. To jest coś co zauważyliśmy w DCUO. Wysokość bonusów jakie maja w DCUO gracze z opłaconą subskrypcją jest oszałamiająca, ale ludzie i tak z tego nie korzystają. To nie jest dla nas dobra strategia i nie powinniśmy „prowadzić koni do wody, której i tak nie chcą pić”. Faktem jest, że osoby, które opłacają subskrypcje i tak już mają mnóstwo korzyści w niej zawartej.

————

Przetłumaczyłam dla Was najciekawsze pytania i odpowiedzi związane z PlanetSide 2, a jeśli interesuje Was co jeszcze powiedział Jens Andersen to zajrzyjcie na Reddit.

I co o tym myślicie Panie i Panowie? Lobby? Czyżby powrót Sanktuariów z PlanetSide 1?

Poprzedni artykułCitizenCon, Star Marine i … spektakularne eksplozje
Następny artykułRebeliant czy wierny żołnierz Imperium?
12 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
ViktorHark

„TR jest oryginalną frakcją, a nie bandą zdrajców lub fanatyków.” – Nie chcę wiedzieć co się teraz dzieje na reddit…
No i fajnie że się interesują problemem odpływu graczy tylko że Koltyr jeszcze sprawę pogorszy. Na chwilę obecną pierwszy lepszy Wrel czy ReNz0r może sobie zrobić nową postać i skutecznie masakrować świeżaczków w startowej lokacji zniechęcając ich do gry. Koltyr powinien być zablokowany dla danego konta po jednokrotnym wbiciu 15 BR jakąkolwiek postacią.

PLH

W sumie w ramach podziękowań za odwołanie Smeda to mogę kupić trochę DragonBalli:P

Czyżby powrót Sanktuariów z PlanetSide 1?
A co to?

Simion

Oni się dziwią czemu gracze uciekają? Czasami się zastanawiam czy oni w ogóle myślą…

Jak traktuje się graczy jak zło konieczne to uciekają. A nie znajdą nowych siedząc i jojcząc. Trzeba prowadzić jakiś marketing. Co do sposobu zarobkowania, to zaproponowali go sami gracze – banery reklamowe w grze.

PS: Czy przypadkiem nie powinna się już ukazać paczka rocznicowa? Lub przynajmniej jej zapowiedź?

Bartłomiej Piwowarski

Nie mam nic do tego by baza nazywała się Doritos TechPlant, lub Redbull Amp Station

PLH

Ja bym wolał, żeby na banerach NC była reklama np Intela, TR Coca-Coli i na Vanu coś, co charakteryzuje się fioletowym kolorem (nie znam za bardzo takich wielkich korporacji, które by mogły sobie taki wyskok zrobić:P)

Bartłomiej Piwowarski

Ja dla Vanu proponuję
Otwierać na własna odpowiedzialność:)

https://www.scalaplayhouse.com

Quarku

Renzor jakie uznanie 🙂

VikrorHark

Chodziło mi oczywiście o kogoś o podobnych umiejętnościach nie o konkretne osoby.