Od bardzo długiego czasu gracze w EverQuest narzekaja na itemizację. Wydaje mi się, że problem powstał w czasie Sentinel’s Fate, kiedy to developerzy przestali się tym zajmować i tworzenie nowych przedmiotów przekazano programowi komputerowemu. Miało być lepiej, wyszło tak jak wyszło… Idą zmiany!
Wraz z nowym dodatkiem zobaczymy jedna podstawową zmianę – to developerzy będą w końcu doglądać tworzenie nowych przedmiotów. Ale to nie wszystko. Oprócz tego zmienione zostaną pewne zasady związane z itemizacją, statystykami, adornmenatmi czy nawet rodzajem lootu w zonach solo, grupowych, jak i rajdowych…
Przede wszystkim to Spell Reuse Speed przestanie istnieć i zobaczymy od teraz tylko Ability Reuse.
Usunięte zostaną statystyki związane z Spell Weapon (mutli-attack, haste, dps, itd.) ponieważ wszystkie bronie Spell używać teraz będą statystyk do niedawna utożsamianych z broniami melee. W zamian zostanie dodana nowa statystyka: Spell Weapon Damage Bonus. Bronie oparte na spellach będą mieć swoje obrażenia zredukowane w związku z nowymi statystykami, które będę je modyfikować.
Ileż to razy wkurzaliśmy się na przelicznik Casting Speed ponad 100%? Kolejne 100% dawaje nam obecnie 1% double cast, ale i to się zmieni. Wraz z nowym dodatkiem przelicznik ten będzie podobny do tego związanego z przeliczanim Attack Speed na Flurry.
Również Reforging doczeka się wielu zmian:
- Ability Reuse zastapi Spell Reuse i będzie można reforgować ta statystykę w obie strony (zmniejszac i zwiększać);
- Recovery Speed również będzie można zmniejszać jak i zwiększać;
- nie będzie można już reforgowac naszych statystyk w życie i power;
- Spell Weapon Damage Bonus będzie można tylko zamieniać w coś innego (zmniejszać na naszych przedmiotach).
To co dotychczas wiemy o naszej zbroi czy tez biżuterii również zostanie bardzo zmienione. Nasza zbroja będzie mieć proste statystyki ukierunkowane w pewnego rodzaju specjalizacje, a do tego zmiany w statystykach pomiędzy ulepszonymi wersjami zbroi będą bardzo duże. Biżuteria będzie mieć wiele efektów specjalnych – pasywnych jak i proce. Jeśli chodzi o lepsze wersje biżuterii, to będą się one skupiać na lepszych efektach pasywnych oraz procach, a nie na statystykach.
Jak już wspominałam nasza zbroja będzie mieć pewnego rodzaju „specjalizacje”. Chodzi tutaj o to, że zobaczymy na niej tylko 1 lub maksymalnie 2 statystyki, które będziemy mogli zreforgować, a i tak będą one odpowiednio pogrupowane. Możemy na przykład inwestować w zbroję, która będzie mieć statystyki wspomagające mitygację, albo większe punkty życia, albo będzie zwiększała obrażenia auto-ataku, itd. W końcu będziemy musieli wybrać jaki rodzaj zbroi będzie lepszy dla naszej klasy, a nie jak to jest dotychczas, ze większość zbroi ma te same statystyki różniące się między sobą o 0,1 %.
Co jest bardzo ważne to zmiana w jaki sposób będziemy dostawać naszą zbroję. Otóż od nowego Tears of Veeshan wrócimy do patternów, ale tym razem związanych z rodzajem zbroi, czyli: chain, plate, leather oraz cloth. Gdy wypadnie taki pattern to wszystkie klasy, które mogą nosić taki rodzaj zbroi będą mogły o niego walczyć i dopiero po wygraniu wybrać przedmiot, który nas interesuje.
W nowym dodatku zobaczymy na naszym sprzęcie nowy rodzaj adornmentów: Purpurowy. Adornmenty te będą w sobie łączyć efekty z dotychczas nam znanych run czerwonych i żółtych.
Oczywiście zobaczymy także purpurowe War Runy, z tym że, będą one miały efekty pasywne zamiast proców. Na przykład znane nam dotychczas runy, które maja proc na fear mogą się stac runami, które dadzą nam immunity na fear o ile mamy je na sobie wyposażone. Proce z obecnych czerwonych War Rune, których nie da rady przerobić na efekty pasywne zostaną dodane do pierścionków, wristów i kolczyków.
Jestem przekonana, że ma to coś wspólnego z lagami w czasie rajdów, bo wielokrotnie developerzy wspominali, że wszelkie proce na przedmiotach powodują mnóstwo lagów….
Wracając do purpurowych War Runes, to będziemy mogli je wyposażyć na płaszczu pasku oraz broniach. A co z charmami? No cóż one tez zostaną zmienione…
Wraz z dodatkiem nowe charmy będą miały różnego rodzaju efekty, których będziemy mogli użyć i efekt z nich będzie trwał tylko kiedy charm jest wyposazony. Koniec z klikaniem i zmianą charmu…
Charmy, bransoletki, pierścionki, naszyjniki oraz kolczyki będą mieć o wiele mniej niebieskich statystyk niż przedmioty na inne sloty. Poza tym zarówno na naszyjnikach, jak i charmach ilość Crit Chance będzie niezmienna. Wszystkie będą miały dokładnie tą samą wartość. Chodzi tutaj o to aby gracze mogli ich używać we wszystkich dostępnych zonach.
Naszyjniki będą mieć potężne efekty pasywne, podczas gdy kolczyki, pierścionki i nasz bransoletki będą koncentrować się na różnego rodzaju procach. Jeśli będziemy chcieli zdobyć lepsza biżuterie, to będziemy głównie patrzeć na efekty pasywne oraz proce, ponieważ zmiany w statystykach będą minimalne.
Developerzy zauważyli również jaki problem stworzyli wraz z instancjami Solo i rzeczami, które można stamtąd dostać. Nie oszukujmy się, 90% gracze w EQ2 robi 3-minutowy Dreadcutter kilka razy dziennie i w ten sposób zdobywa sprzęt dla swoich altów, czy też nawet sprzedaje go na kanałach. No cóż, w Tears of Veeshan czekają nas duże zmiany.
Przede wszystkim to w instancjach Solo, gracze dostana Mystery Crate za ukończenie, z których to zawsze dostniemy przedmiot dla klasy, którą ukończyliśmy zonę. Dla tych co nie pamiętają Mystery Crate, to rodzaj nagrody w postaci zamkniętego pudełka, który dostajemy do swojej torby i wtedy możemy go otworzyć. Koniec ze sprzedażą rzeczy z instancji Solo na kanałach…
Inna ważna zmianą obejmującą zarówno instancje Solo, jak i grupowe to sposób w jaki będziemy zdobywać nasz sprzęt. Wraz z wejściem nowego dodatku w życie dany rodzaj sprzętu (np. buty oraz pierścionki) będzie przypisany do danej zony. Skończy się tzw. shared loot table, gdzie bez względu do jakiej instancji poszliśmy to mogliśmy ubrać naszą postać od stóp do głów. Teraz będziemy musieli sobie zaplanować do jakiej instancji idziemy biorąc pod uwagę jakie rzeczy chcemy zdobyć.
Oczywiście zarówno w instancjach Solo, jak i grupowych będziemy mieć minimalną szansę, aby dostać przedmioty, które będą pożądane nawet przez osoby rajdujące. Pamiętacie czasy TSO i jak w każdej zonie mogliśmy dostać super rzadki przedmiot, np. Najena’s Ring of Readiness z Najena Hollow Tower w Lavastorm? Developerzy zdecydowali się nie tylko przywrócić super rzadkie nagrody w poszczególnych zonach, ale również wrócić do systemu misji jaki był w czasie TSO.
Zgodnie z zapowiedziami developerów, Beta do dodatku Tears of Veeshan rozpocznie się w połowie września i wtedy tak naprawdę przekonamy się jak wielkie zmiany wprowadzone zostaną w EQ2.
Zapraszam do obejrzenia całego panelu związanego z itemizacją, który został nagrany przez Feldona z EQ2Wire.
Bardzo fajna zmiana..podoba mi się szczególnie opcja powrotu do paternów wreszcie lekarze i tankowie nie będą mieć gazylionów dkp na biżuterie ..yuppii;)
/ps laska będziesz się bić o loot ze strackiem ,cieszysz sie? :))))
strackiem?! Co to strack? 🙂
Ojj nie chciałabyś tego wiedzieć serio,bo to zły bruiser jest ! 😉
To do mnie było 😉 Nie bój, nie bój, jakoś się z kolegą Strakiem dogadamy 😉 3 chętnych na leather armor to nadal lepiej niż 12 chętnych na cloth, ha! Nakitrane góry dkp są bezpieczne, a te nowe świecidełka będą moje!
Recovery można od zawsze reforge’ować.
Ciekawi mnie to ograniczenie liczby statystyk na itemach. Mam nadzieję, że nie wrócą złe czasy jak za tso, że musiałam mieć 2 sety zbroi, jedną z intem i spell ability modem (czy jak się ten stat nazywał) do dpsa, a drugą z wis i heal modem do leczenia…
Avi, wlasnie ma byc podobnie. Tylko ze nie bedzie chodzilo o wis i int a bardziej czy chcesz miec set ktory podnosi np autoatack, czy tez moze ability modifier, a moze jednak wybierasz set, ktory daje ci bardzo duzo HP.
Aż nie wierzę własnym oczom. Nie ukrywam, że cieszę się niezmiernie z tych zmian. I nawet jak im trochę nie wyjdą, nawet jak je trochę spartolą to i tak powinno być dużo lepiej niż teraz. Oby tylko udało im się zmniejszyć lagi podczas rajdowania… (dla mnie mogą nawet wyciąć wszystkie proce).
–Vercy–
Coż jak wywalili możliwość prokowania petowi sumenerów to moje lagi drastycznie zmalały (włącznie z przeładowaniem i ld) więc jestem dobrej myśli co do tych nowych zmian ;).
/ps laska ty mnie nie dobijaj…jak ja mam 500 dkp to to jest dużo.A ostatnio perełki magowe schodzą po 1500 sztuka więc co ja biedny żuczek moge 😉