Kilka godzin temu zakończyła się AMA (Ask Me Anything) na Reddit z developerami PlanetSide 2. Muszę powiedzieć, że pytania dopisały, a obecni developerzy odpowiedzieli na wiele z nich.

Planetside News logoNa pytania graczy odpowiadali:

  • Adam Clegg – Level Designer – arclegger
  • Alex Hoffman – Associate Programmer – muldoonx9
  • Amit Patel – UI Lead Programmer – TheRedDotter
  • David Bennett – Game Designer – Malorn
  • Luke Sigmund – Lead Designer – LukeSOE
  • Matt Higby – Creative Director – las0m
  • Xander Clauss – Level Designer – XanderSOE
  • Ryan Wells – Producer – Raxxyl
  • Czy są jakieś plany aby zmienić system ulepszania i nadać mu większej 'głębi’? (chodzi o to, że wiele postaci na wysokich levelach maja mnóstwo nie wydanych punktów Cert bo nie maja na co je wydawać)

(Higby) Jest to bardzo trudne wyzwanie. Chcemy zapewnić graczom znaczące ulepszanie postaci z długoterminowymi celami, a jednocześnie sprawiedliwe środowisko dla nowych graczy, którzy nie są jeszcze zbyt dobrze wyposażeni.

Jedna z rzeczy nad którą pracujemy jest dodanie dodatkowych systemów progresji dla każdej postaci, które nie są powiązane  ze sprzętem czy też poziomem gracza.

  • Pracowaliście nad zmianami w ESF przed optymalizacją. Czy zmiany te zobaczymy jeszcze w tym roku?

(Higby) Większość aktualizacji związanych z ESF na pewno nie będzie wprowadzona w tym roku. Spróbujemy wprowadzić zmiany dotyczące namierzania (lock-on) w połowie grudnia.

  • Nowy wygląd baz jest mile widziany ale ściany w każdej bazie są frustrujące dla atakujących oraz dla broniących. Jakieś zmiany?

(Clegg) Jest duża różnica między ściana a blokadą. Na pewno nie będziemy używać ścian w sposób jaki zrobilismy to na Esamir gdzie podzieliliśmy wszystko na dwie strony. Natomiast przy projektowaniu nowych baz używamy ścian jako blokadę, gdy nie chcemy, aby coś przedostało się na druga stronę i jako fundament, gdy chcemy umieścić pewne rzeczy na wierzchu.

  • Kiedy zobaczymy fazę II optymalizacji?

(Higby) OMFG faza II wprowadzona zostanie w połowie grudnia. Nie będzie tak duża jak faza I, ale będzie mieć w sobie także istotne zmiany w balansie gry.

  • Czy któryś z przyszłych kontynentów będzie przypominał poprzednika z Planetside 1? Jakich cech unikalnych możemy na nich oczekiwać? Podziemne bazy? Wyspy oddzielone wodą gdzie należy użyć pojazdów pływających jak na Cyssor w Planetside 1? (PS1 miał pojazdy, które mogły pływać i nie były to łodzie)

(Benett) Mamy pomysły rozrysowane na kilka kontynentów i oparte są one na kontynentach z PlanetSide 1, ale często z niespodzianką. Hossin jest jak Hossin w PS1, ale ma duży płaskowyż pośrodku mokradeł. Sreahus opiera się również na kontynencie z PS1 i znajdowac się będzie na nim jeden gigantyczny wulkan.

Także wyspy bojowe są odwzorowaniem wysp z PS1. Nexus jest wyspą lodową o trudnym terenie. Podobnie będzie z innymi wyspami: Desolation (pustynia przyjazna dla pojazdów o delikatnym wzniesieniu), Ascension (płaskowyż przyjazny samolotom) i Extinction (bagno, bardzo trudny teren, dużo mostów).

Wkrótce po wykonaniu układu Hossin, pracowałem nad układem kontynentu Cryssor, który jest wzorowany na kontynencie z PS1 i bardzo podobny w geografii. Ale nie liczcie na to, że zobaczycie go w najbliższym czasie. Kiedyś plaże Cyssor mogą powrócić…

  • Jaki jest długoterminowy plan dla PlanetSide 2? Rok temu w wywiadzie Higby opisywał morskie bitwy, brak ekranu ładowania pomiędzy kontynentami, wielkie statki frakcyjne. Jak bardzo realne są te plany? Jaki jest wielki plan SOE na przyszłość PlanetSide 2?

(Higby) Jesteśmy w 100% nastawieni na dalszy rozwój i aktualizację gry na wiele lat do przodu, co oznacza, że prawie wszystko, co można sobie wyobrazić jest 'na stole’ developerskim. Walki na morzach i w kosmosie, bazy tworzone przez graczy, itd – to wszystko było omówione przez nas w długoterminowych „epickich” aktualizacjach do gry.

  • Co musimy zrobić aby Was przekonać, żebyście dali wszystkim postaciom czapki świąteczne na święta Bożego Narodzenia jak to było w PlanetSide 1?

(Clegg) Niedługo święta. Nie będzie czapek, ale będzie coś innego 🙂

  • Czy Max VS używający zdolności ZOE doczeka się jakiś zmian, szczególnie w poruszaniu?

(Higby) ZOE zostanie zmienione w następnym GU (połowa grudnia). Zmieniona zostanie prędkość poruszania oraz wprowadzony czas na używanie tej zdolności, aby uniemożliwić używanie ZOE cały czas i zapobiec natychmiastowemu wyłączaniu i włączaniu.

  • Jakich kolejnych przyszłych zmian możemy spodziewać się w systemie odradzania (deploy?) po zmianach w Squad Deploy wprowadzonym w fazie I OMFG?

Jest kilka zmian, które chcemy wprowadzić do systemu Deploy:

  1. Gracze logować się będą do gry na ekran Delpoy.
  2. Gracze będą mogli zmienić kontynent z ekranu Deploy bez konieczności powrotu do Warpgate.
  3. Instant Action będzie mieć bardziej przewidywalne strefy lądowania dla podów (wnętrze baz dla obrońców, na zewnątrz baz dla atakujących).
  4. Dyskutujemy nad dodaniem możliwości dla graczy aby mogli odrodzić się w pojazdach drużyny (prawdopodobnie pojazdach transportowych) podczas gdy są one w ruchu.
  • Jakie są wyjątkowe koncepcje projektowe które były wdrożone w fazie produkcyjnej Alpha, ale nie weszły do fazy Beta?

Mieliśmy bardzo duże plany związane z Indar gdy zakładaliśmy, że będziemy mieć tylko jeden kontynent uruchomiony w momencie startu gry (wyjaśnienie dlaczego Indar posiada trzy Bio Laby po jednym dla każdej frakcji). Indar miał mieć rozbity statek obcych  i wiele innych unikalnych rekwizytów. Kiedy okazało się, że mamy więcej czasu aby stworzyć kontynenty, artyście przenieśli się do prac nad kontynentami, i zakończyły się prace nad tymi unikalnymi przedmiotami.

  • Czy możecie podać jakieś informacje na temat planowanych zmian balansowych opartych na danych uzyskanych z ostatnich kilku miesięcy? Mówię o danych z pre-season WDS, który wyraźnie pokazał iz New Conglomerate nie sprawują się za dobrze na każdym serwerze. Czy dostaniemy odrobinę miłości?

W najbliższych tygodniach gracze zobaczą wiele zmian w balansie gry. Chociaż wiele z tych zmian nie są specyficzne dla danych frakcji, to będzie też kilka frakcyjnych zmian. Istnieje kilka obszarów w których jest słabsza każda frakcja i w wielu przypadkach jest to w porządku, bo pomaga nam to osiągnąć asymetryczną równowagę do której dążymy. Jednakże New Conglomerate ma pewne bronie i zdolności które są słabsze w porównaniu do innych frakcji. Jedną z najbardziej interesujących rzeczy, która jest dla nas jednocześnie dużym wyzwaniem jest to, iż pomiędzy najlepszymi graczami te problemy w balansie, na przykład broni, nie są aż tak widoczne. A więc delikatnie wzmacniając większość graczy NC, jednocześnie bardzo wzmacniamy tych najlepszych graczy NC. To trudna zagadka do rozwiązania.

  • Macie jakieś plany względem narzędzia dla Light Assault? LA jest obecnie jedyna klasą beż narzędzia, podczas gdy infiltrator dostanie drony.

W każdej aktualizacji klasy planujemy dodać nowe zdolności i bronie, a w niektórych przypadkach specjalistyczne narzędzia. Nasz obecny plan dla LA to wprowadzenie broni akimbo dual-wield, ale ciagle pracujemy nad detalami.

——————-

Niestety pytań i odpowiedzi jest tak dużo, że muszę podzielić to wszystko na kilka części. Jeśli jesteście niecierpliwy to możecie sami przekopać się przez prawie 1500 posów 🙂

Jutro postaram się zebrać w jedną całość informacje na temat kontynentów i zmian w surowcach.

Poprzedni artykuł[EQ2] Hotfix (3.12)
Następny artykuł[EQ2] Nowe ethereale z instancji ToV
9 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Skaramanga

New Conglomerate ma bronie i zdolności które są słabe w porównaniu do innych frakcji – czyli robią to specjalnie !

HideoPL

Asymetryczna równowaga… Czyli każda z nacji wg tego co powiedział ma pewne specyficzne zakresy sprzętu w którym są najlepsze. Ale zgodnie z zasadą nożyce – kamień – papier, musi być też w czymś gorsza od innych. Hmm….

kociamafia

Nerf NC please.

Pytlong

akimbo dual-wield what the hell is this ?

PLH

> Czy Max VS używający zdolności ZOE doczeka się jakiś zmian, szczególnie w poruszaniu?

No w końcu.

A co do frakcji – niech zmienią shotguny u MAXa NC na Gauss Sawy to nie będzie już takiej dysproporcji.

[PCPL]adijos

PLH przecież wystarczy zamiast jednego shotguna dla Maxa NC dać jakąś inną broń i tak samo dla innych frakcji ale oczywiście deweloperą nie chce się wymyślać nowych broni

Aha i bym zapomniał nerf NC please

Mniod

Dlaczego uwarzacie że NC jest słabe?
Na WDS nie wygrywali bo nie umieją się przestawić z farmy na odbijanie terytorium, terranie gdy widzą oznaczenia na mapie to tam jadą, rozmawiają na command chacie i jakos się tam zgrywają a NC to ma gdzieś, uwarzam że tutaj jest problem.

HideoPL

Jaki nerf, jaki nerf;-)))) Jak będzie porządny buff to może sam kiedyś napiszę że coś stało się OP. Ale na tą obecna chwilę idą święta i kcem coś naprawdę byczego, np. jak w Serious Sam… Powiedzmy, cały ucięty przód z X-wing’a na ramieniu z 4 laserami;-))) I ma być czarny metalic;-))) I czerwoną czapę z pomponem! Wtedy będzie git!