W piątek wieczorkiem, dyrektor marki EverQuest – Dave „SmokeJumper” Gerogeson, opublikował na forum EverQuest 2 list w którym opisuje jakich zmian w aktualizacjach gry spodziewać się mogą gracze.
Chciałbym porozmawiać o tym, w jaki sposób dostarczamy Wam nowości w grach EQ i EQ2.
Zapoznaliśmy się z Waszymi opiniami, zarówno poprzez forum, inne media jak i w czasie rozmów twarzą twarz na naszych imprezach. Istnieją wspólne zdania na temat rzeczy, które lubicie i nie lubicie, i dlatego zmienimy nasz sposób rozwoju gier.
Nasze podejście do tej pory:
- koncentrowaliśmy się głównie na wydaniu co-rocznych dodatków do gier;
- zaplanowane były zawsze cztery duże aktualizacje, gdzie jedna z tych aktualizacja była bardzo duża i oznaczała dodatek;
- dodatkowo wiele małych aktualizacji dostarczanych w ciągu roku.
Wasza reakcja:
- w większości „bleh”. Kwartalne aktualizacje były wysokiej jakości i fajne, ale nie na tyle duże, aby naprawdę poczuć się jakby był wprowadzony jakiś mini-dodatek. Plus, gracze casualowi często nie dostawali żadnych aktualizacji i przez to czuli się odseparowani od swoich znajomych.
- generalnie negatywne konsekwencje dużych rozmiarów dodatku – ponieważ dodatek wprowadzany był raz na rok, trzy miesiące później pojawiała się kolejna duża aktualizacja, oznaczało to, że cykl życia zon z dodatku był stosunkowo krótki.
W jaki więc sposób to zmienimy? Zasadniczo postanowiliśmy wprowadzać aktualizacje co-tydzień, a co miesiąc wprowadzić coś nowego i fajnego. reszta naszych wysiłków zostanie skupiona na tworzeniu dodatków.
Oto nieco więcej szczegółów:
- Jakiego rodzaju rzeczy wprowadzone będą w co-tygodniowych aktualizacjach?
Będą to takie rzeczy jak różnego rodzaju udoskonalenia, eventy, krótkie przygody i wszystko inne co nie zasługuje aby być w co-miesięcznych aktualizacjach.
- Jakiego rodzaju rzeczy będą dostarczane w co-miesięcznych aktualizacjach?
Każdego miesiąca mamy zamiar wprowadzić coś ciekawego i nowego, jak nowa wersja starej instancji, nowe przedmioty, dodanie serii questów do znalezienia przez graczy, może nawet nowa zona lub event publiczny – tego typu rzeczy.
- W jaki sposób będzie miało to wpływ na jakość dodatku?
Kładziemy ogromny nacisk na to jak ważny jest dla Was dodatek, więc mamy zamiar robić je takie by były ważne.
- Czy to ostateczny harmonogram?
Tak, mamy zamiar ciężko pracować, aby wprowadzać aktualizacje reguralnie i niezawodnie.
Chciałbym podkreślić, iż ta zmiana w aktualizacjach nie zmniejszy ilości treści jakie będziemy dostarczać do gier. Oba zespoły developerskie, zarówno EQ, jak i EQ2, są naprawdę duże i ciągle ulepszają swoje narzędzia tak, aby tworzyć więcej zawartości w krótszym czasie.
No więc co o tym myślicie? Brzmi ciekawie?
Dave Georgeson
Director of Development
EverQuest Franchise”
Moja opinia – więcej różnego rodzaju błędów 😀
Czyli co?Nowe zony takie jest te ostatnie fabled szity a nie takie duże dodatki jak ToV?
Ojj chyba znowu będę marudzić 😉