Przez ostatnie dwa tygodnie spędziłam w The Elder Scrolls Online sporo czasu i większości mam dobre rzeczy do powiedzenia o tej grze. Fabuła questów jest wciągająca, a sama atmosfera w miarę realistyczna. Jednakże, istnieje kilka aspektów tej gry, które są dość frustrujące.

2014_04_17 teso jaskiniaWiększość MMO w momencie uruchomienia gry ma zazwyczaj sporo problemów z wydajnością i stabilnością serwerów, ale wydaje się, że głównym problemem w The Elder Scrolls Online to liczba zepsutych questów. Co któryś quest jest zepsuty i muszę do niego wracać kilkakrotnie aby móc go ukończyć. Oczywiście jest wiele „sposobów” aby naprawić ten quest na przykład /reloadui, czy też relog, ale w większości przypadków najlepszym lekarstwem jest czas.

Rozumiem, że gry MMO maja sporo błędów, ale ilość zepsutych rzeczy w pierwszej zonie startowej sprawia, że zaczynam się bać co na mnie czeka w późniejszych zonach. Wydaje mi się, że gra ma bardzo mało problemów ze stabilnością, a więc tym bardziej dziwne, że ZeniMax nie poradził sobie z naprawieniem questów.

Jednakże to co jest najbardziej frustrujące to zarządzanie miejscem w naszej torbie i banku. Spędzam zadziwiającą wręcz ilość czasu na przekładaniu, układaniu i segregacji rzeczy, które znajduję. Mimo, że w plecaku mam miejsca na 100 przedmiotów, a do tego w banku na 80, to i tak ciągle za mało. Prawdziwa żonglerka i lekcje zarządzania.

Zważywszy na to, że w grze tej używa się mnóstwo rzeczy do craftu, jestem zdziwiona, że nie dodano specjalnej zakładki na te rzeczy, tak aby nie zajmowały one cennego miejsca. Jako uzależniony zbieracz wszystkich roślinek i kamyków, jest to dla mnie bardzo duży problem i tym bardziej irytujący gdy muszę wracać do miasta co 30 minut aby zrobić miejsce na rzeczy, jakie mogę znaleźć w czasie dalszych przygód.

Nie chcę brzmieć bardzo negatywnie, ponieważ naprawdę spędzam miło czas w The Elder Scrolls Online. Po prostu te dwie rzeczy to pewne niedogodności, które muszę zaakceptować…

O ile błędy i miejsce w plecaku troszkę mnie irytuje, to wyłączenie serwera europejskiego na kilka godzin w sobotni wieczór jest wręcz… I tu zabrakło mi słów. Argh!!!!

Poprzedni artykuł[H1Z1] Zasady na serwerach zależne od graczy!
Następny artykuł[DF] Łoooo… matko….
9 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Wichura

A ile miałaś zbugowanych questów? Robiłem raczej te same co Ty, a nie trafił mi się żaden. Za to mam gorsze bugi globalne, np. znikają mi randomowo paski życia z mobów, ale repair na kliencie czasowo pomaga, tyle że bug się odnawia.

Na problemy z plecakami jest kilka addonów – np. zestaw Advanced Autoloot i InventoryInsight oraz Advanced Filters. Jeszcze nie opisywałem ich na forum, bo ciągle testuję.

Serwer wyłączyli, bo usuwają exploita na powielanie przedmiotów i banują masowo tych co sobie porobili miliony w złocie i full sety legendary. Poza tym istnieje ryzyko, że będzie rollback i cofną nam 1-2 dni gry, bo exploit dosyć poważny. Zresztą właśnie go włączyli.

Wichura

Plecak ma max pojemność 110, więc daleko tak już nie pojedziesz i masz rację, w kolejnej zonie masz nowy tier i nowe matsy, ale to nie wszystko, bo wiesz, każda frakcja ma inne przepisy i inne matsy (tylko cześć się powtarza) dla provisionera, także jedna z funkcji z tych addonów to służy do autokasowania wszystkich matsów dla provisionera. 😉
Inna opcja to autowysyłanie poczty do danego craftera – w grze nie ma skrzynek pocztowych, więc wysyłać można zaraz po zlootowaniu – ale to rozwiązanie mi się nie podoba, bo kosztuje kasę w grze oraz nie można mailować do siebie i na alty, a jedynie na inne konto.

Jak chcesz crafcic wszystko, to niestety musisz zrobić sobie kilka altów i albo crafcić poszczególne rzeczy na każdym osobno albo wszystko na mainie, ale matsy magazynować typami na poszczególnych altach. Do tego są właśnie np. te addony – w opisie przedmiotu masz info ile masz sztuk zmagazynowanych na altach i na jakich. Też crafcę wszystko na mainie i ilość punktów, które wydałem na craft przewyższa kilkukrotnie to co wydałem na rozwój postaci, także chyba to będzie jednak mój crafter, a dziś zacząłem nową postać, która z craftem nie ma nic wspólnego.

Wichura

Aha i jeszcze dwa dni temu też najwięcej czasu spędzałem w grze na segregowaniu i rozładowywaniu plecaków, bo domyślne „konsolowe” GUI gry jest w tej kwestii o kant dupy potłuc. Z addonem Advanced filters oraz altami magazynami da się żyć, dalej powrót do banku zajmuje chwilę, ale kilka razy krócej, niż wcześniej i takie addony jak Bank Stuffer też się przydają – automatycznie po otwarciu banku przenoszą rzeczy z inventory do stacków w banku, przez co jednym kliknięciem można mieć 20-30 slotów nagle wolnych.

Wichura

Ten link jest tak obiektywny jak relacje reportera TV Republika. Newsy tam pisze totalny niewykształcony (co widać po składni i błędach) ignorant oraz mitoman (np. co do tego kiedy zaczął grać w tego typu gry). Bugi tego typu były w prawie każdym istotnym większym mmorpg, tyle że autor tendencyjnie wypiera tą wiedzę.

Viruz

No tez fakt ciekawe czy naprawdę pobanowali osoby za wpadanie w dziury na lokacjach pod pretekstem cheatow, a co do klonowania itemków to chyba jest nic przy jakiś wallhackach czy innych gorszych rzeczach jak okradanie kont.