Święta Wielkanocne minęły w miarę spokojnie, ale wystarczył jeden dzień pracy w biurach SOE, by Smedley po raz kolejny zaprezentował różnego rodzaju pomysły, jakie być może developerzy zrealizują w H1Z1.

H1Z1Zacznijmy wpierw od pomysłów związanych z monetyzacją, czyli tym ja SOE chce zarabiać na H1Z1.

Parę dni temu Smedley zadał fanom gry pytanie związane z tym tematem i otrzymał wiele odpowiedzi. Oto co wstępnie zostało postanowione na pierwszym spotkaniu ekpiy H1Z1 poświęconym temu tematowi:

  • SOE będzie sprzedawać rzeczy kosmetyczne w H1Z1, a do tego gracze będa mogli zdobyć te same rzeczy w postaci łupu.

„Czujemy, że to będzie dobre i uczciwe źródło dochodów. Jednak zdajemy sobie sprawę z tego, że libicie znajdować podobne rzeczy w grze, dlatego też będziecie mogli je znaleźć jak i samodzielnie stworzyć. Zgadzamy się, że jest to absolutnie coś ważnego dla Was. Mamy również świetny pomysł jak nagradzać graczy, którzy zabijają innych graczy i zabierają ich rzeczy.

Powiedzmy, że gracz posiada czarna maskę narciarską i zostanie zabity przez innego gracza. Gracz, który go zabił, może tą maskę zabrać i nosić dopóki nie umrze kilka razy (w grze przedmioty tracą swoją wytrzymałość).

Artykuły kosmetyczne zakupione za Station Cash nie będą tracić swojej wytrzymałości, ale łup, który zabierze zabójca – już tak. Należy pamiętać o tym, że osoba która zakupi rzeczy za SC zachowuje swoje przedmioty bez względu na to co się dzieje.

Ta „nagroda” da wspaniałe uczucie gdy zabijecie jakiegoś głupca, który porwał się z nożem na broń”

  • SOE nie będzie sprzedawać broni, amunicji, jedzenia, wody, itd.

„To jakby cała gra i jej sens, więc byłby to dość kiepski pomysł gdybyśmy chcieli sprzedawać te rzeczy”

  • SOE nie będzie sprzedawać także boostów, które to wpływałyby na zdobycie broni, amunicji, jedzenia i wody.
  • W sklepie H1Z1 z pewnością zakupimy dodatkowe sloty na postacie oraz dodatkowe emotki (podstawowe, będą w grze za darmo).
  • Jeden z pomysłów SOE zakłada wprowadzenie do gry Skrzynek z przedmiotami, które będzie można wziąć po zakupieniu odpowiedniego klucza za Station Cash – SOE rozważa, czy wpierw gracz powinien mieć szansę zobaczenia co jest w danej skrzynce zanim zakupi klucz (podobnie do Dota 2).

Kolejne spotkanie ekipy H1Z1 związane z tą tematyką zaplanowane jest na koniec tygodnia, więc z pewnością wtedy dowiemy się już troszkę więcej.

Smedley postanowił także wytłumaczyć pokrótce na jakich zasadach funkcjonować będzie śmierć oraz zabieranie przedmiotów z ciał graczy:

„Widziałem pytania na ten temat. Chciałbym to dokładniej wyjaśnić, jako, że jest to ważny temat w tej grze.

Kiedy umrzesz, twoje ciało stanie się czymś w rodzaju pojemnika z wszystkimi Twoimi rzeczami. Twoje ciało może nawet zamienić się w zombie i rozpocząć swoją wędrówkę. Tak czy inaczej, rzeczy znajdujące się na ciele są do zgarnięcia.

Przedmioty zakupione za Station Cash są zawsze dostępne w Waszej szafce. Nie mamy zamiaru pozwolić Wam coś kupić za SC, abyście mogli to bezpowrotnie stracić. Będziemy jednak umożliwiać innym graczom zabieranie słabszych wersji tychże produktów z waszych ciał – takie, które będą tracić wytrzymałość w razie śmierci.

A więc śmierć to poważna sprawa w H1Z1. To nie będzie gra dla słabych…”

Z pewnością bardzo kontrowersyjnym tematem będzie kolejny pomysł zaprezentowany przez Smedleya zrzuty pakunków z samolotów.

„Dyskutowaliśmy wczoraj nad pewnym pomysłem, który bardzo nam się podoba. To proste – będziemy graczom pozwalać na zakup „pakunków” (air drop) w których znajdzie się woda i żywność.

Zanim osądzicie – pakunki te będą zrzucane z ocalałych samolotów w całkowicie dowolne lokalizacje, które będą widoczne dla wszystkich graczy w okolicy. Pomyślcie o tym, jak o zakupie niespodzianek dla ludzi w grze, a jeśli macie szczęście, to i dla Was.

Naszym prawdziwym cel jest podobny do tego z Igrzysk Śmierci – szalony wyścig po zapasy, a następnie bardzo napięta atmosfera. Zasadniczo pomyślcie o tym jak o chaosie.

Jak to się stało, że coś jeszcze lata? Kilku pilotom udało się wyżebrać wystarczającą ilość paliwa aby móc wykonywać takie loty i zrzuty.

To tylko pomysł. Co o tym myślicie?

Smed”

Jeśli chodzi o monetyzację, to osoby grające w gry SOE raczej już wiedzą czego się spodziewać, natomiast nie za bardzo wiem co myśleć o tych tajemniczych pakunkach zrzucanych z samolotów. Z jednej strony pomysł jest fajny, ale z drugiej – czy komuś będzie się chciało wydawać Station Cash, aby ktoś inny miał szansę dostać zapasy?

A co Wy sądzicie o tych pomysłach?

3 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Wompierz

A teraz tylko wziąć snajperkę i zaczaić się jakieś poł kilometra od takiej skrzyni.

Rachitynowy

Sredni pomysl niestety. Jesli wszystko co ma wartosc to ekwipunek to po pierwsze gracz ktory zakupi dobry set (najlepsze rzeczy poprostu) traci sens gry. Gracz normalny znudzi sie walczac nonstop o to samo. Tak jak nudzi sie to w dayz. Bardzo waski zasob odbiorcow bedzie tsj gry zarowno od strony platnej jak i bezplatnej

KS

skrzynki powinny byc zrzucanne co jakis czas za free i mogly by byc czy,s typu rare itemy ;]