Wygląda na to, że H1Z1 będzie dzielić z PlanetSide 2 nie tylko silnik, część zasad ale także bardzo limitowane możliwości przy tworzeniu postaci.

H1Z1_bannerZgodnie z najnowszymi wyjasnieniami jednego z developerów pracującego przy tej grze, złożoność postaci powoduje spowolnienie zarówno w renderingu, jak i w samej produkcji gry.

„Jeśli by dodać do gry, gdzie docelowo na jednym serwerze ma znaleźć się tysiące graczy, różne style ciała, a następnie dodać różne skóry oraz szkielety do tych ciał, może to znacznie spowolnić rendering. Oprócz tego różne modele ciał znacznie spowolnią produkcję, gdyż dodanie jednej koszuli będzie oznaczało, że będziemy musieli sprawdzić tekstury i animacje tej koszuli na wszystkich typach ciał, tak aby działało to prawidłowo. Podobnie z każda inną częścią ubioru.

Jeśli zdecydujemy się dodać dodatkowe rzeczy znajdujące się poza ciałem (np. plecaki?) to będą to dodatkowe dane dla GPU, a to też ma wpływ na ostateczną szybkość renderowania. W czasie tworzenia i rozwijania gry, zespół musi od czasu do czasu ocenić skutki wszystkich dodatkowo dodanych rzeczy i dostosować dane źródłowe (wygląd i animacje) oraz kod aby wszystko działało skuteczniej.”

Powiem szczerze, że miałam nadzieję na zobaczenie większej ilości twarzy graczy i ich ewentualnych wariacji, niż dotychczasowe cztery rodzaje w PlanetSide 2. Cała nadzieja w tym, że gracze wymogą na SOE wprowadzenie odrobinę większej personalizacji postaci w H1Z1 może w postaci fryzur lub blizn/ tatuaży na twarzy/ ciele. Czas pokaże…

Poprzedni artykuł[PS2] Wyścigi na Hossin?
Następny artykuł[EQ2] Gracz F2P, a All Access w EverQuest 2
6 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Rachitynowy

Dziwne. A co z innymi mmo. Tez maja takie problemy?

dancop

„może to znacznie spowodować rendering. Oprócz tego różne modele ciał znacznie spowodują produkcję” – spowolnić, spowolnią? domyślam się, że błędnie zadziałała autokorekta

Zhar

Ciekawe czy Wrangler będzie jeździł identycznie jak Haraser a jakiś transportowiec jak Lightning czy Prowler ?

Wompierz

Przecież skoro jeden gracz drugiego ma spotykac dosyć rzadko to w czym problem z tym renderingiem? W PS2 zasięg renderingu wynosi jakieś 300m. Oczywiście w tej grze mógłby wynosić więcej, ale nawet jeśli dadzą ten kilometr czy więcej to szczegóły mogą się renderować z mniejszej odległości.

balrogos

Oni wysmyslaja problemu tam same polglowki pracuja skoro nie umieja rozwiazac najprostszych problemow. Az trudno mi to normalnie skomentowac takich bzdur dawno nie slyszalem.