Dziś w nocy fani H1Z1 mieli możliwość obejrzeć kolejny odcinek cyklicznego programu tworzonego przez fanów H1Z1. W programie tym brał udział Mat Broome, główny projektant postaci w H1Z1, który odpowiedzialny jest za wygląd zombie oraz postaci graczy.
Muszę powiedzieć, że był to jeden z najlepszych programów z udziałem developerów jakie oglądałam w ostatnim czasie. Mat Broome jest osoba bardzo rozmowną i przez cały czas trwania programu pracował nad nowym typem zombie, którego społeczność Twittera nazwała jakiś czas temu Bob.
Dyskusja toczyła się głównie wokół spraw związanych z projektowaniem postaci dla gry i w trakcie mogliśmy poznać parę interesujących szczegółów:
- jeśli chodzi o zombie to w planach developerów stworzenie jest kilku podstawowych typów zombie oraz kilku typów głów, ciał, ubiorów, tak aby gra sama tworzyła jakie zombie mają się pojawić i aby gracze zauważali te różnice;
- wirus ma wpływ na to jak wyglądać będzie zombie – im dłużej będzie zarażony, tym bardziej jego ciało będzie zepsute;
- w trakcie walki będziemy mogli uszkodzić zombie, ale konkretnych szczegółów nie podano;
- jeśli chodzi o loot z NPC to bardzo ogólnie wspomniano iż kurze skrzydełka na pewno nie będą wypadać z zombie czy tez jeleni, loot będzie w miarę dopasowany do tego co spodziewamy się dostać po zabiciu przeciwnik (czyli sarnie mięso z sarny, itd);
- bardzo ciekawa informacja była ta o zmiennym wyglądzie skóry gracza nad która pracuje ekipa H1Z1 – w deszczu skóra będzie zmieniać wygląd na mokry i błyszczący, podobnie jeśli chodzi o pełne słońce jak i noc;
- jeśli chodzi o wielkość mapy to zmienia się to z dnia na dzień i dwa tygodnie temu było to jakieś 10% obecnej wielkości;
- w momencie early access albo troszkę później, gracze powinni mieć do wyboru możliwość stworzenia postaci z jednej z czterech ras płci męskiej lub żeńskiej;
- jeśli chodzi o wygląd postaci, to będziemy mogli ubrać ją tak jak chcemy i w to co znajdziemy/ zakupimy.
Jeśli znacie angielski to z całego serca polecam Wam obejrzenie tego podcastu – warto, chociażby po to aby zobaczyć jak wielką pasję posiada Mat Broome do tego co robi.
jak w dwa tygodnie zrobili 10 razy większą mapę to aż się boje spojrzeć ile tam jest płaskich i niczym nie różniących się terenów.
nie do konca. posiadają i korzystaja z silnika Planteside 2. zatem dam sobie obciąć ręke że używają obecnie juz baaardzo zaawansowanych programów do tworzenia otoczenia. nie zdziwiłbym się gdyby ta mapa wyglądała całkiem przyzwoicie juz na obecnym poziomie
w czasie streamu WIP Adam Clegg stwierdził cos w tylu „dzięki bogu za edytor jaki soe ma i uzywa dla landmaka, eqnext i planetside2 bo inaczej tworzenie tego tersnu zajeloby nam wiele miesiecy”…