Logując się dzisiaj do Star Trek Online miałam jasno określony cel: zrobić misję na Lobi oraz zdobyć odrobinę marków romulańskich.

Owszem, misję na 15 Lobi udało mi się zrobić, ale moje niewinne pytanie „co ciekawego można kupić za Lobi„, zakończyło się na prawie trzygodzinnym ustawianiu skilli na moim Federacyjnym taktyku oraz poziomów energii na statku…

To nie tak, że marudzę. Absolutnie. Musze powiedzieć iż bawiłam się znakomicie, szczególnie, że rozumiałam mniej więcej połowę określeń jakie stosowały osoby próbujące mnie uświadomić. W tym momencie duże podziękowania dla Xopira i Raptorka za pracę jaką włożyli w wytłumaczenie mi niektórych rzeczy oraz poprawne ustawienie skilli dla mojej taktyczki.

Z racji tego, że za Lobi można kupić konsole, więc cała zmiana ustawień mojego małego eskorta rozpoczęła się od pokazania moich konsol. Potem przeszliśmy na dyskusję o broniach i okazało się, że nie mam takich złych, ale zdecydowanie za duży „misz-masz„. Jeden typ broni plus ewentualnie torpeda – oto podstawy robienia porządnego DPS. Natomiast u mnie znaleźć można wieżyczki 360st i beamy na tyle oraz działka, beamy i torpedę na przodzie.

Torpedy nie oddam! Nie ma takiej opcji. Uwielbiam moja torpedę Gravimetric, która ma szansę stworzyć jeszcze dodatkowe studnie grawitacyjne przyciągające przeciwników. Mimo rad aby torpedę umieścić na tyle, jakoś na razie nie mogę się przemóc do tego pomysłu. Jedyne co zrobiłam to włożyłam 2 beamy  oraz Kinetic Cutting beam z reputacji Omega na tył. Uzbrojenie przednie muszę jeszcze przemyśleć…

Jeśli chodzi o moje pierwotne skille na Aurin, to prezentuję screenshota poniżej. Moje obecne ustawienie zaproponował Raptorek (link i wcisnąć Skills) i na razie muszę chyba nauczyć się grać (czyt. walczyć) odrobinę inaczej niż dotychczas.

2015_05_26_STO_Aurin_skille

Po ustawieniu skilli w sposób „delikatnie” zasugerowany przez osoby z Asgard Armada padło niewinne pytanie związane z poziomami energii na statku. Energia broni powinna wynosić 125/… a u mnie wynosiła 124. Nie pomogło przelogowanie postaci, zdejmowanie z okrętu całego sprzętu i zakładanie go ponownie, zmiana oficerów na mostku, czy też zmiana cech mojej postaci. Cokolwiek bym nie robiła poziom ten nie podnosił się na 125. Zagadka była na tyle poażna, iż nawet biedny Xopir zrezygnował z robienia STF, czyli pewnego rodzaju instancji grupowych w kosmosie, i poświęcił się swój czas na znalezienie rozwiązania dlaczego poziom ten nie wzrasta na 125.

W końcu po przeanalizowaniu wszystkiego co związane było z moim eskortem, zagadkę rozwiązano: aby zmieniać ustawienia w poziomach mocy na statku należy być nad stacją kosmiczną nie nie w sektorze, bo tylko tam widać prawidłowe odczyty! Podobno to podstawa, o której wszyscy zapomnieli 🙂

2014_05_26_STO_tere_fere_kuku2

Na obecną chwilę mam pięknie ustawione skille, zakupiony nowy rewelacyjny rdzeń z flotowej kopalni dilithium oraz prawidłowo ustawione poziomy energii na statku (broń na 125, a osłony i auxiliary na 70+). Chyba nie powinnam wspominać na kanale flotowym o tym, że muszę zmienić jeszcze zdolności moich oficerów taktycznych, bo mogę rozpętać kolejną wielogodzinną dyskusję…

18 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
[PL13]Bocian

Z tymi skilami to zawsze miałem duży ból głowy.

zia

I nie zapomnij jeszcze o odpowiednich doffach 🙂

Pikiel

Az boje sie spojrzec na mojego Taktyka, bo jego skille tez ustawiala Aurin 🙂

Helenth

Właściwie skille nie odgrywają już aż tak WIELKIEJ roli. Na mojej pierwszej postać, której skille wybierałam na zasadzie – a może się sprawdzi albo ma ciekawy opis – radzę sobie całkiem nieźle. Choć jak przyglądam się drzewku umiejętności, to widzę tam masę rzeczy do zmiany/wywalenia, ale ostatecznie jednak szkoda mi dilu na zeny, coby kupić token na ich zmianę ^^

Dopowiadając, a może już tylko powtarzając, to co Ci inni doradzali – maksuj (tj. 9 poziom) tylko kluczowe umiejętności, które podkreślają atuty danej klasy, czy danego buildu, pomagają Ci przetrwać (ważna na eskorcie jest odporność, nie ustawienie regeneracji tarcz/kadluba/energii/Bóg wie czego na maksa – leczyć będą Cię tanki/healerzy, co nie znaczy, że należy latać bez żadnej takiej umiejętności), bądź te, które oddają istotę twojego stylu gry (np. mobilność, wytrzymałość, ect.). Cała reszta to już na czuja/aby pasowało się ustawia. Oczywiście dawaj więcej tam, gdzie dany skill dotyczy jakiejś ważnej, często używanej umiejętności, czy statystyki, a mniej tam, gdzie nie jest ona „must have”, bądź nie wpływa aż tak znacząco na rozgrywkę.

Ponadto bardzo ważne jest określenie do czego dokładnie ma służyć dany build, jak się sprawuje (słabe, mocne strony) i dobieranie tak umiejętności, że wycisnąć z niego maksimum.

Mam nadzieję, że moje parę rad coś wniosło i pomogło 😉

Co do linku do proponowanego buildu – nie działa, a przynajmniej mi.

PS – Gdybyś chciała jeszcze pomocy przy buildzie, nie na zasadzie – popiszemy na czacie i połowy nie zrozumiemy (^^) – to pisz 🙂 Z chęcią pomogę komuś dobrać build i wytłumaczyć najważniejsze aspekty (+ zasypać toną potrzebnych, niezbędnych linków, które w większości już z pamięci piszę :P), gdyż sama uwielbiam tworzyć dla moich wieeeeeelu postaci czasem dziwaczne, acz ciekawe setupy, które całkiem nieźle potrafią namieszać 🙂

Helenth

Sprzęt najlepiej dobierać już do gotowego bulidu 😉

zia

Na taktyku jesli licze na dps zakladam canony. A gdy sobie chce pograc i sie pobawic to beamy, bo canony sa takie..nietrekowe ;p. A tak bortasiem czy inna krowa lecę burta w burtę i wale niczym galeon a z głośników ryczy : https://www.youtube.com/watch?v=pMhfbLRoGEw

zia

p.s : Oczywiscie z 8 beamow naraz + FaW 😀

Helenth

To na beamach były bite rekordy DPSu – 50, czy 60 tysięcy (a może już nawet więcej) na ISE.

zia

A jaki kolor Ci się podoba 😀

Helenth

Nie ważne który kolor 😛 Każdy robi taki sam DPS + jakieś bonusy 😉 Wrzucę do siebie na bloga rozpiskę z rodzajami uzbrojenia i buffami jak daje, ale to najwcześniej dziś wieczorem lub jutro.

Belgron / Pysio

http://www.stoacademy.com/tools/skillplanner/?build=belgron21_0 (ten skill planer potrafi poprzestawiać wartości)
Bulid na taktyku: ulubiony statek i zestaw broni (bawie się Experimental Proton, a tak to dual beam), taktyczni pod AOE, traity pod space. Ustawienia moich skili zostają, reszta się zmienia (kilka różnych zestawów broni, różne konsole czy też statki), zmieniam też skile oficerów (załoga 16 osób więc zamiast trenować od nowa skile zmieniam tylko oficera).