W przyszłym tygodniu gracze PlanetSide 2 doczekają się w końcu wielu długo oczekiwanych nowości.
Zgodnie z zapowiedzią ogłoszoną już kilka dni temu, przyszły tydzień wprowadzi do gry bagnisty kontynent Hossin, podstawową wersję blokady kontynentów oraz wiele udogodnień dla outfitów.
Jednakże, nie wszystko jest aż tak kolorowe jak się wydaje i Higby postanowił wyjaśnić graczom dlaczego na serwery Live trafi kontynent, który w opinii developerów nie jest jeszcze w 100% skończony…
Możecie o tym nie wiedzieć, ale prace nad Hossinem trwają od ponad dwóch lat. Od momentu uruchomienia gry oraz poprzez zmiany wyglądu baz na trzech dostępnych kontynentach, nauczyliśmy się jak dopracowywać poziomy, które prawidłowo działają w naszej grze. Każdy, kto teraz patrzy na wygląd Amerisha (najnowsze zmiany) w porównaniu do Indar, kontynentu, który jako pierwszy przeszedł zmiany, powinien być w stanie zobaczyć jak bardzo ulepszone zostały zasady dla poziomów/ baz jakie teraz tworzymy. Te nowe bazy mają nowa poprzeczkę jakości i chcielibyśmy utrzymać tą wysoka jakość lub nawet ją przekroczyć przy tworzeniu nowych baz.
Po drodze zorientowaliśmy się, że tworzenie nowej dobrej placówki trwa minimum około 2-3 tygodnie każda. Pomnóżcie to przez 80 placówek, a będziecie wiedzieć jak dużo czasu schodzi przy tworzeniu wysokiej jakości kontynentu.
Nie ma chyba żadnej innej drogi aby powiedzieć to, że Hossin nie jest dokończony. Gdybyśmy chcieli czekać na wykończenie Hossina bez poświęcenia jakości, to zajęłoby to pewnie dodatkowe 3 miesiące zanim kontynent byłby gotowy. Nie chcemy czekać tak długo.
Co oznacza to dla nas, graczy, że niegotowy produkt jakim jest Hossin trafi na serwery Live? Co dziać się będzie z tym kontynentem w trakcie kolejnych kilku miesięcy? Na te pytania odpowiada kolejna część listu Higbiego do graczy:
Obecnie około 50% posterunków na Hossin jest skończona do tego stopnia, że jesteśmy w pełni zadowoleni z jakości projektów i wizualizacji. 25% posterunków przeszło pierwsze zmiany – będziecie w stanie rozpoznać je po nazwach. Kolejne 25% są to bardziej lub mniej zatłoczone miejsca, w których znajdziecie posterunki identycznie wyglądające – wiemy, że posterunki te działają w miarę dobrze, więc umieściliśmy je jako posterunki zastępcze.
W ciągu najbliższych kilku miesięcy, developerzy będą pracować nad zmianami związanymi z tymi bazami i kiedy nowe wersje będą gotowe, kontynent będzie aktualizowany. W między czasie uważamy, że Hossin jest na etapie Beta testów, lub nawet kontynentem „wczesnego dostępu”. Kontynent tej jest w pełni funkcjonalny, ale nie jest w 100% gotowy. Oczywiście jesteśmy bardzo zainteresowani aby usłyszeć wasze opinie oraz sugestie na temat tego kontynentu.
Kolejnym powodem dla którego zdecydowaliśmy się na wprowadzenie tego kontynentu w ramach „wczesnego dostępu”, to ten, że tak naprawdę nie dowiem się co działa i co nie działa na tym kontynencie dopóki nie trafi on na serwery Live. Musieliśmy wrócić do prac na naszych starych kontynentach kiedy pojawiło się na nich mnóstwo ludzi, więc oczekujemy, że będzie podobnie jeśli chodzi o Hossin. To sprawia, iż wczesne wprowadzenie tego kontynentu ma wiele sensu, zamiast czekać aby był w 100% gotowy.
No dobrze, ale czy nie od tego jest serwer testowy?
Serwer testowy to doskonałe miejsce aby określić czy dana funkcja/ cecha działa prawidłowo, czy jest przyjemna w użyciu, ale nie jest niestety dobrym miejscem aby zobaczyć jak działać będzie przepływ walk na dużą skalę. Nie ma po prostu tylu graczy na PTS, nawet podczas eventów, abyśmy mogli zobaczyć czy coś na tak olbrzymią skalę funkcjonuje prawidłowo.
Hossin z pewnością jest długo oczekiwanym i pewnie najważniejszym punktem nadchodzącej aktualizacji, ale aktualizacja ta wprowadzi kilka innych nowych funkcji:
Blokada kontynentów – faza 1
W pierwszym etapie blokada kontynentów opierać się będzie na obecnie panujących zasadach dominacji kontynentów. Kiedy kontynent jest zdobyty, będzie zablokowany na wszelkie działania i odrodzenia oraz zapewni bonus dla frakcji, która go zdobyła. To ograniczy ilość dostępnych kontynentów. Żaden gracz, nawet z frakcji, która go podbiła, nie będzie mieć dostępu do zablokowanego kontynentu. Gdy kolejny kontynent zostanie podbity, blokada z poprzedniego kontynentu zostaje zwolniona, zmieniają się warpgate, i terytorium cofa się do ustawień domyślnych. Gracze z frakcji, która poprzednio zdominowała kontynent muszą teraz bronic tego kontynentu aby nie został on zablokowany przez inna frakcję i nie stracić bonusów.
Mamy troszkę większe plany jeśli chodzi o blokady kontynentów, włączając w to różne typy alertów oraz docelowo robiąc warpgate dostępnymi do zdobycia placówkami. Jednakże teraz chcemy zobaczyć jak działać będzie podstawowa mechanika związana z blokada kontynentu i oparta o działania graczy.
Nowe funkcjonalności dla Outfitów
Nic nie sprawia w PlanetSide 2 większej frajdy niż gra zespołowa, pozyskanie nowych graczy do outfitu oraz utrzymanie tych graczy aby móc wypełnić plutony. Rekrutacja outfitów jest dośc prostym systemem, który pozwala liderowi outfitu zamieścić swoje outfity w rekrutacji, a graczom daje możliwość aplikowania się do nich.
Decale outfitowe pozwalają wybrać decal spośród istniejących w grze dla Twojego outfitu, tak aby członkowie outfitu mieli je na sobie widoczne. Pracujemy nad sposobem aby pozwolić outfitom użyć ich własne decale, ale na poczatku system ten oparty będzie na decalu wybranym przez lidera. Decal outfitowy pokazuje się także w kilku miejscach na UI…
Przychwytywanie baz przez outfity
Dzięki tej aktualizacji, w zależności od tego który outfit najbardziej przyczynił się do zdobycia danej bazy poprzez ilosc graczy, zabiecie wrogów, wysadzanie generatorów, itd – nazwa tego outfitu będzie widoczna przy nazwie bazy.
Outfit ten będzie mieć widoczną swoją nazwę na mapie kiedy spogląda się na dany region, a decal outfitowy pojawi się w tym samym oknie, które pokazuje teraz przynależność do danej frakcji.
Rozmawiamy także o bonusach związanych z posiadaniem bazy takimi jak zredukowany koszt zakupu pojazdów, albo zredukowany czas odradzania dla piechoty – ale na poczatku na serwery Live trafi tylko prezentacja nazwy.
Jeśli o mnie chodzi to mam mieszane odczucia związane z Hossinem. Mam wrażenie, że developerzy PlanetSide 2 daja do zrozumienia iz gracze powinni się cieszyć, że na serwery Live trafo Beta produktu w fazie „wczesnego dostępu” za który dodatkowo nie trzeba będzie płacić. Nie oszukujmy się, Hossin został ogłoszony i zaprezentowany graczom PlanetSide 2 11 miesięcy temu podczas SOE Live. Od tej pory wdrożenie jego było notorycznie przekładane w czasie i usprawiedliwiane innymi wynikłymi po drodze czynnikami, takimi jak praca nad optymalizacją.
Osobiście nie wiem, czy to dobry pomysł aby Hossin trafił na serwery Live skoro jest gotowy tylko w 50%. Z drugiej strony rozumiem iż trwający odpływ graczy, a co za tym idzie – sporego zarobku dla SOE, spowodował iz ekipa PlanetSide 2 pod „delikatnym” przymusem „sił wyższych” zdecydowała się w końcu na udostępnienie graczom tego niewykończonego produktu.
Jestem ciekawa, czy pojawienie się Hossin na serwerach Live rzeczywiście przyciągnie z powrotem graczy do PlanetSide 2, czy też nie. Czas pokaże.
No więc, co Wy myślicie o nowościach, które trafią w przyszłym tygodniu na serwery Live?
Zatrudniliby kilka osób więcej to by się wyrobili z terminami.
Cóż… jeżeli chodzi o Blokadę kontynentów to tak szczerze mówiąc nie do końca rozumiem zasady jakim ma się ona rządzić, jakie ma dawać profity dla frakcji, która zablokuje dany kontynent oraz jak ma to „uatrakcyjnić” rozgrywkę. Być może ktoś mądrzejszy ode mnie będzie w stanie mi to w prosty i przejrzysty sposób wytłumaczyć? Natomiast Nowe funkcjonalności dla Outfitów i Przychwytywanie baz przez outfity uważam za bardzo ciekawą zmianę i z mojego punktu widzenia dużo wnoszącą w rozgrywkę. Jak będzie w praktyce?? Czas pokaże.
Co do Hossin-a…, nie posiadam PTS więc nie mam pojęcia jak się prezentuje :). Rzeczywiście trochę dziwnym pomysłem jest wprowadzanie nie ukończonego kontynentu do ogólnego dostępu. Nie mniej jednak miło będzie zobaczyć w końcu coś nowego a jak będzie „nie-grywalny” to się po prostu trzeba będzie na niego „nie-logować”.
„Kilka” Hah 😀
I tak wszystkiego nie tłumaczyłam – wybrałam te najbardziej istotne elementy 😀
Znajomy siedzi w Anglii od roku i ostatnio w końcu sprowadził sobie swój komputer z Polski. Jego pierwszym pytaniem było „Gdzie jest Hossin?”. Naprawdę ciężko mi zrozumieć ich tok myślenia. Najpierw obiecują nową rzecz a potem odwlekają w czasie jej wprowadzenie. Już się domyślam co znajomy powie po powrocie z urlopu 😉 .
Wompierz, nie po to zwalniali ludzi żeby teraz kogoś zatrudniać ;P
Nie podoba mi się ten pomysł z przynależnością bazy do outfitów… Wydaje mi się, że zaczną się robić podziały w frakcjach.
ludziom spadły fps o 50% a oni dziwią się z odpływu graczy
Im więcej dramy w grach PvP tym lepiej.
Jak jeszcze w lipcu dorzucą kompanie i fireteam’y to będę happy.
No i w końcu zrozumiałem o co chodzi z blokadą kontynentów, tzn jak to będzie dokładnie działać oprócz tego że sam kontynent będzie zablokowany 😀
Zmiany do outfitów całkiem spoko, zwłaszcza to ze będzie widać który najbardziej przyczynił się do przejęcia danej bazy, fajnie będzie wyglądać mapa z tagiem PL13 przy nazwach placówek 😀
Tak ogólnie patrząc na ten Hossin to sporo w nim drzew i innej roślinności(wygląda pięknie), lecz są dwie lokacje na Amerishu, które powodują drastyczny spadek FPS(nie pamiętam ich nazw :/) i też były bardziej zalesione niż inne. Myślicie, że Hossin będzie odpowiednio zoptymalizowany ?
Mnie ciekawi, czy będzie to jakoś inteligentnie liczone…
Załóżmy, że mamy outfit X z 20 osobami i outfit Y z 20 osobami na AmpStacji. Połowa Xa wszedł na poziomy generator i go zniszczył, ale nie siedziała przy nim, żeby sobie pofarmić i naprawili go obrońcy, przez co musieli się wracać…
Za to połowa Yreka zniszczyła generator i siedziała przy nim, nie pozwalając go naprawić. Czyja będzie placówka przy założeniu, że X i Y było najwięcej na placówce i to były jedyne ich taktyczne osiągnięcia na niej (resztę – przejęcie punkut, SCU, etc… załatwiły osoby z outfitu „random”)?
Dla mnie powinno być jakieś naliczanie „punktów strategicznych” dla outfitów, które coś zrobiły, w stylu:
– przeciążenie generatora: brama 10p. osłona bazy 20p (tylko dla AmpStacji, które mają wymagane ich zniszczenie do wejścia)
– „utrzymanie” zniszczonego generatora: 5p na (przykładowo) pełnych 10 sekund (można zabezpieczyć się też, że w okolicy generatora musi być koniecznie przynajmniej 1-2 osoby z outfitu)
– zniszczenie generatora: 30p
– niedopilnowanie generatora (czyli obrońcy zdołali go naprawić): -10/20p (w zależności od tego, jaki generator)
– zdobycie punktu A: 5p
I tak dalej… Już nie chciałem się rozpisywać dokładniej o wszystko 😀
@TomY4nki
Chociażby to, że jak ktoś podbije przykładowo Indar to gdy będzie zablokowany, gracze będą zmuszeni grać na innych kontynentach. Dla mnie to dobra wiadomość, bo przejadł mi się ten kontynent a wiadome jest, że najwięcej graczy nadal przebywa na tym terytorium.
Druga sprawa, ktokolwiek posiada zablokowany kontynent posiada bonus do surowców (w zależności który to kontynent) i będzie się starał, by nie dopuścić do blokady kointynentu przez inną frakcję, co byłoby równoważne z utratą bonusa, bo tylko jeden kontynent na serwer może być zablokowany
Wracając do tematu, nie będzie to duża zmiana w metagame, ale przynajmniej nie będzie już tylko chodziło o zdobywanie baz i ich bronienie, no i wkońcu jakieś urozmaicenie 🙂
Ja mam propozycję dla SOE. Po wprowadzeniu Hossina niech przestaną dodawac nowe bajery a niech skupią się na:
-Dokonczeniu Hossina
-Wywaleniu latających skrzynek z Esamiru
-Naprawie wszystkich błędów które rażą w oczy co krok.
-Przenieść co się da na GPU
Nawet jeśli potrwa to rok. Gdy uporają się z tym niech dodaja nowe pierdoly. Bo co nowość to nowe błędy.
Jeśli zablokuje mi Indar, to chyba sobie odpoczne. Jak na tą chwilę jedyny kontynent na którym mi tak nie laguje
Koniec ghost capowania takich noobow jak np RIMG na cobalcie ktory ucieka z Indaru jak potrzeba walczyc na pusty amerish i przejmuje bazy…
Jak zablokuje to co najwyżej na kilka-kilkanaście godzin, dopóki kolejny kontynent nie zostanie podbity 🙂
Hm…, zatem w teorii (i zapewne w praktyce) powodować to będzie do zagęszczenia gry (walk) na mniejszej ilości kontynentów niż ma to miejsce na chwilę obecną. Można sobie również wyobrazić hipotetyczną sytuację (całkiem realną) że walki będą się toczyć w całości na jednym kontynencie gdyż każda z frakcji posiadać będzie po jednym zablokowanym kontynencie. Teraz wyobraźmy sobie że tym kontynentem na którym będą się toczyć walki będzie nie dokończony Hossin?! Ponadto np. w moim przypadku w chwili gdy liczebność walk w danym rejonie przekracza z obu stron 48+ mam takie lagi że nie ma mowy o normalnej grze i takich jak ja jest zapewne wielu a zbicie walk do jednego kontynentu doprowadzi do takiej właśnie liczebności praktycznie na całym dostępnym do gry terenie.
Wyobraźmy sobie również inną sytuację. Dwie frakcje przejmują po jednym kontynencie a trzecia nie. I co wtedy? Dwie z toczących walki frakcji ma bonus do surowców, zalewa ciężkim sprzętem, samolotami, maxami teren walk. Jaką szanse na przejęcie (wygranie) walki o blokadę kontynentu na ta trzecia frakcja? Praktycznie nie wielkie.
Wybaczcie ale jak dla mnie pomysł z blokadą jest trochę nie trafiony przynajmniej na chwilę obecną w teoretycznych rozważaniach. Być może w praktyce okaże się to dobrym i trafionym rozwiązaniem ale na „teraz” jakoś tego nie widzę (w sensie poprawy grywalności ogółem).
Z tego co widzę będzie to wyglądac troszkę inaczej. Poza tym, juz teraz jak podbija się kontynent to ma się bonusy dla całej frakcji poki nie zostanie podbity przez inna frakcję.
TR podbija Amerish – Amerish zostaje zablokowany. Nikt nie może się na niego dostać, ani TR ani żadna inna frakcja. Dalsze możliwe scenariusze to:
1. Upływa czas całkowitej blokady (chyba jest 12 godzin) – kontynent się odblokowuje, zmieniaja się Warpgate. Frakcja, ktora go podbila nadal ma bonusy do czasu az inna frakcja go podbije;
2. Amerish jest zablokowany. W między czasie VS podbija Indar, co powoduje blokadę Indara i odblokowanie Amerisha.
Pytanie tylko jest ile maksymalnie kontyentów może byc zablokowanych? Wydaje mi się, że maks 2.
Kinya, czyli rozumiem, że:
1. Blokada kontynentu bez względu na przebieg walk jest ograniczona czasowo?
2. Każda blokada drugiego kontynentu niezależnie od frakcji jaka go zablokuje zdejmuje poprzednią blokadę bez względu na to „czyja” ona była?
Jeżeli odpowiedzi brzmią TAK to przepraszam źle rozumiałem ten pomysł i teraz jest on trochę bardziej „przyjazny” :).
„Pytanie tylko jest ile maksymalnie kontyentów może byc zablokowanych? Wydaje mi się, że maks 2.”
Jeżeli przyjąć odpowiedź na drugie pytanie na TAK to logicznie w danej chwili możliwa jest blokada tylko na jeden kontynent.
Czyli nocna zmiana ghost-capowiczów będzie miała jeszcze większy wpływ na rozgrywkę , będzie ciekawie jak jeden skład randomów zablokuje w środku nocy kontynent a reszta będzie się z tym bujać 12h.
Uuuhaha, dokładnie. Same plusy jak na razie :).
Wydaje mi się, że zablokowany może być tylko jeden kontynent. Z tego co wyczytałem w momencie gdy jakaś frakcja lockuje kontynent, inny kontynent zostaje odblokowany. Czyli frakcja która ma zblokowany kontynent, będzie musiała bronić innych kontynentów by nie dopuścić do ich blokady. Co do czasu blokady to sam nie wiem, ale ostatnio chyba nic nie wspominali o ramach czasowych
Dobrze, że Hossin jest kontynentem nieblokowalnym…szybciej powynajdują wszystkie bugi…
Pierwsze słyszę, żeby nie można było zablokować Hossina? Gdzieś mi umknęła ta informacja?