Dzisiaj w nocy wytrwali gracze europejscy mieli szansę obejrzeć pierwszy odcinek „Higby Pls.”, czyli programu w trakcie którego Matt Higby gra w PlanetSide 2 i odpowiada na pytania graczy.

Oto krótkie podsumowanie tego programu.

Gracze w niedługim czasie zobaczą delikatne zmiany w niektórych bazach na Hossin:

  • The Ziggurat – ściany wokół miejsca odrodzenia zostaną wydłużone i wzdłuż ścian będzie umiejscowiony podest tak aby obrońcy mogli zerkać co znajduje się po drugiej stronie, dodany zostanie jumpad przenoszący na drugą stronę bazy;
  • Gourney Dam – pokój z teleportem zostanie przeniesiony w inne miejsce.

W najbliższym czasie developerzy szykują pewne zmiany w odrodzeniu dotyczące Sunderera, jak i samego powrotu do walki.

Sunderer:

  • gracz zostanie powiązany w pewien sposób z Sundererem w którym się odrodził i jeśli pojazd ten będzie atakowany to gracz dostanie o tym informację – ma to zachęcić graczy do powrotu i obrony swojego miejsca odrodzenia;
  • dodane zostaną osłony dla rozstawionego Sunderera, które maja zabsorbować część obrażeń i być może powolutku naprawiać pojazd – głównym założeniem jest aby jeden HA z C4+ wyrzutnia lub inżynier z minami przeciwczołgowymi + granatem nie byli w stanie zniszczyć Sunderera. Będzie to natomiast nadal możliwe przez dwóch HA z wyrzutniami, a więc wymagać będzie skoordynowanego ataku;
  • maskowanie (cloack) dla Sunderera będzie testowane, ale nie podjęto jeszcze ostatecznej decyzji w tym względzie.

Redukcja czasu:

  • za każdym razem kiedy umieramy otwiera się mapa, więc w tym momencie dokonujemy decyzji czy czasem nie zmienić placówki;
  • po zmianach na ekranie śmierci pojawią się dwa przyciski: jeden automatycznie odrodzi gracza w miejscu w którym walczył z aktualnym ekwipunkiem, drugi przycisk otworzy okno mapy gdzie będzie można wybrać inna placówkę oraz ekwipunek.

Jeśli chodzi o samolot Valkyrie to ma ona bardzo wysoki priorytet, ale raczej nie ma szans na wprowadzenie go w lipcu.

Pokazywane niedawno warunki pogodowe w PlanetSide 2 są dość wysokim priorytetem developerów. Same technika jest tania, gdyż PlanetSide 2 zaczerpnie ja z H1Z1. Jeden z inżynierów pracuje nad konwertowaniem plików tak aby te zmiany pogodowe działały w PlanetSide 2. Oznacza to także, że każdy kontynent będzie miał nowe pliki związane z wyglądem nieba.

Prace nad optymalizacja trwają cały czas. Nowy dyrektor techniczny wyznaczył osoby, które pracują tylko i wyłącznie nad optymalizacją gry. Raczej nie zobaczymy nowej wielkiej fazy OMFG, ale prace trwają cały czas i małymi krokami wydajność gry będzie zwiększana. Pomoże w tym także ulepszenie oprogramowania, które używa PlanetSide 2 do renderowania obiektów – Umbra, które ma nastąpić w niedługim czasie.

Gracze pytali także o zmiany w AI, a przede wszystkim czy kiedykolwiek NPCe będa obecne w grze. O ile Higby widzi, że z pewnością fajny byłby skoordynowany atak NPC i walka z nimi w tej grze, to fizycznie wymagałoby to olbrzymich nakładów o każda inna forma na mapie odbiera możliwość renderowania graczy.

Developerzy rozmawiali także nad ewentualnymi zmianami czołgów do formy z PlanetSide, czyli kierowca + strzelec i niestety największym problemem była by zmiana Magridera. Trwają prace oraz rozmowy o nowych wersjach dział i można by je było ustawić w taki sposób, że do ich obsługi potrzebny jest kierowca i strzelec przez co mogły by one być nieco mocniejsze, ale pomysł ten nie zadziała dla Magridera. Higby widział sugestie dotyczące zmiany tego czołgu, ale jest on na tyle fajny, że developerzy nie chcą go zmieniać.

Jeśli chodzi o pojazdy z załogą, to pomysł ten będzie zaimplementowany do kolejnego czołgu. Nie zdecydowano się jeszcze na jego nazwę (Colossus, Goliat, Tytan?), ale chodzi o ten wielki czołg którego prace koncepcyjne gracze mogli już zobaczyć. Do jego obsługi potrzebna będzie załoga.

W sumie cały program był dość przyjemny mimo iż oprócz biegania i umierania Higbiego niewiele się działo, no może poza… latającym Flashem?! Nie wiem czy to moje omamy, ale mam wrażenie, że w pewnym momencie Higby siedzi na Flashu, który lata (0:37 – 0:39 min). Mam rację, czy to jakaś sztuczka?

Poprzedni artykułKoniec problemów z logowaniem do DCUO?
Następny artykułHossinowe opowieści – wyniki konkursu
13 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Rajen

Mhm ja najbardziej czekam na nowy system pogodowy. Mam nadzieję, że będzie mocno wpływać na przebieg walki. Tak aby podczas burzy strzały byłyby zagłuszane przez wiatr, deszcz i pioruny 😛 Również od dawna gracze piszą o wielkim evencie, gdzie NPC byłby wrogiem i pokonać by ich można było tylko poprzez zjednoczenie 3 frakcji (taki event chociaż raz na rok :<) i to od graczy by zależało czy chcą się zjednoczyć czy nie. Pewnie takiego eventu nigdy nie zobaczymy…

R0mA

Też czekam na system pogodowy, będę stał i się patrzył na zwykły deszczyk. <3

Co do flasha, z NSI-2000 boostem można latać, musisz się ustawić w dobrym miejscu i naciskasz boosta. = D

Zbrojny

optymalizacja.. ale oni nie optymalizują tylko szmacą tą gre do poziomu shotera na ps4. no i kolejna sprawa, higby powinien juz dawno być zwolniony za to co zrobił z grą, każde szanujące sie studio juz dawno by podjeło taką decyzje, a co najciekawsze za takowe uwazalem soe

RachitynowyJoe

Nie nie i nie. Sunderer nie może być odporny tak bardzo. Już teraz Heavy nie ma szans go rozwalić w przyzwoitym czasie nie mówiąc o paru na raz gdy jest naprawiany. Możliwość naprawiania go proximity repair też robi. JEśli zniknie możliwość rozwalenia go na raz sunderery będą się rozstawiać do walki z czołgami i robić je jak chcą

Ameba

No i dupa, samotny wilka ma w tej grze coraz mniej do zrobienia…

SH3NKT

Hehe sunderer z cloak’iem? Zmiany czołgów na kierowca + gunner po prawie 2 latach? Oj, nie wiem czy z tą grą dzieje się dobrze.

Wompierz

No i szlag trafi moje miny…

Bocian

I dobrze, walki będą dłużej trwać.

BlackJDragon

Zawsze samotny wilk może dołączyć do PL13 http://pl13.com.pl/ ;D

Nukemski

ehh cały Higby, jedynie co się dowiedziałem, to to, że jest lamerem w Vanu i ma myszkę nieustawioną. To jest cały projektant z zachodu. Aha i ciekawe, dlaczego nie zdziwiło mnie, że wygląda jak jakiś metroseksualny typ. Z takimi pomysłami nie spodziewałem się nikogo więcej. Uuuu! Myszkę mam nieustawioną! UUU to jak ma się nie ustawioną to się nie gra 🙂
Proste panie projektant z zachodu! Uuuu

Rajen

Tak to jest jak się przesiądzie z overpop NC na VS 😀

Kociamafia

Dlaczego samotny/a wilk/wilczyca miałby/miałaby dołączyć do outfitu?

HideoPL

Niech im będzie – pomysły są dobre, byle przemyślane i sprawnie wprowadzone. Ale co z błędami? Obrażenia, animacje, no i brak ochrony anyhack… Przecież oni bazują wyłącznie na raportach graczy i dla sprawdzenia przeglądają statystyki… Kurde, przecież to ani nie jest trudne ani kosztowne przy ich możliwościach…. Mały rezydentny programik sprawdzający działające w tle podprogramy mieszające w strumieniu danych plus aktualizacja go raz dziennie żeby sprawdzić sumy kontrolne i zapobiegać nieuprawnionym zmianom i gotowe… Ech… Zaczynam byc chyba starym zrzędom, ale ginięcie non-toper z powodu głupot to nie jest fajne.