Dawno nie pisałam o tej grze, ale to nie znaczy, że przestałam się logować. Owszem, pogoda za oknem zniechęca do siedzenia przed komputerem, ale niektóre rzeczy muszą być zrobione.

Dilithium samo się nie przerobi bo nie mam dożywotniej subskrypcji, którą można zakupić jeszcze przez kilka dni. [Ktoś, chce mi podarować spóźniony prezent urodzinowy? :D] Perły też same nie wskoczą do plecaka, a krążownika z Risa chciałabym mieć, pomimo iż ma paskudny wygląd.

Ale to na czym skupia się obecnie spora liczba osób w STO to zbieranie wszelkich cząstek do craftu, gdyż cały system R&D (Research and Development) zostanie zupełnie zmieniony przez Cryptic. Zapomnijcie to o czym wiecie – R&D trzeba będzie uczyć się od podstaw.

Na obecna chwilę craft w STO nie przynosi żadnego profitu – każdy może wszystko wytworzyć pod warunkiem posiadania składników oraz odpowiedniej ilości punktów potrzebnych aby móc stworzyć dany przedmiot. Sezon 9,5 przyniesie zupełną zmianę i należy się do tego zacząć psychicznie przygotowywać już w tej chwili, co właśnie robię. Jest wiele rzeczy których jeszcze nie wiem, ale podstawy wydaje mi się, że mam opanowane.

Anomalie

Dotychczasowe materiały potrzebne do R&D i które zajmują mi połowę banku, zastąpione zostaną trzema podstawowymi kategoriami: gazy, metale i cząsteczki o różnej jakości. Rzeczy te nadal będziemy mogli znaleźć na różnych mapach, otrzymać za misje z duty oficerów oraz za misje w kosmosie. Niestety, na czymś trzeba zarobić i pakiety z materiałami będzie także można zakupić z C-Store za Zeny.

Dotychczasowe materiały będzie można wymienić na nowe wersje, a oprócz tego Cryptic dodaje nową zakładkę do Inventory dla rzeczy przeznaczonych dla R&D.

Obecnie największym i najbardziej popularnym źródłem zdobywania anomalii oprócz misji doff jest wyprawa do Nebul. Niestety, ale Nebule znikną, a misje doff, które z nich dotychczas dostawaliśmy będzie można otrzymać po zbliżeniu się do miejsca w którym kiedyś znajdowała się granica. Co za tym idzie – znikną dzienne misje eksploracyjne, które nagradzały 1400 dilithium.

STO_particle

Szkoły

Po wprowadzeniu aktualizacji 9,5 gracze zauważą, że w oknie Duty Officer pojawi się zakładka poświęcona R&D. Developerzy zdecydowali się na wprowadzenie siedmiu podstawowych szkół:

  • osłony
  • beamy
  • nauka
  • pociski
  • bronie naziemne
  • inżynieria
  • działa

Zdolność wytworzenia danego przedmiotu zależeć będzie od tego jaki poziom danej szkoły mamy. Nawet będąc na poziomie 1 mamy szansę stworzenia super rzadkiego przedmiotu MK XII, ale szansa ta jest minimalna. Im większy poziom reprezentujemy w danej szkole – tym lepsze przedmioty będziemy mogli wytwarzać.

STO_szkoly

W jaki sposób podnosimy poziom danej szkoły? Oczywiście poprzez wytwarzanie przedmiotów z nią utożsamianych, jak i przez wysyłanie duty oficerów na specjalne misje.

Krąży plotka, że jeśli gracz zdobędzie maksymalny poziom we wszystkich szkołach, to otworzy się specjalna możliwość wytwarzania statków…

Cechy

Osiągniecie 15 poziomu w danej szkole odblokuje specjalną cechę, którą będzie można używać na danej postaci:

  • Beam
    • Po aktywacji skilla związanego z beamami wzrastają obrażenia o 2% na 20 sek.  Ta cecha może sumować się maksymalnie 3 razy.
  • Działa
    • Po aktywacji skilla związanego z działami wzrastają +1 Turn Rate, +1 Inertia na 20 sek.  Ta cecha może sumować się maksymalnie 3 razy.
  • Pociski
    • Torpedy oraz miny penetruja dodatkowe 10% osłon celu.
  • Osłony
    • Aktywacja leczenia osłon daje 99% DR osłon przez 1 sekundę. (DR?)
  • Nauka
    • Twój skill generator cząstek daje do 25% bonusu w Krytyku w trakcie użycia zdolności naukowych
  • Inżynieria
    • Aktywacja zdolności inżynierskiej oficera z mostku daje 20% redukcję w obrażeniach przez 3 sekundy.
  • Bronie naziemne
    • Dodatkowe 10 punktów do penetracji pancerza.

To podstawowe różnice jeśli chodzi o zmiany w crafcie, bo do tego dochodzą jeszcze:

  • unikalne modyfikatory dla rzeczy z R&D;
  • unikalne właściwości (jak np. dual cannons o kącie strzelania 90 st., czy też beam mający 360st);
  • misje doff da się skrócić używając dilithium;
  • katalizatory, czyli przedmioty lub specjalni oficerowie zwiększający szansę na ulepszoną wersję przedmiotu.

STO_R&D_catalyst

Jak widać nadchodzą wielkie zmiany w Star Trek Online i chyba wszyscy gracze się ich troszkę obawiają…

 

 

Poprzedni artykułPrzypomnienie o rejestracji do Bety EQNext
Następny artykułEQ2 Insider, odc. 3
2 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
KońTomasz

Co to za gra? Świetna grafika o ile ten obrazek na górze to screen z gry 😉

Helenth

Star Trek Online.
http://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=4688
I tak to screen z gry, ale wierz mi, po bliższym przyjrzeniu się nie jest już tak zachwycająca 😛