SOE Live może i się zakończyło, ale nie oznacza to, że skończyłam pisanie na tematy gier prezentowanych w czasie tego wydarzenia.
Prawie każda gra SOE była obecna w czasie SOE Live i gracze mieli szansę uczestniczyć w kilku panelach poświęconych tematowm związanym z ta grą. Nie inaczej było z DC Universe Online. Keynote był transmitowany na kanale Twitch.tv i muszę powiedzieć, iż bardzo przyjemnie oglądało mi się ten panel ze względu na charyzmatycznego producenta tej gry – Jensa Andersena, który podsumował kończący się rok i zaprezentował plany na kolejny rok związane z ta grą.
W poprzednim roku DC Universe Online doczekało się:
- premiery na PS4;
- zmiany w przyznawaniu nagród w grze oparte na opinii graczy;
- możliwość odblokowania osiągnięć za pomocą „replay badge” pod warunkiem, że osiągniecie to jest już zdobyte na jakiejś postaci;
- mistrzostwo w zdolnościach wynikających z broni;
- zmiany w walce;
- zbrojownia (armory) czyli możliwość zapamiętania ustawień postaci;
- do MarketPlace dodano rzeczy służące do dekorowania domów;
- teleportery;
- sale dla lig (league halls).
A jak obecnie wygląda gra? Jeśli chodzi o PS4 to rozdzielono aktualizacje, co oznacza znacznie mniej wyłączonych serwerów dla PS3 oraz PC. Klient PS3 doczekał się optymalizacji, przez co znacznie zredukowano liczbę wywalania graczy z gry oraz podniesiono ilość FPS. Znacznie ulepszono jakość i stabilność czatu głosowego. W nadchodzącym roku (GU40) ma zostać poprawiona jedna bardzo irytująca rzecz dla graczy korzystających z konsoli: rozłączanie z siecią PSN nie powinno już powodować automatycznego rozłączania z grą. GU41 wprowadzi system Link Death, czyli jeśli gracz zostanie rozłączony z grą z jakiegoś powodu będzie mieć możliwość natychmiastowego powrotu do miejsca z którego został rozłączony (grupa, rajd, itd.).
To jakie plany maja developerzy jedli chodzi o DC Universe w nadchodzącym roku?
- Zmiany w PvP
- przeznaczone głównie dla Arena PvP
- automatyczne ulepszanie statystyk potrzebnych dla PvP dla nowych graczy
- nowy sprzęt PvP
- Rozdzielenie DLC na części
- na ta chwilkę każde DLC wprowadza całą zawartość (instancje, postacie, moce, itd);
- DLC zostana podzielone na komponenty: postacie Legend, nowe instancje/ strefy, moce;
- poszczególne części będą wprowadzane kiedy będą gotowe, co oznacza, że nie będzie potrzeby wstrzymywania premiery DLC gdy jedna z rzeczy nie będzie gotowa;
- zmiana ta będzie oznaczać, że gracze F2P będą w stanie zakupić części DLC, które ich interesują zamiast całego DLC.
- PNowe postacie do walk PvP – nowe postacie jakie będą wprowadzone w następującej kolejności: Kyle Rayner, Guy Garddner, Green Arrow, Deathstroke, Flash, Shazam, Balck Adam, Gorilla Grodd
- PvE postaciami Ledendarnymi – ikonami ze świata DC Universe
- DLC: War of The Light II – gracze będą mogli dowiedzieć się więcej o tajemniczych pryzmatycznych mgłach, które okażą się istotami.
- Nowe stroje postaci znanych ze świata DC Universe – Iconic Armor, które będą bardziej odsłaniały skórę postaci.
- DLC: Amazon Fury II – gracze odwiedzą Hades
- DLC: Halls of Power II – powrót Oriona
- Zapowiedziano także zupełnie nową trylogię DLC, która ma mieć premierę w ciągu kolejnego roku z następującymi bohaterami:
- Nowe wariant w poruszaniu się – Dyski Aerodynamiczne, czyli ślizg
- to jest wariant w poruszaniu się nie wymagający zmian w sposobie poruszania się postaci i bazować będzie na lataniu
- każda postać będzie mogła używać dysków
- Nowe moce:
- kontroler oparty na Sierżancie Rock, gdzie gracz będzie wysadzał rzeczy w powietrze, stawiał bariery, itd
- moc lecząca oparta trochę na postaci Firestorm – manipulacja molekularna, regeneracja życia, promieniowanie
- moc tanka oparta na postaci Bane i wstrzykiwaniu eksperymentalnych serum – moc typowow fizyczna, gdzie będzie można chwycić przeciwnika;
Jak widzicie plany DC Universe Online na kolejny rok są naprawdę duże i gra ta wspaniale rozwija się – szczególnie na konsolach PlayStation.
Mimo iż nie gram zbyt dużo w DC Universe Online, to muszę powiedzieć, że bardzo przyjemnie oglądało mi się ten Keynote i uważam, że producenci innych gier SOE mogli by brać przykład z Jensa Andersena.
Gra jest mega miodna. Ostatnio z braku czasu gram trochę mniej ale mimo wszystko polecam gorąco wszystkim i tym dużym i tym trochę starszym graczom każdy znajdzie coś dla siebie. Chętne osoby zapraszam do gildii Polish Heroes styl zupełnie casualowy liczą się chęci nie levele 🙂