Co konkretnie charakteryzować będzie klasy w EverQuest Next. W jaki sposób klasy będą charakterystyczne i będą się wyróżniać.

W momencie wyboru klasy startowej gracz ma dostęp do ośmiu podstawowych zdolności aktywnych oraz dwóch pasywnych . Cztery ze zdolności aktywnych oraz jedna paswyna, są zdolnościami charakteryzującymi klasę i nie mogą być zmieniane. Pozostałe pięć można wymienić na inne w miarę gdy postać uczy się coraz większej ilości innych klas (zdolności drugorzędne).

W trakcie prezentacji klas w EverQuest Next developerzy ujawnili kilka szczegółów dotyczących podstawowych zasad budowania klas w tej grze. Za przykład posłużyła im wcześniej pokazana klasa Tempest  oraz jej zdolności.

eqnext_walka_2_opisKażda osoba grająca w różnego rodzaju gry z pewnością jest zaznajomiona z opisem zdolności postaci. Nie inaczej jest i w EverQuest Next, jednakże to co odróżniać będzie tą grę od innych to Słowa Kluczowe umieszczone w opisie zdolności.

eqnext_walka_4_slowa-kluczowe

Słowa kluczowe będą systemem, który wspomagać będzie multiklasowość. Właśnie ten fragment opisu zdolności jest czymś, co pozwoli łączyć wiele zdolności z innych klas, aby stworzyć tą unikalną, która będzie nam odpowiadała.

Tempest rozpoczyna swoją przygodę w EQ Next znając dwie podstawowe zdolności: Lightning Strike (bazowy atak, zadający obrażenia błyskawicami) oraz Clusterstorm (każdorazowe kliknięcie wysyła piorun). Z czasem Tempest odblokowuje kolejne dwie zdolności Spark Rush (zamieniające postać w błyskawicę i pozwalające na szybkie przemieszczanie w danym kierunku zadając po drodze obrażenia) oraz Energize (zdolność pasywną).

eqnext_walka_tempest_zdolnosciPatrząc na opis pasywnej zdolności, wyczytamy iż używanie zdolności opisanych jako Błyskawice, zwiększają energię danej postaci.

Słowa kluczowe można podzielić na dwie główne kategorie:

  • pochodzenie zdolności (orgin):
    • skąd brana będzie energia dla klasy, np. natura;
    • wizualizacja – podobne efekty, które określą rodzaj;
  • typ obrażeń
    • mechanika zdolności.

Z prezentowanych materiałów wynika, iż w grze dostępnych będzie sześć głównych rodzajów skąd pochodzić będą zdolności klasowe:

  • fizyczne;
  • natura;
  • boska;
  • psionika;
  • żywioł;
  • wiedza tajemna (arcane).

eqnext_walka_pochodzenie-zdolnosci

Każda klasa, jak i przedmioty w grze, identyfikowane będą na podstawie jednego lub maksymalnie dwóch rodzajów pochodzenia.

Jeśli chodzi o typ obrażeń to wyrażają one swoje działanie, np.:

  • błyskawice – wyrażają fluktuację w energii, np. w trakcie Static Charge każde 5m ruchu regeneruje energię, ale jednocześnie sprawia, że zdolności zużywają 15% więcej energii, a jednocześnie zwiększają obrażenia o 10%;
  • ciemność – bazują na oszustwie i wymianie, np. w zamian za 25% życia postać zyskuje 10% więcej obrażeń i 50% więcej pancerza.

Developerzy wymienili kilka głównych typów obrażeń, ale wiadomo iz zobaczymy ich znacznie więcej w grze:

  • błyskawice;
  • fizyczne;
  • ciemność;
  • ogień;
  • nieszczęścia;
  • woda;
  • światło.

eqnext_walka_typ-obrazen

W momencie powstawania klasy, czy tez przedmiotu developerzy biorą pod uwagę pochodzenie oraz typ obrażeń. Daje to bardzo wiele możliwości. Kleryk na przykład należy do klasy opierającej się na pochodzeniu boskim, gdzie jego zdolności opierają się na mechanice ognia i światła. Jeśli chodzi o Tempest to pochodzi on z natury, a jego zdolności opierają się na mechanice fizycznej i błyskawicach.

Połączenie pochodzenia oraz typów obrażeń powoduje, iż developerzy mogą stworzyć bardzo wiele  klas opartych na różnej lub zbliżonej mechanice walki.

eqnext_walka_mechanika

Ale to nie wszystko. Cała ta mechanika zdolności zostanie połączona z przedmiotami w grze, które również będą miały wpływ na zdolności postaci. Na przykład zakładając odpowiedni przedmiot, zdolności wywodzące z natury moga zostać zamieniane na zdolności fizyczne, a zdolności fizyczne mogą zadawać więcej krytyków.

eqnext_powiazania_spelle_przedmioty

W samej grze będzie wiele wiele sposobów zdobywania różnego rodzaju zdolności. Część z nich pochodzić będzie z osiągnięć oraz z Lore. Na przykład, przesiadując z krasnoludami mamy szansę nauczyć się zdolności, która zwiększać będzie zadawane obrażenia fizyczne.

eqnext_zdolnosci_z_achievement

Dzięki różnym zdolnościom i przedmiotom znalezionym w grze, będziemy mogli stworzyć naprawdę niespotykana ilość unikalnych postaci. Kleryk nie będzie równy klerykowi, wszystko zależy od stylu gry gracza oraz przedmiotów oraz zdolności w które inwestuje.

Każdy z graczy będzie mógł pożyczyć zdolności drugorzędne innych klas pasujące do pochodzenia oraz typu zadawanych obrażeń. Gracze będą mogli połączyć na przykład zdolności fizycznych Tempesta ze zdolnościami drugorzędnymi Wojownika (fizyczne), Wizarda ze zdolnościami leczącymi Kleryka (światło), itp.

eqnext_walka_multiklasowosc

Zaprezentowana przez developerów mechanika, jest z pewnością ciekawa oraz innowacyjna i jestem bardzo ciekawa jak to będzie działało w samej grze.

5 KOMENTARZE

  1. Ciekawe kiedy powiedzą coś o klasie beastmaster’a bo o ile na początku o nim wspomniano to jednak teraz ani słychu ani widu. (Uwaga dla nerwowych. Zastosowałem własne drobne słowotwórstwo 😛 )

Comments are closed.