Być może część w osób grających w PlanetSide 2 już wie, iż fani tej gry stworzyli platformę dzięki której można zgłaszać błędy napotkane w grze: PS2IssueTracker.
Oczywiście SOE ma ekipę odpowiedzialną za testowanie gry (QA), ale osoby tam pracujące odpowiedzialne są za testowanie wszystkich gier SOE, a nie tylko PlanetSide 2. Pracownicy QA czytają wszystkie zgłoszenia błędu, które dokonywane są za pomocą komendy /bug, jak i te umieszczane w PS2IssueTracker i szukają tego co jest dla nich najważniejszą informacją – możliwość odtworzenia błędu. Jeśli QA może odtworzyć błąd, to błąd ten wraz z jego opisem trafia na biurko programisty, którzy go naprawiają. Czym jest odtwarzanie błędu? Jest to podanie dokładnej sekwencji zdarzeń, które powodują pojawienie się danego błędu.
Osoby pracujące przy projekcie PS2IssueTracker, na podstawie dotychczas zgłoszonych błędów, doszły do wniosku iż większość graczy nie ma pojęcia jak poprawnie opisać błąd znaleziony w PlanetSide 2. Z tego tez powodu na Reddit zamieszczony został post w którym osoby odpowiedzialne za PS2IssueTracker wyjaśniają dokładnie jak opisać poprawnie błąd w trakcie jego zgłaszania.
Zgodnie ze słowami osób z QA przy zgłaszaniu błędu należy go napisać w takich słowach, że nawet najgłupsza osoba będzie w stanie je zrozumieć. Numerowanie poszczególnych etapów reprodukcji błędu jest także bardzo pomocne.
Oto przykład opisanego bardzo prostego błędu:
- Idź do terminalu pojazdów
- Wybierz Flash
- Wyposaż klakson A (bardzo ważne!)
- Przyzwij Flash
- Spójrz na HUD Flasha, który w tym momencie zastąpiony jest twarzą Trolla
- Użyj klakson. Zauważ, że plik dźwiękowy klaksonu został zastąpiony innym dźwiękiem.
Podsumowując – konieczne jest aby wymienić tak wiele szczegółów jak jest to możliwe.
Za pomocą dokładnie opisanych etapów zmniejsza się możliwość błędu. Im mniej pracy zespół QA musi włożyć w odtworzenie danego błędu, tym szybciej błąd ten zostanie naprawiony. Co gorsze, jeśli ekipa QA nie będzie mieć szczegółów i nie da rady odtworzyć tego błędu, to może zacząć przy próbie odtworzenia innego błędu, a ten który przestała testować oznaczyć jako „błąd niemożliwy do odtworzenia”.
SOE ma zgłaszanych dosłownie tysiące błędów każdego dnia. Na tą chwilę w systemie SOE znajduje się około 20.000 bugów zgłoszonych z różnych gier SOE. Jeśli ekipa QA nie jest w stanie szybko odtworzyć danego błędu, to jest wielce prawdopodobne iż przejdą do kolejnego błędu gdzie są w stanie odtworzyć jego powstawanie.
Tak z ciekawości. Ilu z Was zgłosiło różnego rodzaju błędy i czy rzeczywiście szczegółowo opisaliście ich powstanie, czy po prostu uważacie, że samo zgłoszenie błędu wystarczy?
Ja zgłaszam regularnie. Dokładność opisu zależy od sytuacji. Kiedyś był limit znaków w zgłoszeniu, znieśli go?
Szczerze to nie wiem czy to wogole ma jakis sens, sunder ciagle nie naprawiony od ponad roku, rozkladanie prowlera tez, tarcza HA ciagle zabugowana od bety :D. Ile razy mozna to zglaszac? Czy oni naprawde sa tak tępi? czy tylko udaja że coś robia to mnie najbardziej zastanawia
Ja dziś wrzuciłem – tak szczegółowo jak mogłem