Powiem uczciwie, że naprawdę nie znam się na sprawach technicznych związanych z różnymi opcjami w grach, i dlatego nawet nie będę próbować tłumaczyć posta zamieszczonego na forum PlanetSide 2.
Na oficjalnym forum PlanetSide 2 (uwaga sarkazm: przypomnieli sobie, że je jeszcze mają) ukazał się post Davida Careya na temat „Czym jest 'smoothing’ i jaki wpływ maja ustawienia?„
Z tego co zrozumiałam chodzi o to, że maksymalna ilość FPS w PlanetSide 2, tak aby gra chodziła płynnie, to 60 FPS. Wszytko powyżej obniża wydajność komputera, szczególnie że maksymalna szybkośc odświeżania monitorów wynosi 60. Oznacza to, że przy 61 FPS gra opuszcza jedną klatkę na sekundę.
Do niedawna gdy PlanetSide 2 miał włączoną opcję wygładzania to wybierał najniższą możliwą szybkość odświeżania, a aby to zmienić należało pogrzebać w ustawieniach katy graficznej i pliku .ini. teraz PlanetSide 2 wybiera największą dostępna prędkość odświeżania i ustawia limit dopasowany do tej prędkości. Oznacza to, że gra stara się dopasować FPS do szybkości odświeżania monitora.
Mam nadzieję, że prawidłowo zrozumiałam to długaśne tłumaczenie czym jest wygładzanie w PlanetSide 2, ale naprawdę będę wdzięczna jeśli ktoś znający się na technicznych nowinkach przetłumaczy co ważniejsze rzeczy, lub po prostu wytłumaczy mi poszczególne punkty w języku zrozumiałym 😀
Wielu graczy doświadcza migotania lub drgania latając ESF i mimo, iż ostatni Hotfix miał to naprawić, to jednak tak się nie stało. Jednakże istnieje rozwiązanie tegoż problemu:
Wciąż badamy przyczynę tego problemu, ale to wygląda na błąd z silnikiem/ renderowaniem. Jednakże możecie to sobie naprawić jeśli wykonacie jedną z następujących czynności:
- włączycie wygładzanie (smoothing)
- włączycie V-synch
Wiem, że niektórzy z was nie są zwolennikami włączenia wygładzania ponieważ opcja ta ustawiała limit na FPS na poziomie 60, ale zrobiliśmy wiele zmian i opcja ta jest teraz o wiele lepsza.
Czynności te mogą wam także pomóc jeśli doświadczacie także szarpania w grze (hitching).
Czy to szarpanie (hitching) to jest to zo ja nazywam zamrażaniem ekranu na 2-3 sekundy? Czy tez jest to zupełnie coś innego?
I jeszcze jedno pytanie – widzę iż gracze doradzają aby ustawić w useroptions.ini smoothing w taki sposób:
[Rendering] Smoothing=1 SmoothingMaxFramerate=70 SmoothingMinFramerate=20
Problem jest taki, że ja nie widzę w swoim pliku takich opcji…
Ja czekam na G-Sync w PS2 bo V-Sync to połowiczne rozwiązanie, ale chyba jeszcze przyjdzie mi na to poczekać aż SOE o tym pomyśli:/
Nie widzisz bo musisz sobie je dopisać nie są standardowo. No niestety i mnie dopadły problemy z szarpaniem, drganiem czy tam jak by to nazwać. Czy latam czy gram piechotą dziwne ściny przy stałych przyzwoitych FPS-ach. Tak obraz migocze że oczy bolą po krótkiej chwili. Ich pseudo rozwiązania nie pomagają więc zostaje czekanie na pełne rozwiązanie problemu. W między czasie herbatka na uspokojenie i można pograć :P.
Hmm ja nie mogę grać na 75%+ render quality bo wtedy mam czarny obraz co parę sekund… Czasem wyświetla, że sterownik graficzny przestał działać ale odzyskał sprawność. Nie wiem co jest grane ;/
Tez szybko sie pokapowali ze ta opcja w grze istnieje od dawna mam takie ustawienie:
Smoothing=1
SmoothingMaxFramerate=75
SmoothingMinFramerate=30
Ani raz nie miałem problemu ze ściną w grze i do tego mam włączony Vsync – ogólnie obciążenie karty jak i jej temp (teraz mam max 62stopnie na ultra ustawianym w ini nie w grze) przez to wszystko spadło dość znacznie
Oznacza to (najczęściej), że karta graficzna przegrzewa się i w tym momencie następuje wyłączenie. AMD?
GeForce GT555m, lecz ja w żadnej innej grze takich problemów nie mam. 🙁
PS2 wymagający jest. Sprawdź temperatury najlepiej na karcie, na pamięciach karty, procek na płycie.
„Problem jest taki, że ja nie widzę w swoim pliku takich opcji…”
Pewnie trzeba dopisać. Jeżeli nie podajesz parametru wejściowego to program go po prostu nie zmienia i zostaje na domyślnych. Tak samo można wymusić na słabszych grach fullHD (sacred citadel, world of goo, itd).
Po hotfixie nie zauważyłem żadnej poprawy. Pogorszyć też się nie pogorszyło.
Nie lubię smoothingu, zawsze mam wrażenie jakby sztucznie ograniczał klatki w dół, nawet gdyby mógł wycisnąć więcej.
FreeSynca 🙂
Smoothing to blokada ilosci wyswietlanych klatek do czestotliwosci koniec kropka nie wplywa to na nic tylko na zuzycie energii elektrycznej jak ktos sie tak martwi o prad bo grafika nie pracuje na maksa 😛 wlasnie po to stosuje sie capa FPS.
Nie jest wymagajacy tylko zle zoptymalizowany, albo wogole nie zoptymalizowany.
To właśnie miałem na myśli. 🙂
moje minimalne ustawienia trochę tylko pomogły zmniejszyć zwiechy…
fullscreen przełączony w settings’ach gry na windowed (co poskutkowało niestety defaultową jasnością obrazu…hm taki chyba bug)
[Display]
FullscreenRefresh=0
Maximized=0
RenderQuality=0.100000
FullscreenWidth=1366
FullscreenHeight=768
WindowedWidth=1024
WindowedHeight=753
Mode=Fullscreen
FullscreenMode=Fullscreen
[Rendering]
GraphicsQuality=1
TextureQuality=0
ShadowQuality=0
RenderDistance=500.000000
Gamma=0.000000
MaximumFPS=999
UseLod0a=0
OverallQuality=-1
LightingQuality=0
EffectsQuality=0
TerrainQuality=0
FloraQuality=0
ModelQuality=0
VerticalFOV=74
ParticleLOD=0
ParticleDistanceScale=0.650000
FogShadowsEnable=0
MotionBlur=0
VSync=0
Smoothing=1
SmoothingMaxFramerate=100
SmoothingMinFramerate=1
UseAspectFOV=1
AO=0
GpuPhysics=0
jak coś można jeszcze „podkręcić” to proszę o komentarze
Przeciez na forum masz poradnik… to po co sie glupio w komentarzach pytasz.
http://babagra.pl/forum/forums/zbrojownia-czyli-poradniki-do-planetside-2.35/