W San Diego nastał nowy dzień, który okazuje się być dniem zagłady w biurach Daybreak Game Copmany.

Przed momentem Linda „Brasse” Carlson, pracująca w SOE od ponad 6 lat jako dyrektor Community Manager i znana większości osób jako krasnolud Brasse, oznajmiła na Facebook, że została zwolniona.

linda_brasse

Dzień dobry przyjaciele. Prawie sześć lat temu, straciłam pracę i zamieściłam na FB informację: „Więc jeśli ktoś potrzebuje Krasnoluda…” I tak rozpoczęła się moja przygoda z SOE.

Dzisiaj znowu zamieszczam ta informację…. Więc, jeśli ktoś potrzebuje Krasnoluda…

To nie koniec szokujących informacji. Do grona bezrobotnych dołączył w dniu dzisiejszym także Dave „Smokejumper” Georgeson – dyrektor franczyzy EverQuest, ale ostatnio skupiony tylko na Landmarku.

Jak na razie widzę, że pracę tracą osoby związane z EverQuest, EverQuest 2, Landmark i EQ Next. Zobaczymy co będzie się działo przez kolejnych kilka godzin.

Oto osoby, o których wiem, że zostały zwolnione:

  • EverQuest:
    • Dave Georgeson – dyrektor wszystkich tytułów EverQuest
    • Endymion – programista EQ2
    • Aaron „Gnobrin” Bisnett – artysta w EQ2, ostatnia osoba, która zajmowała się projektowaniem armora i broni;
    • Akil „Lyndro” Hooper – dyrektor kreatywny EQ1 i EQ
    • Eric „Felgon” Smith – jeden z producentów EQNext i Landmark
    • Adam „Ngreth” Bell – programista EQ, mąż Niami Denmother
    • Steve „Moorgard” Danuser – osoba odpowiedzialna za lore wpierw w EQ2, a do teraz w EQNext
    • Mark Storer – EQ Next programista
    • Jeffrey Butler – dyrektor kreatywny EQNext i Landmark
    • Michael “Xelgad” Ganz – EQ2
    • Jeffrey Bard, EQ2
    • Ryan „Rytan” Barker – główny projektant EQ1
    • Justin „Jandan” Deeb – EQ1
  • Community Manager:
    • Tiffany „Amnerys” Spence
    • Aimee „Ashlanne” Rekoske
    • Kyle „Hats” Manchester odpowiedzialny z Twitch, FB i Twitter
    • Racheal „Afista” Mckenny – EQ2
  • H1Z1
    • Kelduum Revaan – projektant (dostał juz ofertę z ekipy DayZ!)
    • Noah Watkins – UI artist
    • Ruby Opfer – programistka
    • Mat Broome – główny artysta odpowiedzialny za wygląd postaci, w tym zombie
    • Ryan „codef0rge” Elam – silnik Forgelight, zrezygnował sam
    • Ryan Favale
  • PlanetSide 2
    • Kathrine Anderson – buildmaster
    • Xander Clauss – projektant poziomów (pracował ostatnio nad Koltyr)
    • Tylor „Tyradactyl” Dowell – osoba odpowiedzialna za depot
    • David Carey – producent
    • Kevin „Kevm0” Moyer – dev pracujący ostatnio nad wieżyczkami i pojazdami
    • Sarah VU – QA
    • Ryan Owens – QA
    • Matt Higby – dyrektor kreatywny, zrezygnował sam
    • Corey Navage – główny projektant poziomów
  • DC Universe:
    • Ellen Andersen – producentka

To z pewnością nie koniec zwolnień i postaram się Was informować na bieżąco…

P.S Jeśli martwicie się o Smedleya, to nie musicie. Z ujawnianych przez osoby odchodzące informacji wynika iż to on sam osobiście wybrał firmę, która zakupiła SOE, ale która  również ocali jego oraz dotuychczasową radę nadzorczą więc jego pozycja jest niezachwiana…

 

44 KOMENTARZE

  1. Nie sądziłem, że tak szybko EQ1 i EQ2 będą się pakować. Pikiel mówił coś, że do końca roku, a mi wygląda tak jakby nawet do końca lata nie chcieli czekać. Zwolnienia teraz na takich stanowiskach wyglądają mi na to, że już zapadła decyzja, iż nie będzie już więcej dodatków do tych gier.

  2. Zwolnienia w tego typu firmach to coś strasznego. Wszyscy siedzą w biurze i czekają na maila. Kolega kiedyś dostał minutę przed północą wiadomość, że został zwolniony. Trauma jakich mało.

  3. Norma po przejęciu. U mnie zrobili to samo, 2/3 ludzi na ulicę i takich naprawdę potrzebnych, ale stara rada nadzorcza darmozjadów musiała zostać nietknięta.

    • Jeśli ktoś przejmuje firmę i płaci za nią gruby hajs to z pewnością nie po to żeby pozbywać się jej flagowych produktów.A to że robi czystki wśród załogi to normalne i dzieje się tak zawsze po przejęciu.

  4. Oh boy, that escalated quickly 😀 Jak się rozpędzą to jeszcze Kinye zwolnią z prowadzenia własnej strony 😀

  5. Jak ktoś chce stabilnie rozwijanej gry MMO, to polecam Patch of Exile. Klon Diablo na zasadzie F2P z mikropłatnościami.

  6. Jeśli tylko kogoś zatrudnią na miejsce zwolnionych, to uważam to za zmianę na plus.
    Ekipa Planetside’a se kompletnie nie radziła, potrzebowali miesięcy na zrobienie banalnych rzeczy, no i oczywiście nie umieli naprawić żadnego bugu, tylko tworzyć nowe.

    Jeśli BF4 to porażka DICE, to nie wiem czym była robota ekipy od Planetside’a

Comments are closed.