Wszelkie zmiany mogą być dość stresującym przeżyciem, zarówno w świecie realnym, jak i naszych ulubionych grach.

Jednak zmiany są bardzo regularną rzeczą w każdym MMO i czasami jesteśmy je zmuszeni zaakceptować bez względu na to czy ich chcemy.

Zapewne wielokrotnie zawartość jednej aktualizacji, dodatku, czy nawet hotfixa przewracała Wasz ulubiony świat wirtualny do góry nogami. Klasy, którymi graliście mogły zostać tak bardzo znerfowane, że nikt nie chciał już nimi grać. Zmiana mechaniki gry mogła zmienić sposób w jaki graliście w daną grę.

Często zmiany odbieramy bardzo negatywnie, więc może dzisiaj poszukajmy jakiś pozytywnych zmian?

Gdybyście mieli wskazać jedna zmianę, która miała by zostać wprowadzona została w Waszym ulubionym MMO – to co by to było?

Może być to coś tak małego jak naprawienie pewnego błędu, czy też dodanie nowych fryzur dostępnych w trakcie tworzenia postaci.

11 KOMENTARZE

  1. PlanetSide 2:

    Usuniecie „LATTICE” czyli systemu przepływu walki jak ja to nazywam najlepiej w PS2 gralo sie jak mozna bylo atakowac przylegle tereny, teraz robia sie wielkie zeri 100 vs 100 i walczymy w waskim garde w którym nie mozna praktycznie nic ugrac i przy okazji zero zabawy.

    Dodatkowo tereny pomiedzy bazami nie sa zagospodarowane dlaczego bo linie przeplywu walki ida pratycznie po drogach wiec na tych genialnych otwartych terenach czy to skalistych pustkowiach gdzie mogly by byc genialne bitwy piechoty nie ma kompletnie nic :|.

    Nawet bym juz przebolal ten balans i ze TR jest najslabsze bo najwiekszym problemem PS2 jest jednak Lattice które niszczy cala zabawe z gry.

    • Ps2 jest grą za bardzo nastawioną na wielkie bitwy. Usunięcie lattice (przeciwko któremu byłem zawsze) to jedna trzecia drogi.

      Drugą rzeczą powinno być coś co spowoduje rozproszenie się graczy po całym kontynencie (randomowo pojawiające się skrzynie które należy przewieźć do WG czy coś w tym stylu). W efekcie dochodziłoby do przypadkowych potyczek na całej przestrzeni a nie tylko w bazach i drogach dojazdowych. Po co komu otwarty świat jak i tak wszyscy walczą w kilku punktach mapy.

      Trzecie co należałoby zrobić to dać graczom więcej taktycznych urządzeń, pojazdów (aby można było zmieniać losy potyczek, bitew)
      np.
      -pojazd inżynieryjny mogący rozstawiać i zwijać most energetyczny
      -urządzenie powodujące wyłączenie cudzego mostu
      -pojazd mogący uczynić niewidzialnym siebie i dwie zaznaczone sojusznicze jednostki mechaniczne
      -wieżyczka wysyłająca impuls odkrywający niewidzialność
      -wirus omamiający tymczasowo radar nieprzyjaciela (debuff), hmm… może pokazujący mylne wyniki jak decoy granade
      -pocisk który tymczasowo u ofiary wygłusza wszystkie dźwięki i zastępuję je szumem (debuff)
      -broń którego promień niweluje efekty debuffów i chroni przed nimi.
      Nie wiem czy to trafne pomysły ale więcej taktyki by się przydało, przywódca outfitu powinien się czuć jakby grał w rts’a z żywymi jednostkami.

      Takie moje zdanie.

      • EHM przeciez przed Latticem byly duze bitwy… ktore tak bardzo kochalem w tym walki pojazdow w drogach do placowek ktorych to teraz niema teraz jeszcze jak polaczyli serwery to jest masakra 200 osob na 100 metrach kwadratowych tak sie nie da.

        Nie ma zadnego narzedzia aby poszczegolni dowodcy mogli sie koordynowac. tak czy siak jestem od poczatku przeciwny lattice, nie dosc ze jest bzdurnie zrobiony to negatywnie wplywa na zabawe i zaludnienie terenu.

        • Przed lattice były duże bitwy i już wtedy byłem zdania że jest za dużo niespożytkowanego terenu. Podczas kiedy ja opowiadałem się za tym aby jeszcze trochę rozproszyć graczy po całej mapie, SOE zrobiło coś kompletnie odwrotnego, jeszcze bardziej skupili graczy w bazach i na drogach (systemem lattice). Bitwy (i zergi) i tak były więc po co bardziej je wymuszać i powiększać w grze w której ogromna ilość graczy narzeka na optymalizację i spadki fps”ów.
          Widzę że nasze poglądy co do tej gry są zbliżone, cieszy mnie to mimo że w Planetside’a nie gram obecnie. Kiedyś może wrócę do gry.

  2. Ja bardzo bym się ucieszył gdyby do MMORPG wprowadzono jakiś fajny system fabularny, dzięki któremu poczynania gracza miałyby istotny wpływ na świat gry, reputację jakąś albo co.

    • Możesz rozwinąć temat? Masz jakieś pomysły? Chętnie bym poczytał. Co mi przychodzi do głowy to np. wybicie wszystkich NPC w jakiejś wiosce (a najlepiej spalenie wioski) wrogiej frakcji podniosło by ceny u vendorów i podatek aukcyjny na całym terenie nieprzyjaciół, wykonywanie questów z dowozem towarów do spalonej wioski (swojej frakcji) powodowałoby jej „odżywanie” i powrót cen i podatków do normy. Tylko że to chyba mało fabularne, bardziej gospodarcze.

  3. Szybka możliwość wchodzenia na Rajdy, dungi. To mnie najbardziej zawsze odpycha długie szukanie ludzi na Dunga lub Rajd.

  4. Co by było najlepszą zmianą wprowadzoną w Waszym ulubionym MMO?
    Nie mam w tej chwili ulubionej gry. Gram w Archeage i wiele zmian jakie bym chciał w tej grze zobaczyć ujrzę (jak podejrzewam) w Black Desert. Pozostaje mi czekać na europejską wersję BD (release planowany na jesień tego roku).

Comments are closed.