Piątkowie spotkanie podczas specjalnego streamu z osobami dowodzącymi w ekipach Landmark i EverQuest Next chyba raczej nie uspokoiło graczy. Można nawet powiedzieć, iż bardzo zaniepokoiło fanów EQNext.

O ile DayBreak nadal podtrzymuje współpracę z Voxel Farm, to zgodnie z informacjami podanymi podczas tego programu, współpraca ze Storybricks została zakończona. Jaki będzie mieć to wpływ na zapowiadane wcześniej rewelacyjne AI w EverQuest Next?

Podjęliśmy decyzję, że w najlepszym interesie gry będzie jeśli te prace wykonane zostaną w naszym studio. Storybricks włożył w EQNext sporo pracy i mamy zamiar to spożytkować. To nie jest tak, że praca ta jest stracona. Ale na ta chwilę nie współpracujemy ze Storybricks.

Zgodnie ze słowami Darrina McPhersona ekipa EverQuest Next nadal pracuje nad rzeczami obiecanymi fanom tej gry, włączając w to AI oraz zawartość generowaną przez graczy dla innych graczy. Czy wszystkie obiecane przez developerów rzeczy znajda się w finalnych wersjach obu gier? Na ta chwilę nie wiadomo, gdyż jak to bywa podczas tworzenie gier MMO – wiele się jeszcze może zmienić.

To nie była jedyna niepokojąca rzecz jaką mogli usłyszeć fani obu gier. Odpowiedź na pytanie „czy gry będą F2P” nie była według mnie jednoznaczna jak to słyszeliśmy do niedawna. Owszem, zgodnie ze słowami Terrego Michealsa na tą chwilę obie gry będą najprawdopodobniej F2P, ale DayBreak ciągle ocenia wszelkie modele biznesowe i może to się jeszcze zmienić. Czyżby zapowiedź zmiany w dotychczasowej strategii biznesowej SOE/ Daybreak? Dla przypomnienia, strategia ta została wprowadzona do gier SOE przez Davida Georgesona wraz z przejęciem władzy nad EverQuest 2…

Poza zmianami związanymi ze Storybricks, chyba nic więcej się nie zmieniło w DayBreak. Przynajmniej tak wynika ze słów osób odpowiadających na pytania fanów. Nad obiema grami nadal trwają prace i plany oraz wizje developerów nie uległy zmianom. Developerzy nadal planują użyć w EverQuest Next rzeczy stworzone przez graczy Landmarka, jak chociażby obecne prace związane z Qeynos.

Jeśli chodzi o Landmark to w najbliższym czasie gracze zobaczą sporo zmian, wliczając w to:

  • nowe modele postaci – duzi ludzie,
  • zmieniony wygląd UI związany z umieszczaniem przedmiotów,
  • zmiany właściciela voxeli – chodzi tu o szablony zakupione z Player Studio, które obecnie nie mogą być zmienione),
  • zmiany w systemie walki,
  • nowe rzeczy związane z achievementami,
  • nowy armor i bronie,
  • nowe rekwizyty,
  • nowe ciuchy,
  • ulepszone narzędzia do budowania,
  • i oczywiście kolejne zmiany poprawiające optymalizację gry.

Nowe rzeczy w Landmarku oznaczają, że prace te wykonywane są także dla EverQuest Next. To samo działać będzie w druga stronę – instancje tworzone dla EverQuest Next docelowo mogą zostać dodane do także Landmarka.

To, że DayBreak pracuje nad obiema tymi grami w tym samym czasie nie oznacza jednak, że będą mieć one premierę w tym samym czasie. O ile Landmark jest w fazie zamkniętej Bety, to przed EQ Next jeszcze długa droga. O ile doczekamy się jej premiery, w co powoli przestaję wierzyć, zważywszy, że prace nad ta gra trwają od 2008 roku…