Jeden z programistów H1Z1, MMODerelict, zamieścił na Reddit ciekawe informacje dotyczące baz, a w szczególności zasad ich funkcjonowania.

Cała jego długą wypowiedź można podsumować w jednym zdaniu:

Usunęliśmy odrobinę właściwości sandboxa w zamian za większe bezpieczeństwo baz.

O co konkretnie chodzi?

Na ta chwilę ekipa H1Z1 ma kilak celów jeśli chodzi o system konstrukcji baz w grze:

  • Umożliwić graczom odpoczynek od innych graczy i zombie PvP, jak i PvE.
  • Umożliwić graczom zbieranie znalezionych przedmiotów w jednym miejscu.
  • Pozwolić graczom na wyrażenie swojej kreatywności.
  • Dać graczom PvP cel do ataku lub obrony.

Obecne zasady dotyczące budowania baz bazują głównie na systemie grupowym. W planach jest dodanie listy osób, które mogą dokonywać zmian na danym fundamencie. Na to chwilę nie wiadomo jeszcze jak zostanie to wprowadzone: może  poprzez ustawienia przyszłych klanów, listę w UI albo w jakiś inny sposób.

Osoby znajdujące się na tej liście będą mogły budować, jak i niszczyć przedmioty znajdujące się na konkretnym fundamencie. Kod związany z młotkiem do wyburzania baz nie trafi jednak w tym tygodniu do gry, tylko w terminie późniejszym.

Dodatkowo developerzy zmienili obrażenia wielu pocisków z broni palnej oraz wybuchów w stosunku do różnego rodzaju materiałów budowlanych. Dodatków, niektóre przepisy dawać będą o wiele mniej produktów końcowych niż dotychczas, co sprawi, że napad na bazę stanie się jeszcze bardziej kosztowny.

20150129_h1z1_baza_2

W poprzednich aktualizacjach gry oraz w tej nadchodzącej, developerzy wprowadzili kilka reguł związanych z zabudowaniami:

  • Trzeba być w grupie z właścicielem fundamentów aby móc budowac na fundamentach i w ich okolicy.
  • W jutrzejszej aktualizacji zwiększony zostanie bezpieczny promień zabudowy wokół istniejących baz.
  • Jesli właściciel fundamentów nie zaloguje się do gry przez określony czas (obecnie są to 2 tyg.), fundamenty staną się „bezpańskie” i będą mogły zostać zajęte przez innego gracza.
  • Jeśli właściciel fundamentów skasuje swoją postać, w tym samym momencie jego baza stanie się „bezpańska”.
  • W przyszłym tygodniu wprowadzona zostanie zmiana związana z młotkami do wyburzenia, która spowoduje, że posiadacz takiego młotka będzie mógł go użyć na danym fundamencie i znajdujących się tam przedmiotach, jeśli ma ustawione pozwolenie.

Zgodnie z licznymi informacjami podawanymi przez develperów H1Z1, walka z oszustami trwa i aby ułatwić ta walkę, zdecydowali się oni na usunięcie kilku zasad gry sandboxowej jaką jest H1Z1. Chodzi przede wszystkim o wprowadzenie stałego systemu uprawnień dla graczy. Dodatkowo toczą się rozmowy dotyczące lepszego zabezpieczenia cennych przedmiotów w postaci „magicznie” zamykanych skrzyń lub niewidzialnych schowków.

20150129_h1z1_baza_3

I kilka rad dla graczy dotyczących zasad, które wprowadzone zastaną w dniu jutrzejszym:

  • Jeśli budujecie bazę składającą się z kilku fundamentów, używajcie wyznaczonych budowniczych aby uniknąć komunikatów z błędem o niemożności postawienia jakiejś struktury.
  • Jeśli napadacie na czyjąś bazę to zniszczcie bramę. Nie skaczcie przez ściany. Nie próbujcie się dostać do bazy wykorzystując błędy w terenie.
  • Pamiętajcie, że zmieniono odporności na obrażenia na drzwiach, szczególnie metalowych bramach.
  • Jeśli baza Wasza atakowana jest przez oszustów – nie otwierajcie drzwi do zabezpieczonych pomieszczeń. Jeśli Was zabiją – nie biegnijcie z powrotem do bazy, ale spróbujcie znaleźć wpierw jakiś ekwipunek. Wielu oszustów tylko na to czeka, i wyskakują z ukrytych lokacji w momencie gdy otwieracie drzwi do bazy.

 

Poprzedni artykułJak zmieni się już niedługo świat Landmarka
Następny artykułKolejne prezenty od DayBreak do wygrania