Każda z osób interesujących się EverQuerst next wie, że Landmark jest polem doświadczalnym dla tej gry

Ponowne pojawianie się w świecie przedmiotów lub przeciwników NPC, czyli popularny ’respawn’ jest jedną z rzeczy, którą testują od jakiegoś czasu gracze Landmarka. Niestety, mimo iż system ten ma zapobiegać tak zwanemu „campieniu” surowców i mobów, to nie jest on dość zrozumiały dla graczy, przez co budzi on niezadowolenie.

O co chodzi? A no o to, że jeśli zetniemy drzewo danego rodzaju, to nie pojawi się ono ponownie w miejscu gdzie ścięliśmy, ale po przeciwnej stronie wyspy. To samo tyczy się przeciwników NPC.

Jak konkretnie działa ten system? Otóż założenie jest proste. Im więcej graczy znajduje się na danym obszarze, tym większa szansa, że surowiec, czy też inna rzecz, pojawi (respawn’ie) się w innym miejscu na wyspie. Okazuje się, że każda rzecz w Landmark, która może się pojawić ponownie (mob, surowce, rośliny, itd) ma z góry określoną ilość, w jakiej może istnieć na danej wyspie. Na przykład sosna – jest kilka tysięcy punktów gdzie może ona wyrosnąć, ale w systemie wprowadzone jest, że jej ilość na wyspie z odpowiednim biomem, powinna być pomiędzy 1000 a 1500. Jeśli drzew tych na wyspie jest 1500 i gracz zetnie jedno, to nie jest gwarantowane, że drzewo to ponownie odrośnie. Może, ale nie musi i do tego odrośnie ono w miejscu oddalonym od tego gdzie zostało ścięte. Jeśli ilość drzew spadnie poniżej minimalnego poziomu 1000 sztuk, to wtedy z pewnością zaczną się one pojawiać, ale zgodnie z założeniami – w oddalonym miejscu od tego gdzie drzewo to zostało ścięte.

Podobne założenia są dla każdej innej rzeczy w grze, którą mogą wykopać, znaleźć lub zabić gracze. Niby pomysł dobry, bo jeśli kiedykolwiek w Landmarku lub nawet w EQ Next, pojawią się jakieś bossy, czy też namedy, to nie ma co liczyć iż, będą one odradzać się zawsze w tym samym miejscu.

No ale co zrobić, kiedy ma się godzinę czasu na grę i chce się znaleźć konkretny surowiec? System ten może być wówczas frustrujący, gdyż poszukując konkretnego surowca, trzeba nabiegać się na wyspie i w jaskiniach.

20150620_landmark

I właśnie dlatego developerzy Landmarka postanowili wyjaśnić w jaki sposób został zaprojektowany ten system i zapewnić graczy, iż postarają się go ułatwić.

Pomimo tego, że działa zgodnie z założeniami, to z pewnością nie działa w sposób, który jest oczywisty lub tez wygodny dla graczy, którzy chcą znaleźć dany rodzaj surowca, czy też zabić przeciwników. Istnieje kila sposobów aby rozwiązac ten problem, o których dyskutujemy. Wybierzemy najlepsze rozwiązanie i wprowadzimy je do Landmarka (i EQ Next) o ile pozwoli na to czas. Jednakże, znalezienie i wdrożenie odpowiedniego rozwiązania wymaga czasu i jest wielce prawdopodobne, że nie stanie się to w najbliższej przyszłości. Jako rozwiązanie krótkoterminowe wrócimy do nocnego restartowania serwerów, z racji tego, że zrestartuje to także wszystkie rzeczy, które się odradzają.

Począwszy od tego tygodnia gracze Landmarka mogą spodziewać się, że serwery restartowane będą w każdy poniedziałek, czwartek i sobotę o godzinie 14-tej czasu polskiego.

Poprzedni artykułCzas pożegnać się z programem rekrutującym nowych graczy
Następny artykułPiątkowy wieczór streamowy – kosmetyczne szaleństwo w 1.7B
1 Komentarz
Inline Feedbacks
View all comments
RetardedKitty

Mam nadzieje tylko że nie przesadzą z tym pojawianiem się surowców w innym miejscu. Nie chciał bym przechodzić się po polanach tylko po to by się okazało że nagle pod nogami mi gęsty las wyrósł bo po drugiej stronie kontynentu dwieście osób rżnie drewno na opał 😛