Z pewnością można powiedzieć, że najnowszy projekt Brada McQuaida – Pantheon: Rise of the Fallen, ma dość burzliwą historię rozwoju.
Wygląda jednak na to, że prace nad tym tytułem ponownie ruszyły pełną mocą, gdyż do ekipy powiększyła się o kilka osób, w tym ponownie dołączył Corey LeFever znany graczom z Vanguard: Saga of Heroes.
Dodatkowo wystartowała całkowicie odmieniona oficjalna strona tej gry, na której można znaleźć mnóstwo informacji o Lore, rasach oraz klasach jakie gracze znajdą w Pantheon: Rise of The Fallen.
Pantheon: Rise of The Fallen ma być zasadniczo inna gier od wszystkich dostępnych obecnie na rynku. Od momentu zalogowania gracze zauważą, że bardzo duży nacisk został położony na współdziałanie z innymi graczami w celu osiągnięcia celów. Przeciwnicy mają być znacznie trudniejsi, a samotne odkrywanie świata może okazać się bardzo niebezpieczne. Właśnie ze względu na poziom trudności bardzo ważna będzie reputacja, która może ułatwić grupowanie się z innymi graczami lub też utrudnić.
Sam system klasowy w tej grze oparty ma być na Świętej Trójcy: tank, dps, lekarz oraz dodatkowo klasy wspierające. Dodatkowo zapowiedzianych zostało dziewięć ras, z czego niektóre są dośc uniklane: Ogry, Skar, Archai, Ludzie, Dark Myr, Elfy, , Halflingi, Gnomy oraz Krasnoludy.
Dodatkowo duży wpływ na rozgrywkę będzie mieć środowisko w jakim znajdują się postacie. Niektóre regiony będą bardzo gorące, podczas gdy inne bardzo zimne. Niektóre obszary mogą być pogrążone w całkowitej ciemności, a nawet ciszy, co oznacza, że pewne zdolności nie będą tam działały. Dodatkowo przez regiony przetaczać się będą małe tornada oraz burze, które mogą być niebezpieczne dla graczy. Właśnie te zmiany otaczającego świata będą miały bezpośredni wpływ na rozgrywkę, gdyż gracze będą musieli wiedzieć, w którym momencie i jakie zdolności są osłabiane lub też znacznie wzmacniane.
W większości MMO zdolności poszczególnych klas są automatycznie ofiarowywane graczowi lub też można je zakupić bezpośrednio u NPC. W Pantheon wiele z tych największych i najmocniejszych zdolności nauczyć się będzie można tylko od mędrców znajdujący się w różnych częściach świata – na szczytach magicznych wież, lub tez ukrywający się w mrocznych lochach. Dodatkow w grze dostępne będą dwa bardzo interesujące systemy: różnokolorowa mana, pozwalająca na dodatkowy rozwój poszczególnych klas oraz system percepcji, pozwalający różnym klasom postrzegać świat w zupełnie odmienny sposób.
Nie wiem jak Wy, ale ja ciągle mam nadzieję, że gra ta powstanie i, że doczekamy się jej szybciej niż EverQuest Next. Na ten moment na podstawie dostępnych screenshotów z gry, Pantheon wygląda dość ciekawie…
A ja nie wierze w to ze gra powstanie. Ba, czuje ze gra wcale nie jest nawet w polowie ukonczona. A jak nawet powstanie bedzie reliktem przeszlosci w ktory nikt nie bedzie chcial grac.