Na łamach mmorpg.com ukazał się ciekawy artykuł przedstawiający główne założenia kontroli nad terytoriami w Gloria Victis.

System kontroli terytorialnej, jest z pewnością jedną z unikalnych cech tej gry i jest on nie tylko ściśle powiązany z ekonomią gry, ale także angażuje w walkę całe narody, a nie tylko największe gildie. Jego część jest już dostępna w grze – gracze mogą w tej chwili walczyć o miasta, zamki, kopalnie i farmy.

Z opisu tego systemu wynika, że oparty on będzie na hierarchii feudalnej. Terytoria poszczególnych narodów składać się będą z kontrolowanej przez NPC stolicy, która nie będzie mogła zostać zdobyta, oraz z obszarów rządzonych przez graczy. Na obszarach zarządzanych przez graczy znaleźć będzie można w przyszłości miejsca, gdzie gildie będą mogły zbudować zamki oraz miasteczka. Struktury te będą pełniły nadrzędne funkcje w stosunku do warowni oraz miejsc z których zdobywać się będzie różnego rodzaju surowce, takich jak kopalnie, czy farmy.

GV-farma

Gildia posiadająca zamek lub miasto, będzie tak naprawdę głównym właścicielem wszystkich znajdujących się w okolicy obiektów. Rządzący będą mogli samodzielnie zarządzać wszystkimi znajdującymi się tam strukturami lub też wynająć je innym graczom, a nawet gildiom. W ten sposób gildia zyska wasali, którzy w zamian za wynajem, staną się także odpowiedzialni za obronę powierzonych im budynków.

Posiadanie miasta będzie oferować wiele korzyści ekonomicznych, takich jak możliwość zbudowania rynku i wynajem straganów innym graczom, czy też opodatkowanie transakcji handlowych, a nawet możliwość zbudowania zaawansowanych stołów rzemieślniczych.

Z drugiej strony, posiadanie dobrze umocnionego zamku z masywnymi kamiennymi murami obronnymi, zdecydowanie zwiększy szanse danej gildii na jego obronę w razie oblężenia. Dodatkowo właściciel zamku będzie mógł wynająć większą liczbę wykwalifikowanych strażników oraz tworzyć zaawansowane machiny oblężnicze. Warto wspomnieć, że kształt zamków zależeć będzie od topografii terenu na którym zostanie wybudowany, ale wszystkie będą mieć wspólną cechę – będą strukturami typowo obronnymi.

GloriaVictis-2_nowa-mapa-9

Warownie są średniej wielkości strukturami, które zapewniają umiarkowaną siłę obronną. Mogą one zostać zmodernizowane, ale to od lidera gildii w której struktura jest w posiadaniu, będzie zależeć czy budowla ta ma wspierać gospodarkę w danym regionie, czy też ma być budynkiem wojskowym, a może połączeniem obu typów. Podobnie do budynków znajdujących się w miastach, także ten budynek będzie można wynająć graczom lub innym gildiom.

GV-twierdza

Na regionach kontrolowanych przez graczy znajdują się także miejsca w których wydobywa się różnego rodzaju zasoby, takie jak kopalnie i farmy. Te największe należeć będą w przyszłości do gildii panującej na danym terenie, która posiada znajdujący się w okolicy zamek, miasto lub warownię. Co ciekawe, ulepszyć te struktury będzie mógł tylko właściciel, ale wydobywać surowce będą mogli wszyscy gracze należący do narodu w którego posiadaniu jest dany obszar. W ten sposób wszyscy gracze z danej nacji będą musieli zaangażować się w walkę o kontrolę na terytoriami, gdyż tylko w ten sposób będą mieć dostęp do niezbędnych surowców.

GV-kopalnia

Budowa i rozwój poszczególnych struktur także zapowiada się bardzo interesująco. Już w tej chwili do dyspozycji graczy jest szeroki wybór materiałów oraz różne kierunki w których można ulepszać dane obiekty. W przyszłości to właśnie gracze będą decydować o tym gdzie umieścić świątynie, w których będzie można się odradzać, czy też domy i warsztaty. To także do nich należeć będzie decyzja czy mury powinny być drewniane, czy może z kamienia, a nawet jak wyglądać będą bramy.

Jeśli chodzi o zdobywanie nowych terytoriów, to najeźdźcy będą musieli rozbić specjalne obozy oblężnicze dzięki którym będą mieć dostęp do różnego rodzaju maszyn oblężniczych, takich jak trebusze, tarany, czy nawet drabiny. Obozy te pozwalają także na odradzanie najeźdźców, jednak ilość tych odrodzeń jest limitowana. Podobnie jest w przypadku obrońców, chociaż ilość punktów odrodzenia w tym przypadku zależy od typu budynku, który jest atakowany.

Aby kontrolować dane terytorium, najeźdźcy będą musieli wpierw podbić znajdujące się w okolicy warownie, a potem dopiero będą mogli zaatakować miasta oraz zamki. Właśnie dlatego posiadanie silnych wasali, którzy ochronią powierzone im budynki będzie tak ważne w tej grze.

Wygląda na to, że silny sojusz będzie w stanie nie tylko przechwycić pojedyncze terytorium, ale cały region, co może bardzo drastycznie zmienić mapę polityczną Gloria Victis.

GV-zamek

Jeśli twórcom uda się wprowadzić do gry wszystkie te założenia, to zapowiada się, że system kontroli terytorialnej w Gloria Victis może być bardzo wciągający oraz dynamiczny.

Poprzedni artykułDestiny udostępnia nowe mapy Crucible
Następny artykułJak Trion owcę w ArcheAge ocalił
7 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
bartold

Dzięki za tłumaczenie! 🙂

Pikiel

Zapowiada sie calkiem calkiem. Juz widze jak Ansek bedzie sobie budowal swoj wlasne M4 na najwyzszej skale, zeby z gory pluc na wszystkich 🙂

Kordus

Super artykuł, coraz bardziej myślę o zakupie tej gry, no ale jednak patch w ArcheAge… Ale za pół roku wydaję mi się że już na tyle naprawią i dodadzą contentu że to będzie naprawde porządne mmo !

kapitan_laweta

Tak zrobcie to! Na takie mmo wlasnie czekam

Joe Rachitynowy

i TO jest coś co by tę grę mega wyróżniło z tłumu

Anselmo

Pawełku,
Ja nie będę pluć za stary jestem , w tych klimatach gar wrzącego oleju będzie w sam raz …

bartold

Część z tego już jest w grze. 🙂