Rosyjskie studio Battlestate Games ujawniło kilka nowych szczegółów dotyczących ich obiecująco wyglądającej produkcji – Escape from Tarkov.
Ucieczka z Tarkova jest strzelanką z elementami survivalu i RPG. Gracze będą musieli wybrać współpracę z jedną z dwóch prywatnych firm wojskowych i walczyć o przetrwanie. W czasie swojej ucieczki napotkają wiele niebezpieczeństw, najemników oraz tajemnic do rozwikłania. Gra zawierać będzie elementy survivalowe, jako że postać będzie mogła zginąć z powodu urazów, chorób, wycieńczenia, odwodnienia, jak i zatrucia promieniowaniem.
Akcja gry będzie mieć swoje miejsce w fikcyjnej prowincji Norvinsk, która była specjalną strefa ekonomiczną utworzoną w obszarze przejściowym pomiędzy Rosją, a Europą. Wspaniałe warunki gospodarcze przyciągnęły w ten rejon nie tylko praworządne firmy, ale i korporacje przeprowadzające podejrzane transakcje. Dwa lata temu, Tarkov, największe miasto w prowincji, stał się sceną skandalu spowodowanego przez spółkę transatlantycką. Sześć miesięcy później walka polityczna przerodziła się w konflikt zbrojny pomiędzy ONZ, rosyjskim wojskiem, a dwoma korporacjami wojskowymi. Granice prowincji zostały zamknięte, a ci, którzy zostali w Tarkovie są odcięci od świata zewnętrznego.
Dzisiaj prowincja Norvinsk stała się sceną walk agentów dwóch firm wojskowych, które wynajęte zostały przez strony konfliktu:
- USEC pracuje dla międzynarodowego koncernu Terra Group, który słynie ze skandali i któremu zależy na prowadzeniu walk w tym regionie, glównie po to aby utrudnić dochodzenie w sprawie działalności władz tej spółki.
- BEAR, które zgodnie z pogłoskami, zostało stworzone na zlecenie rosyjskiego rządu i działa w imieniu oficjalnych władz prowincji, poszukując śladów nielegalnej działalności koncernu Terra.
Z każdym dniem sytuacja w Norvinsk staje się coraz bardziej skomplikowana. Miasto pogrąża się w konflikcie zbrojnym, obywatele panikują i próbują uciekać z miasta, a ci co zdecydowali się zostać będą walczyć o przeżycie zbierając surowce, ktore mogą im w tym pomóc. Biorąc nową rzeczywistość jako coś oczywistego, dobrze uzbrojone bandy gangsterów toczą własne bitwy o terytorium. Obecnie Tarkov jest podzielony przez niewidzialne granice, które ustalone zostały przez poszczególne grupy bandytów. Bandyci Ci z pewnością nie przestaną zabijać niewinnych cywili i nie zaprzestaną walk z agentami dwóch prywatnych firm wojskowych.