Rok 2015 zbliża się ku końcowi. Był to rok pełen wielkich zmian w Gloria Victis – nie tylko ulepszono systemy podstawowe, ale dodano mnóstwo nowych funkcji.

Z pewnością jednym z najważniejszych wydarzeń w mijającym 2015 roku było zniesienie NDA, a to oznacza, że od tego momentu fani tego tytuły mogli zacząć się dzielić screenshotami oraz filmami z gry. Dzieki temu Gloria Victis zdobyła jeszcze większą popularność i przyciągnęła spora ilość nowych graczy.

Kolejnym krokiem milowym w rozwoju tej gry była z pewnością modernizacja silnika do Unity 5. W efekcie tej zmiany znacznie poprawiono grafikę, dodano refleksy oraz tekstury o znacznie wyższej jakości.

gloria-victis-unity6

Już pod koniec roku, wprowadzono do gry wielką aktualizację i oficjalnie zakończono etap pre-alpha, wprowadzając grę w fazę Alpha. Jeszcze przed tą zmianą zdecydowano się na odnowienie interfejs gracza, podwojenie świata oraz wdrożono system konstrukcyjny wraz z obiektami, które mogą zostać zmieszczone przez graczy.

Jeśli chodzi o zmiany w interfejsie gracza, to był to dość długi proces trwający praktycznie cały rok, dzięki któremu przerobiono praktycznie cały interfejs. Najważniejszą zmiana jest z pewnością nowy system ekwpiunku, który pozwala na zwiększenie ilości przenoszonych przez gracza przedmiotów poprzez odblokowywanie dodatkowych zakładek.

W tym samym czasie zmieniono także system gildii oraz grup, wprowadzając między innymi komunikaty gildiowe oraz interfejs czatu.

20151026_GV_interfejs

Walka jest jedną z podstawowych cech Gloria Victis i system też także doczekał się mnóstwa zmian w ostatnim roku. Z pewnością najważniejszym nowym elementem wprowadzonym do systemu walki były zwody, dzięki którym gracze mogą oszukać swoich przeciwników poprzez anulowanie ich ataku i zadanie kopniaka, aby przełamać blok przeciwnika. Oprócz tego wprowadzono także wiele innych ulepszeń, które znacznie rozbudowały mechanikę walki w tej grze: zmienna siła ataku, penetracja pancerza, strzał w głowę, uzależnienie trajektorii strzał od rodzaju łuku i siły postaci.

Ulepszono także AI przeciwników NPC, dzięki czemu mogą oni blokować ataki, jak i zadawać kopniaki. Co ważniejsze, to przeciwnicy NPC nie tylko ze sobą współpracują, ale potrafią zawołać o pomoc, a niektórzy z nich potrafią wykonać kilka ataków pod rząd, o ile gracz ich pomyślnie nie zablokuje.

Rozwój wielkiego otwartego świata jest jednym z głównych celów Gloria Victis i trzeba powiedzieć jedno – świat gry został dość mocno ulepszony w tym roku. Dwukrotnie powiększono wielkość mapy, wprowadzając jednocześnie wiele nowych miejsc, które mogą zostać zdobyte przez rywalizujące frakcje. Dodano także nowe miejscowości, jak i Zakon Oryginalnej Wiary, Opactwo Gniewu Bożego, czy też Zamek Audunstede. Co ciekawe, to zamek ten został zaprojektowany przez jedną z osób wspierających ta grę, podobnie jak historia rodziny najemników, którzy od wielu lat kontrolują to miejsce.  W grze pojawiły się także przedmieścia Dunfen i Mereley, doki w Dunfen oraz pierwszy zajazd – „Pod Martwym Krukiem”.

Powiększenie wielkość świata przyniosło także ulepszony system kontroli terytorialnej. Teraz nie tylko frakcje mogą walczyć o nowe ziemie, po to aby otrzymać atrakcyjne nagrody takie jak specjalne buffy, ale także gildie. Gracze z frakcji kontrolującej dany region mogą wynająć silniejsze NPC do obrony, ustawiać pułapki nad bramami, a nawet budować mury obronne. A do tego wszystkie te elementy mogą zostać zniszczone, dzięki czemu gra oferuje teraz jeszcze więcej możliwych taktyk pozwalających na podbój lokacji.

20150724_GV_miasto

Oczywiście Gloria Victis potrzebuje jeszcze wiele pracy, ale ekipa Black Eye Games z pewnością nie próżnuje i zapowiedziała już wiele nowości, które wprowadzone zostaną w 2016 roku:

  • Nowe miasto, o wiele większe niż obecnie istniejące, które zbudowane zostanie przez graczy.
  • System niszczenia fortyfikacji.
  • Maszyny oblężnicze.
  • Ulepszoną mechanikę podboju, wymagającą od atakujących podbicie otaczających region posterunków, zanim przystąpią do ataku na zamek, czy miasto.
  • Zmiany w systemie rzemiosła, gdzie właściwości przedmiotu końcowego zależne będą od jakości materiałów użytych przez gracza.
  • Nowy, bardziej funkcjonalny i łatwy w obsłudze launcher gry.
  • Zwiększenie wydajności serwerów zanim gra uruchomiona zostanie jako Wczesny Dostęp na Steam.

Trzeba powiedzieć jedno – Gloria Victis to nie tylko prawdziwie niezależny polski MMORPG osadzony w realiach średniowiecza, ale przede wszystkim gra, która powstaje dzięki pasji osób z Black Eye Games.

Poprzedni artykułGRAV jest zwariowany…
Następny artykułCzyżby książki były już przeżytkiem?
3 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
balrogos

Jak narazie nadal lipa czekamy na bete i system wali conajmniej tkai jak w Medieval Chivalary a oczywiscie oczekuje lepszego i obsluga luku i kuszy w celowaniu 3D nie 2D bo z 2D nie idzie strzelac.

Anselmo

Poczekam , aż walka stanie się bardziej płynna , obecnie wygląda strasznie. Postacie wyglądają sztucznie na tle krajobrazu i przyrody.

asdas

Tetris online