Projektowanie postaci w LawBreakers jest dość interesującym procesem. W większości firm tworzących gry wpierw powstaje projekt danej postaci, a następnie pracują nad nią graficy, ale w Boss Key Production jest inaczej.
Już w trakcie gdy powstawało studio Boss Key Production, developerzy mieli pomysły na to jakie mogą być postacie w tej grze, ale wpierw musieli ustalić proces ich tworzenia. Maverick była pierwszą postacią, stworzoną przez studio i na tej podstawie ustalony został cały proces.
W pierwszej kolejności projektanci ustalają jaką rolę ma pełnić dana postać w walce oraz jej przynależność, po czym rozpoczyna się proces tworzenia postaci. Podczas licznych testów developerzy próbują ustalić jaka broń oraz zdolności dana postać powinna posiadać i muszą być one unikalne. Dopiero w kolejnym etapie tworzony jest wygląd postaci.
LawBreakers jest sieciową strzelanką drużynową, która tworzona jest przez Boss Key Production dla Nexon America. Akcja gry toczy się w alternatywnej przyszłości, w której to świat po olbrzymim kataklizmie zmieniającym grawitację, podzielony został na dwie frakcje: pokojową organizacje przestrzegającą prawa – Law, oraz frakcję przestępczą – Breakers.