W trakcie ostatnich dwóch tygodniu, ekipa H1Z1 podjęła próby wprowadzenia oprogramowania do walki z oszustami – BattlEye [BE]. Pierwsza próba była nieudana i zakończyła się wyłączeniem tego programu.

W tej chwili trwa kolejna próba związana z BattlEye i niestety ma to wpływ na problemy, jakie występują u niektórych graczy w momencie uruchomienia H1Z1.

W związku z olbrzymia ilością zapytań związanych z tym oprogramowaniem, postanowiłam zamieścić kilka podpowiedzi przetłumaczonych z oficjalnej strony BattlEye, które być może pomogą Wam w rozwiązaniu Waszych problemów z uruchomieniem H1Z1. Jeśli znaleźliście tez inne rozwiązania, to podajcie je w komentarzach – być może komuś to pomoże 🙂

20151221_h1z1_battleye-2

21.05.2016

Jeśli macie problem z uruchomieniem obu gier H1Z1 po aktualizacji, to nie jesteście sami!

Devsi DBG pracują nad rozwiązaniem tego problemu! Pierwszy Hotfix, który BYĆ MOŻE naprawi błędy z logowaniem zapowiedziany został na 21:00!!

Chodzi o następujące błędy:
– [INFO] Blocked loading of file: „C:\Steam\steamapps\common\H1Z1 King of the Kill\PhysX3Common_x64.dll
– [INFO] Blocked loading of file: „C:\Steam\steamapps\common\H1Z1 King of the Kill\ApexFramework_x64.dll

Poniżej lista najczęściej występujących błędów oraz co należy zrobić, aby je naprawić.

Przede wszystkim, to jeśli dopiero co zakupiliście H1Z1, to po zainstalowaniu gry zrestartujcie swój komputer. W wielu przypadkach to pomaga właśnie to najprostsze rozwiązanie 🙂

  • Mój launcher zatrzymał się na „Starting BattlEye Service…” i gra nie uruchamia się.

Zidentyfikowano błąd z obecną wersja BE i zostanie to naprawione tak szybko, jak to możliwe. W międzyczasie udajcie się do folderu C:\Program Files (x86)\Common Files\BattlEye i wykasujcie plik BEService_h1z1.exe.

  • Mój launcher BE pokazuje wiadomość: „[INFO] Blocked loading file:…”

Jeśli komunikaty te nie wpływają na rozgrywkę, to należy je zignorować (uwaga – nie mają one wpływu na rozłączanie się gry).

Jeśli informacja związana jest z plikem „wow64.dll” w folderze Windowsa, to rozwiązaniem będzie odinstalowanie z systemu aktualizacji Windowsa „KB3004394”.

  • Kiedy uruchamiam grę z włączonym BE nie widzę i nie mogę połączyć się do żadnego serwera. Jak to naprawić?

Po pierwsze, przeskanujcie swój komputer najnowszą wersją programu antywirusowego i upewnijcie się, że nie macie ukrytego złośliwego oprogramowania (malware) lub wyświetlającego reklamy (adware). Niestety, niektóre z tych oprogramowań mogą zostać nie odkryte i nadal wpływać na grę. Aby rozwiązać ten problem należy zresetować ustawienia połączenia Winsock poprzez otwarcie wiersza polecenie Windows jako administrator (Start -> Wszystkie Programy -> Akcesoria, prawym przyciskiem na “Wiersz polecenia” and wybrać “Uruchom jako administrator”) oraz wpisanie komendy „netsh winsock reset” (bez cudzysłowu). Uruchom ponownie komputer i sprawdź, czy problem został rozwiązany.

  • Moja gra nie uruchamia się / Dostaję błąd Windows (np.: „The application was unable to start correctly (0xc000009a)”)

Spróbuj następujących rzeczy:

  • Upewnij się, że BEService.exe w katalogu usług BE (zwykle „C: Program Files \ (x86) \ Common Files \ BattlEye”) nie jest blokowany przez zaporę
  • Upewnij się, że w katalogu gry nie ma plików d3d9.dll lub dsound.dll plik. Jeśli są to usuń lub zmień nazwę.
  • Upewnij się, że masz legalną kopię systemu Windows. Pirackie kopie mogą nie być obsługiwane przez najnowszą wersję BE.
  • Odinstaluj uszkodzoną aktualizacji systemu Windows „KB3004394”
  • Sprawdź, czy uprawnienia do pliku katalogu gry są łamane, wykonując następujące czynności:
    • Kliknij prawym przyciskiem myszy na katalogu gry (w Eksploratorze Windows),
    • wybierz „Właściwości”
    • przejdź na zakładkę „Zabezpieczenia”;
    • na liście grupy / użytkownika wybrać „SYSTEM” wejście i sprawdzić, czy ma pełny dostęp.
    • W przeciwnym razie kliknij „Edytuj …” i przyznaj użytkownikowi pełny dostęp.
  • Certyfikaty systemowe mogą być uszkodzone. Aby je naprawić należy pobrać i zainstalować aktualizację z firmy Microsoft.
  • Sprawdź swoje pliki systemowe, czy nie są zepsute. Napraw je w korzystając z poradników Microsoft: 1 oraz 2.
  • Przeskanuj systemu aktualnym oprogramowaniem antywirusowym. Złośliwe oprogramowanie, który modyfikuje pliki systemowe lub gry, może powodować takie problemy, gdy program BE jest włączony.
  • Upewnij się, że nie należy używasz żadnych niestandardowych/ modyfikowanych plików systemowych (w tym DirectX). Zainstaluj ponownie DirectX.
  • Po uruchomieniu gry pojawia się: „Failed to initialize BattlEye Service: Driver Load Error (577).”

Prawdopodobnie używasz darmowej wersji systemu Windows 10 lub wersji sprzed premiery: Windows 10 Insider wersja 10074.  Aby to naprawić nalezy wyszukac i zainstalować wszystkie dostępne aktualizacje systemu Windows.

  • Po uruchomieniu gry pojawia się: „Failed to initialize BattlEye Service: Driver Load Error (31).”

Upewnij się, że oprogramowanie zabezpieczające (program antywirusowy, itd) nie blokuje BE Service. Chodzi tutaj zarówno o BEService.exe/BEService_x64.exe w katalogu BattlEye waszej gry, jak i cały katalog BE (C:\Program Files (x86)\Common Files\BattlEye). Prawdopodobnie będziecie musieli go dodać do listy wyjątków oprogramowania zabezpieczającego.

Jeśli to nie pomoże to należy odinstalować i zainstalować ponownie BattlEye.

  • Po uruchomieniu gry pojawia się błąd:  “Failed to initialize BattlEye Service: Windows Test-Signing Mode not supported.”

Należy wyłączyć tryb testowy – link jak to zrobić.

Inne rozwiązania znajdziecie tutaj.

  • Po uruchomieniu gry dostaję komunikaty: “Failed to install BattlEye Service.” / “BattlEye Service installation failed.” / “Failed to start BattlEye Service.” / “BattlEye Service startup failed.” / “Failed to initialize BattlEye Service: …”. Jak to naprawić?

Coś w systemie zapobiega instalacji i uruchomieniu BattleEye Service, który wymagany jest do gry na serwerach włączona ochroną BE.

Upewnij się, że oprogramowanie zabezpieczające (program antywirusowy, itd) nie blokuje BE Service. Chodzi tutaj zarówno o BEService.exe/BEService_x64.exe w katalogu BattlEye waszej gry, jak i cały katalog BE (C:\Program Files (x86)\Common Files\BattlEye). Prawdopodobnie będziecie musieli go dodać do listy wyjątków oprogramowania zabezpieczającego.

Jeśli to nie pomoże lub nie używacie oprogramowania zabezpieczającego, to może być problem z pozwoleniami katalogu BE lub tez plików w nim się znajdujących. Aby to rozwiązać, wykasujcie folder BE (zazwyczaj C:\Program Files (x86)\Common Files\BattlEye) i uruchomcie grę ponownie. Jeśli nadal macie ten sam błąd to spróbujcie ręcznie uruchomić launcher BE, znajdujący się w folderze waszej gry, z uprawnieniami administratora (prawy przycisk myszy na BE launcher -> właściwości -> uruchom ten program jako administrator -> OK).

Jeśli nadal nie możecie uruchomić BE, oznacza to, że jakieś nieznane oprogramowanie działające w waszym systemie blokuje dostęp.

Jeśli nie możecie ustalić przyczyny, to sugerowane jest przeinstalowanie Windows.

  • Podczas uruchamiania gry z włączonym BattleEye, w momencie naciskania przycisku myszki lub klawiatury zamraża/ laguje mi gra.

Jest zazwyczaj spowodowane przez złośliwe oprogramowanie – należy przeskanować cały system (można użyć Malwarebytes Anti-Malware).

  • Jestem wykopywany z gry z jednym z poniższych komunikatów. Nie używam hacków, więc jak to rozwiązać?
    • BattlEye initialization failed (Zainicjowanie BE nie powiodlo się)
      • Po pierwsze upewnij się, że BE jest prawidłowo zainstalowany w folderze gry. Można zainstalować go ręcznie, postępując zgodnie z instrukcjami na stronie BatteEye.
      • Jeśli to nie pomogło, to możesz mieć problem z uprawnieniami plików. Aby to rozwiązać przejdź do C:\Users\[username]\AppData\Local\[nazwa gry] (upewnij się, że widzicie wszystkie pliki i foldery – nawet te ukryte) i wykasuj katalog BattleEye.
      • Jeśli problem nadal istnieje być może uszkodzone zostały certyfikaty systemowe.
    • Client not responding (klient nie odpowiada)
      • Może się to zdarzyć jeśli utracicie połaczenie z serwerem. Częstym rozwiązaniem tego problemu jest aktualizacja oprogramowania modemu/ routera.
      • Upewnij się, że nie ma uruchomionego „Cucusoft Net Guard” – program ten nie jest kompatybilny z BE.
      • Jeśli to nie pomoże, to oznacza, że macie problem z połączeniem internetowym.
    • Failed to update
      • Z jakiegoś powodu klient BE nie jest w stanie pobrać nowych aktualizacji z serwera – jest to prawdopodobnie związane z Twoim połączeniem internetowym.
      • Proszę pobrać najnowszą wersję swojej gry i ręcznie zaktualizować BE.
      • Jeśli błąd nadal występuje, to prawdopodobnie ma to coś wspólnego z uprawnieniami katalogu BE – usuń katalog BE (zazwyczaj C:\Program Files (x86)\Common Files\BattlEye)
    • Corrupted Memory #X
      • BattleEye wykrywa, że nie wielkość pamięci komputera nie jest prawidłowa. Przeskanuj system w poszukiwaniu trojanów i innego złośliwego oprogramowania oraz sprawdź RAM czy nie ma wad (np. za pomocą Memtest86).
      • Jeśli to nie pomoże, to prawdopodobnie jeden z plików gry został uszkodzony i należy ją przeinstalować.

Mam nadzieję, że powyższe odpowiedzi pomogą Wam w rozwiązaniu problemów związanych z BattlEye. Wersja angielską znajdziecie na stronie głównej BE.

Jeśli żadne z powyższych rozwiązań nie zadziała, to napiszcie maila z prośba o pomoc do twórcy BattlEye: support[małpa]battleye.com

Na Reddit znalazłam jeszcze jedno rozwiązanie dotyczące zatrzymaniu ładowania gry na „Starting BattlEye Service…

  • Kiedy otworzy się okno BE przejść do Menadżera Zadań
  • Spojrzeć na „Procesy w tle”
  • Znaleźć „BEService”
  • Kliknąć strzałkę znajdującą sie po lewej stronie
  • Prawym przyciskiem myszy na BattleEye Service i wybrać Stop
  • To powinno anulować operację