W zeszłym tygodniu ekipa Daum Games EU, wydawcy Black Desert Online w Europie, gościła na streamie pewnego gracza i odpowiadała na pytania graczy.
Pytań było dość sporo, i mieliśmy szansę usłyszeć kilka ciekawych odpowiedzi. Poniżej przedstawiam Wam podsumowanie najważniejszych informacji:
- Premiera gry – nie poszło dokładnie tak jak było zaplanowane, ale ludzie masowo kupowali grę w tamtym dniu, co spowodowało zachowanie strony praktycznie takie jakby był atak DDoS. Kilka problemów z niektórymi przedmiotami, ale na koniec nie było aż tak źle.
- Popularność gry – o wiele większa niż przewidywano.
- Pojawianie się znienacka tekstur – problem ten jest zauważalny i został zgłoszony do Pearl Abyss.
- Czy jest oddzielny zespół dla NA/EU, czy wszystkie problemy zgłaszane są do koreańskiej ekipy – połączenie obu tych rzeczy. Zmiany w grze robione są przez Pearl Abyss bo to oni są właścicielem gry. Jest pewna bariera w odbiorze pewnych elementów przez Koreańczyków i Europejczyków i czasami ekipa Daum Games EU musi się namęczyć aby wytłumaczyć dlaczego te rzeczy odbierane są w taki, a nie inny sposób.
- Plany uruchomienia gry w innych krajach – Daum Games podpisując umową ma podane w jakich krajach może wydawać Black Desert Online i nie ma na to wpływu. Z tego powodu sa pewne nieporozumienia, jak na przykład Estonia i Ukraina podlegające pod wydawcę rosyjskiego. Daum Games nie ma praw do wydawania gry w Ameryce Południowej, ale Pearl Abyss wspominał kilka miesięcy temu o planach uruchomienia ogólnoświatowego serwera.
- Czy niektóre rzeczy z Cash Shop będzie można zdobyć w grze bez wydawania pieniędzy? – Są plany, chociaż ilośc godzin gry jaką gracze dostają za 30 Euro jest naprawdę olbrzymia, a Daum Games musi na czymś zarabiać by istnieć.
- Czy do gry wróci auto-loop? – Mechanika ta jest obecna w Korei, ale została dodana po jakimś czasie od premiery jako szansa dla nowych graczy nad nadgonienie z wzmacnianiem postaci. Na ten moment nie jest to włączone w wersji NA/ EU, ale ekipa BDO widz\i prośby graczy i monitoruje sytuację.
- Jakieś daty kiedy można spodziewać się aktualizacji? – Niedługo, można spodziewać się średniej wielkości aktualizacji każdego miesiąca.
- Czy to oznacza, że klas takich jak Blader czy Ninja pojawią się w tych aktualizacjach? Klasy te mogą zostac dodane w innej kolejności w stosunku do tego co było w Korei.
- System farbowania strojów jest za bardzo RNG, czy wprowadzony zostanie taki system jak w Korei? Nie są pewni.
- Korea ogłosiła system hodowania petów – jakieś szczegóły? Na razie brak.
- System broni Awakened będzie wprowadzany stopniowo, czy wszystkie w jednym momencie aby nie było aż takich różnic w klasach? Postarają się wprowadzić to w tak bardzo zbalansowany sposób jak to możliwe, ale to zależy od mechaniki gry oraz wprowadzanych aktualizacji.
- Kamuflaż – jakieś zmiany? Sporo zamieszania na ten moment wokół tego stroju, poprosiliśmy o jak najszybsze wprowadzenie przedmiotu, który pozwala widzieć zakamuflowane osoby – flary. Jeśli chodzi o osoby, które mają problem z kolorami, to w opcjach gry można zmienić naprawdę wiele ustawień i powinno to pomóc. Gracze mogą nabyć peta psa, który oznaczy znajdujących się w okolicy zakamuflowanych graczy. Jest wiele rad na forum jak można by zmienić mechanikę tego stroju i są one zbierane aby przekazać twórcy gry.
- Większa komunikacja między Daum Games a graczami? Na ten moment są bardzo zajęci ale planują wprowadzenie regularnych blogów informujących o tym co czeka na graczy oraz bycie bardziej aktywnymi na Twitch.
- Jak dużą swobodę mają planując dodanie zawartości do gry? Wolność w sprawach komercyjnych, jeśli chodzi o tworzenie nowej zawartości to jeśli coś byłoby stworzone specjalnie dla regionu NA/ Eu to na pewno pojawiłoby się także w innych regionach.
- Problem z blokada fps – np.: 25 w full-screen, a znacznie więcej fps w windowed full-screen. Zostało to zgłoszone do Pearl Abbys.
- Szansa na wprowadzenie wymiany handlowej pomiędzy gildiowiczami? Wiele sugestii graczy zostaje zapisywanych i przekazywanych dalej. Chcieliby móc ułatwić taką wymianę, ale to wymagałoby znacznych zmian w systemie. Pearl Abyss wie o prośbach graczy.
- Walka z goldsellerami? Tak wielki sukces powoduje, że gra przyciąga uwagę takich osób. Daum Games Eu nie był na to przygotowany i w tej chwili rozważane są możliwości.
- W jaki sposób działają World Boss aby dostać nagrodę? Obrażenia zadawane przeciwnikowi mają w tym dużą rolę, a do tego aktywność oraz dystans od bossa. Ostatnia aktualizacja dodała bossa Dastard Berg. w niedawnym zabiciu World Bossa brało udział 300 osób, a to naprawdę sporo.
- Dwustopniowy system autoryzacji? Gracze o to proszą, próbują opracować bezpieczny system logowania.
- Pierwsze oblężenie zamku? W trakcie prac.
- System bounty? W trakcie prac.
- Quest na Cyklopy? Przyglądają się.
- Obecny system energii – zostanie taki jak jest, czy też zmieni się na wersje koreańską? System został zaprojektowany w taki sposób, że im częściej wykonuje się daną czynność tym mniej ona kosztuje energii.
- Cooldown na użycie eliksirów regenerujących życie? Potrzebują więcej informacji po tym jak gracze wbiją maks poziom i będą mieć dobry sprzęt. Na ten moment trudno to ocenić.
- Problem z chwytaniem Giganta? Codziennie widzą tematy na forum o problemach z Wojownikeim i Berserkiem, będą to sami testować, a potem postanowią jak z tym postąpić.
To był skrót, a jeśli chcecie usłyszeć pełne odpowiedzi, to polecam obejrzeć poniższy film.
Z chwytami Giganta tak zwanymi grabami na PVP po prostu przeciwnik ucieka z uscisku albo teleportuje sie gdzies obok
https://www.youtube.com/watch?v=ultGzo-piXE
Tak naprawde zobaczymy za jakies 3 miesiace jak sie sytuacja rozwinie z BDO
a no nawet może trochę dłużej bo teraz np. lepiej sprzedać czyste materiały niż w coś przetworzone …