W czasie odbywającej się właśnie Konferencji Developerów Gier (GDC), możemy dowiedzieć się sporo ciekawostek dotyczących branży gier oraz jej najbliższej przyszłości.
Jeśli o mnie chodzi to zwróciłam uwagę na możliwości najpopularniejszych silników na których tworzone są gry: Unity, CryEngine oraz Unreal.
W trakcie trwania konferencji GDC 2016 Crytek ogłosił wydanie CryEngine V – najłatwiej dostępną, potężną i pełną ciekawych funkcji wersję silnika deweloperskiego.
Premiera nowej wersji silnika połączona została z premierą nowego modelu biznesowym „Płać ile chcesz”, który oferuje deweloperom pełny dostęp do funkcji silnika oraz kodu źródłowego za wybraną przez nich cenę i bez jakichkolwiek innych kosztów. Dodatkowo użytkownicy, którzy zdecydują się na korzystanie z CRYENGINE V mogą przekazać do 70% zapłaconej sumy na Indie Development Fund – program dofinansowujący, poprzez który Crytek wspiera obiecujące projekty indie na całym świecie.
Aby uczcić dzisiejszą premierę nowej wersji silnika, firma Crytek połączyła siły z Humble Bundle oferując deweloperom pakiet paczek zawierających tysiące wysokiej jakości, gotowych materiałów. Nic tylko czas zacząć tworzyć własne gry.
Studio Epic Games zaprezentowało natomiast nowy zwiastun prezentujący ponad 50 gier, które powstały dzięki silnikowi Unreal, a wśród nich Paragon, Rocket League, The Vanishing of Ethan Carter i wiele innych.
Kolejny zwiastun Unreal 4 pokazuje natomiast możliwości tego silnika w tym obsługę zaawansowanego oświetlenia, cieni, rendering oraz efekty przetwarzające fizykę w czasie rzeczywistym.
No i na koniec zwiastun Unity, na którym zaprezentowano wiele usprawnień graficznych w najnowszej wersji tego silnika – 5.4, w stosunku do wersji 5.0.
Dodatkowo pokazano bardzo interesujące demo Unity – krótki film „Adam”, który renderowany był w czasie rzeczywistym…
Możliwości wszystkich tych silników naprawdę oszałamiają… A pomyśleć, że kiedyś gdy po raz pierwszy zobaczyłam i zagrałam w Dune to zachwycałam się wyglądem tej gry…
A pamietam czasy jak za silnik od Quake wolali 1mln dolarow per gra. Czasy sie zmieniaja. Ale to fajne, bo mozna wziac fajne narzedzie i metoda chalupnicza sprobowac zrobic fajna gre. I tutaj sila Indie gier, gdzie kluczem do sukcesu jest oryginalny pomysl i grywalnosc.
Rok 2016 zapowiada sie calkiem obiecujaco 🙂