Chyba każdy wpis dotyczący Gloria Victis powinnam zaczynać słowami: „kolejny tydzień, kolejna aktualizacja„… Mają tempo trzeba powiedzieć.
W zeszłym tygodniu twórca Gloria Victis wprowadzili do gry nowe dynamiczne wydarzenia, jak i liczne usprawnienia interfejsu gry oraz AI.
Nowe dynamiczne wydarzenia, zaprojektowane zostały z myślą o nowych graczach. Ich zadaniem jest zaangażowanie ismirskich graczy w odparcie ataku midlandzkich partyzantów na gród Mereley. Ten ciąg wydarzeń prowadzi nowych graczy w pierwszych chwilach gry, ułatwiając im opanowanie podstaw rozgrywki.
Oprócz tego wprowadzone zostały liczne usprawnienia dla doświadczonych graczy, takie jak menu kontekstowe w oknie ekwipunku. Pozwala ono precyzyjnie wybrać akcję, jaką gracz chce wykonać na danym przedmiocie, a także wyświetlić listę recept, w których może on zostać użyty! Dzięki tej zmianie znacznie wzrósł komfort zarządzania ekwipunkiem oraz nauki systemu rzemiosł.
Znacznie udoskonalona została również sztuczna inteligencja – walki pomiędzy postaciami NPC wyglądają znacznie lepiej. Dodatkowo NPC będą od tej pory wykonywać różne akcje służące budowaniu klimatu gry, takie jak rąbanie drewna, zbieranie plonów, łupanie minerałów czy siadanie na ławkach.
Poniżej najważniejsze zmiany i nowości, całe notki znajdziecie na stronie głównej gry:
- Wprowadzono nowy ciąg dynamicznych wydarzeń w okolicy Mereley oraz przeprojektowano rozmieszczenie dotychczasowych wydarzeń w tym miejscu;
- Usprawniono zachowania postaci NPC, takie jak walka z innymi postaciami NPC, siadanie czy wydobywanie surowców;
- Wymieniono animacje blokowania tarczą przez graczy;
- Wprowadzono system rang gildii:
- lider, oprócz aktualnych uprawnień, może przyznać graczowi rangę oficera lub rekruta oraz przekazać swoją funkcję,
- oficer może zapraszać oraz usuwać rekrutów,
- rekrut nie posiada dodatkowych uprawnień.
- Dodano menu kontekstowe w oknie ekwipunku po kliknięciu PPM na wybrany przedmiot – znacznie ułatwia ono korzystanie z przedmiotów, pokazując jednoznacznie ich przeznaczenie.