No proszę, czyżby zaczynał się sezon urlopowy w DayBreak Games? W ciągu jednego tygodnia otrzymaliśmy list producencki dotyczący Just Survive, jak i ten poświęcony aspektom King of the Kill.
W dzisiejszym liście producenta King of the Kill, Chris Wynn opisuje prace związane z poprawą wydajności gry, dalszymi zmianami w systemie walki, wyjaśnia nieco więcej o zapowiadanych wcześniej zmianach związanych z pojazdami oraz opisuje zmiany, jakie trafią do trybu Battle Royale.
Wydajność gry
Nadal patrzymy na ilość fps oraz co spowodowało ich zmiany w ostatnich aktualizacjach. Pracujemy nad wieloma rzeczami jednocześnie. Należy do nich ogólna optymalizacja, która sprawi, że gra będzie działał szybciej. Mamy wiele rzeczy nad którymi pracowaliśmy od jakiegoś czasu i niektóre z nich zaczynamy testować. Na koniec, przyglądamy się także domyślnym ustawieniom i konfiguracji, aby upewnić się, że są one zoptymalizowane na różne systemy.
Walka
Obserwując jak działają wprowadzone zmiany w systemie walki, mamy kilka poprawek, które bazują na Waszych opiniach. Niektóre z nich obejmują takie rzeczy jak kolizje, kamerę oraz siatkę celownika.
Sądzimy, że za bardzo znerfowalismy strzał w trakcie skoku, więc ADS (celowanie) wróci, ale będzie dostosowane tak aby było bardzo niedokładne.
Nadal jest kilka błędów związanych z reakcją na obrażenia, których nie powinno być – pracujemy nad ich rozwiązaniem i pozbyciem się ich z gry.
Znaleźliśmy błąd związany z celowaniem (ADS) i poruszaniem (strife), który powodował występowanie pewnych błędnych strzałów i zostanie to niedługo naprawione.
Poza tym, jesteśmy bardzo zadowoleni z tego jak działają wprowadzone ostatnio zmiany w systemie walki i jaki pozytywny wpływ wywarły on na rozgrywkę.
Battle Royale
W kolejnej aktualizacji do gry, która wprowadzona zostanie na początku sierpnia, do Battle Royale trafi kilka zmian, które koncentrują się na dwóch głównych założeniach: sprawić by rozgrywka była szybsza i bardziej angażująca oraz wprowadzić system, który zapobiegnie przebywaniu postaci w gazie.
Największą zmianą jaką wprowadzamy w związku z uczynieniem rozgrywki bardziej dynamiczną, jest zmiana rozmiaru bezpiecznej strefy w oparciu o ilość graczy. Im mniej graczy pozostanie, tym mniejsza będzie strefa bezpieczna. Zmiana ta zmusi do szybszej walki i spowoduje większą ilość konfliktów. Doda to także nieco więcej napięcia do tego jak długo możecie zbierać łupy, wytwarzać potrzebne rzeczy i przygotowywać się na ostateczna rozgrywkę.
Jeśli chodzi o „kampowanie” gazu, i ta zmiana też będzie mieć wpływ na środkową część rozgrywki, to dodajemy nowy system nazwany Toksyczność (Toxicity). Toksyczność to nowa statystyka/ pula, która wypełnia się gdy gracz przebywa w gazie – obecnie potrzeba 3 minut by wypełniła się w całości. Gdy gracz osiągnie maksymalną wartość toksyczności, to otrzymywać będzie znacznie zwiększone obrażenia zadawane przez gaz. Głównym celem tego systemu jest zapobieżenie zbyt długiemu przebywaniu w gazie we wczesnych momentach gry i prawie niemożliwemu przebywaniu w gazie w środkowym i końcowym momencie rozgrywki, a jednocześnie nie będzie to zbyt bardzo karało graczy, którzy na chwilę utkną w gazie.
Poprawiliśmy także sekwencje opadania na spadochronie. Dodaliśmy nowe animacje, a inne poprawiliśmy. Największą zmianą jest ulepszenie sekwencji rzeczywistego czasu lądowania. […]
Poprawiliśmy także zrzuty z samolotów. Jeśli spojrzycie na samolot, to powinno to być dla Was oczywiste, czy zrzucił on już swój ładunek, czy też jeszcze nie. Po zrzuceniu ładunku, samolot będzie kierował się w górę.
Poprawiliśmy także efekt gwizdania poprzedzający bomby, tak aby miał on większy promień, przez co będziecie nieco wcześniej ostrzeżeni przed nalotem.
I na koniec usuwamy tryb Battle Royale: Zombie z racji tego, że jest on bardzo mało popularny. Istnieje kilka osób, które lubią ten tryb, ale populacja ta jest tak niska, że wolimy aby korzystały one z ogólnego Battle Royale. Zestaw reguł zatrzymamy i w przyszłości użyjemy go w Pojedynkach (Skirmish).
Pojazdy
Innym systemem, który przeszedł wiele zmian, jest fizyka pojazdów. Odkładaliśmy zmiany przez długi czas i skupialiśmy się na innych rzeczach, ale nadszedł jego czas.
Zmiany te obejmują wprowadzenie klucza oraz zapalanie pojazdu przez zwarcie, o których dyskutowaliśmy jakiś czas temu. Jeśli przegapiliście te informacje, to zamiast konieczności posiadania akumulatora i świec aby uruchomić pojazd, potrzebny będzie klucz. Klucze będą w większości pojazdów, co uczyni je łatwymi do wykorzystania. Jednakże gracze będą mogli zabrać ten klucz ze sobą, dlatego też dodajemy mechanikę odpalenia pojazdu przez zwarcie. Ten system odpalania samochodu zajmie jakiś czas i uczyni Was narażonym na atak, ale da Wam dostęp do pojazdu bez konieczności posiadania klucza.
Poprawiliśmy fizykę wszystkich pojazdów i dostosowaliśmy ją aby była unikalna dla każdego pojazdu. Samochód policyjny będzie szybszy nić półciężarówka, ale półciężarówka ma lepsze zawieszenie w terenie, itd. Wszystkie zmiany związane są z prędkością maksymalną, przyspieszeniem, zawieszeniem oraz ogólnym prowadzeniem pojazdy. Bedziecie musieli nieco poćwiczyć, zanim przyzwyczaicie się do zmian, ale w dłuższym rozrachunku jazda będzie bardziej przewidywalna.
Zmieniliśmy nieco miejsca siedzące w pół-ciężarówce, mając na myśli grę zespołową. Pasażer na tyle ma teraz możliwość wykorzystanie większego pola widzenia wokół pojazdu, przez to że może stać zaraz za kabiną. Karą za to jest to, że gracze ci będą bardziej narażenie na atak.
I na koniec zmieniliśmy dźwięki związane z pojazdami. Nowe brzmienie silników i inne dźwięki, pozwolą Wam zorientować się kiedy tracicie kontrolę. Także klaksony.
Z2
Czynimy postępy z mapą Z2. Zapełniamy świat nowymi obiektami, upewniając się, że obiekty są w prawidłowych miejscach i czy działa kolizja. Wkraczamy w fazę optymalizacji i poprawek, zanim trafi ona na serwery Live aby zastąpić obecna mapę.
W ten weekend mapa Z2 nie będzie dostępna na serwerze testowym. Zaplanowaliśmy kilka rzeczy na nadchodzący tydzień na serwerze testowym i skupimy się na przygotowaniu mapy.
No to co sądzicie o tych planach? Zadowoleni, czy też nadszedł czas narzekania?
Zapraszam także do polubienia strony BabaGra.pl na FB. Im więcej komentarzy zostawiacie, tym większa szansa na rozdawnictwa na blogu. Poza tym zapraszam do zapoznania się informacjami o innych grach o których piszę 🙂
Mi tam wszystko pasuje, tylko Ak-47 za malo.. 🙁
Powinny byc nieco bardziej zbalansowale respawn’y broni
Myślę, że zostanie to poprawione na nowej mapie – Z2 🙂
A no miejmy nadzieje :p oby tak sie stalo 🙂