Dostałam ostatnio możliwość przeprowadzenia wywiadu z wydawcami gry Revelation Online – firmą My.com. Na moje pytania odpowiedział Fabien Alexandre, producent tej gry.
Mam nadzieję, że wywiad ten przybliży Wam ten ciekawie zapowiadający się tytuł i zdecydujecie się ją wypróbować.
- Dziękuje za to, że zgodziłeś się odpowiedzieć na kilka pytań związanych z Revelation Online. Przede wszystkim, czy mógłbyś przedstawić się naszym czytelnikom?
Nazywam się Fabien Alexandre i jestem producentem Revelation Online dla regionu Północnej Ameryki i Europy.
- Czy możesz nam powiedzieć czym jest Revelation Online i co takiego przekonało Was o tym, że będzie to odpowiedni tytuł dla zachodnich graczy?
Revelation Online oferuje zupełnie nowe wyzwania, jakie gracze będą odkrywać w zapierającej dech w piersiach przygodzie w Nuanor. Wolność jaką oferuje ta gra, była czymś co wyróżnia ten tytuł. Na dodatek gra wystartuje z toną zawartości, a także zapewnieniem, że można osiągnąć najwyższy poziom robiąc tylko questy. Liczne questy pozwalają zapomnieć o grindzie, a liczne instancje oraz questy zaprojektowane dla grupy utrzymują rozgrywkę zróżnicowaną i ciekawą. To jest coś, do czego zachodni gracze są przyzwyczajeni i był to zdecydowanie ważny czynnik przekonywujący nas o tym, aby zaprezentować ten magiczny świat także graczom spoza Chin.
- Mógłbyś powiedzieć kilka słów o historiach opowiedzianych w Revelation Online?
W grze tej gracze otrzymają questy opowiadające główną historię gry, których ukończenie zajmie wiele godzin, a do tego należy dodać questy poboczne. Historia krainy Nuanor stworzona została przez chińskiego pisarza książek fantasy – Jiang Nan. Niedawno opublikowaliśmy zwiastun w którym pokrótce opowiedzieliśmy historię, a więcej konkretów zdradzonych zostanie kiedy będziemy zbliżać się do beta testów.
- Z tego co wiem to gracze będą mogli bez ograniczeń latać oraz nurkować – w tej grze ponoć nie ma barier?
Świat jest nie tylko wielki ale wypełniony zawartością. To jest coś co naprawdę mi się podoba. Jednym z przykładów może być odkrycie unoszącego się w niebie zamku.
- Jestem bardzo podekscytowana tą grą i słyszałam, że jest w niej mnóstwo instancji dla graczy lubiących PvE. Mógłbyś co nieco o nich opowiedzieć?
Znowu – to różnorodność sprawia, że gra ta jest tak interesująca. Znaleźć tutaj będzie można instancje solo, na 5 graczy, a także rajdy na 10 i 20 osób. Do tego wszystkie one maja rózne poziomy trudności, więc nawet po ich ukończeniu można robić je ponownie w trudniejszej wersji i otrzymując lepsze nagrody.
Jestem graczem PvE i bardzo podoba mi się rajd na 9 bossa, który nazwany jest Dragon’s Deep. Walka jest bardzo zróżnicowana, trudna i zabawna.
- Pomówmy trochę o PvP, które w tej grze zapowiadane jest jako „masywne”. Jak sądzisz, co graczom najbardziej przypadnie do gustu?
Trudno to przewidzieć. Niektórzy gracze lubią duele, a nawet branie udziału w systemie „Player Killer”, który to dostępny jest od poziomu 40, co zasadniczo oznacza open PvP. Inni z kolei mogą woleć chaotyczne i masywne walki o zamki lub też organizować swoją gildię i budować własne fortece oraz stawać w szranki z innymi gildiami.
- A co jeśli chodzi o graczy, którzy lubią także poświęcić się rzemiosłu poza braniem udziału w walkach z bossami i PvP?
Crafting nie jest wymagany dla postępu postaci, ale z wieloma profesjami zbierającymi surowce oraz rzemieślniczymi Revelation z pewnością zaspokoi także graczy, którzy lubią tworzyć przedmioty. Szczególnie jeśli wszystko co stworzą będą mogli sprzedać innym graczom za pośrednictwem Auction House lub też sklepów zarządzanych przez graczy. Stworzenie niektórych przedmiotów zajmie sporo czasu, ale będą to najlepsze rzeczy w grze.
- Istnieje obecnie na rynku wiele innych podobnych do Revelation Online gier – jak myślisz, co ten tytuł wyróżni od pozostałych?
Zdecydowanie wolność oraz różnorodność rozgrywki. Im więcej gracze będą dowiadywać się na temat funkcji dostępnych grze, czy też wezmą udział w beta testach, tym bardziej ta gra będzie się wyróżniać na tle innych.
- No dobrze, to kiedy będą mogła zalogować się do gry? Możesz powiedzieć kiedy planujecie wystartować z zamkniętymi i otwartymi beta testami?
Obecnie planujemy je na jesień i nic więcej nie mogę na ten temat powiedzieć.
- A co jeśli chodzi o model biznesowy?
Nie mogę na ten moment mówić o monetyzacji gry. Wiem, że jest to ważna informacja dla naszych graczy i niedługo ujawnimy szczegóły.
- Niektóre z przedmiotów jakie można kupić w Cash Shopach w innych grach MMO są nieco… kontrowersyjne. Mógłbys powiedzieć co będą mogła zakupić w Revelation Online?
Jesteśmy świadomi tego jak odbierane są niektóre przedmioty premium, jakie można zakupić. Robimy w tej chwili selekcję przedmiotów jakie będziemy sprzedawać. Ilość artykułów kosmetycznych stworzonych przez NetEase jest dużym plusem i będziemy starać się aby gracze mogli zakupić właśnie takie artykuły oraz pozwalające na nieco wygody.
- Oszuści. Gracze maja olbrzymie obawy zważywszy na to, że wiele azjatyckich produkcji nie ma odpowiednich zabezpieczeń i jest w nich plaga oszustów. Jak ważny jest ten temat dla My.com i jak macie zamiar z nimi walczyć?
Mamy gotowe systemy o których nie mogę rozmawiać, a do tego aktywny personel, który będzie odbierał zgłoszenia i analizował zachowania graczy. Nasi GM będą zdecydowanie walczyć w takim zachowaniem oraz będą mieć kontrolę nad kontami.
- Jeszcze raz dziękuje za wywiad. Czy jest coś, czym chciałbyś podzielić się na zakończenie z moimi czytelnikami?
Jestem bardzo ciekawy reakcji oraz opinii graczy, gdy będą mieli już szansę zalogować się do Revelation Online. Ciężko pracujemy aby jak najszybciej udostępnić Wam ten tytuł!
Kolejna piękna kolorowa gra. Mam już szczerze dość pastelowych kolorów. Ja chcę ponury świat taki jak w był w WHO.
Wywiad bardzo fajny co do samego tytułu trzeba zobaczyć czy warto poświęcić mu czas i pewnie jak przy każdej „darmowej” grze pieniądze.
Oby to nie był kolejny klon Black Desert z modelem B2P/P2W. Zobaczymy jesienią.
Dziwne to mmo z pod znaku Final Fantasy.
BDo nie ma P2W za to B2P, raz kupujesz i grasz.
Oceniajac wymiar wizualny, mozna sparafrazowac go slowami Mistrza Cietej Riposty „Dupy nie urywa”.
Aczkolwiek zawsze raczę się grami ktora pozwalaja mi latac, nurkowac i daja swobode dzialania. To plus zabawa w paczkowozy byla magią ArchAge ktora przyciagnela mnie do tej gry na dluzej. „Tadzio toloro” do dzisiejszego dnia wywoluje usmiech na mej twarzy.
Revelation wydaje sie byc tansza i mniejsza wersja z chinskiego rynku. Jest swoista rekawica rzucona w poludniowym kierunku, gdzie zamieszkuja koreanscy mistrzowie MMO. Czy uda im sie dorownac im poziomem grywalnosci i jakoscia wykonania? Zobaczymy. Narazie, trzeba miec nadzieje, ze nasi rosyjscy przyjaciele z my.com nie zepsuja tej gry podczas lokalizacji.
Swoja droga, czyz to nie zabawne ze niezbyt dalekowschodni przyjaciele, pomagaja dalekowschodnim przyjaciolom wydawac gre na zachodzie, zeby zarobic pare dolarow? Zabawne, jak po 50 latach komunizmu, kapitalizm zadrwil na koniec 🙂