Mam dzisiaj dobre i być-może-dobre wiadomości dla fanów Star Citizena – gry, która być może kiedyś, w bliżej nie określonej przyszłości, doczeka się premiery.

Zacznijmy od tych dobrych, bo Cloud Imperium Games wprowadziło na serwery tej gry długo oczekiwaną wersję Alpha 2.6, a wraz z nią do gry trafił tryb strzelanki, czyli lekko opóźnione Star Marine, osiem nowych statków oraz wiele innych rzeczy.

Więcej o Star Marine i aktualizacji 2.6

No to przejdźmy teraz do informacji „być-może-dobrych”, które lekko mnie – i pewnie wielu fanów tej gry, zaskoczyły. Okazuje się, że od ponad roku twórcy tej gry pracowali nad zmianą silnika graficznego. Przez ostatnie kilka lat Star Citizen tworzony był na silniku CryEngine, który to należy do borykającej się z problemami finansowymi firmy Crytek. No cóż, to się zmienia, gdyż najnowsza wersja gry działa już na silniku Lumberyard, który to stworzony został przez studio Amazon.

Zgodnie ze słowami Chrisa Robertsa:

Lumberyard zapewnia przełomowe rozwiązania technologiczne dla gier sieciowych. […] Z racji tego, że dzielimy podobną wizję, zmiana na Lumberyard była płynna i bezproblemowa.

Co ciekawe, to silnik Lumebryard Amazona jest tak naprawdę wykupionym i mocno zmodyfikowanym silnikiem CryEngine, który dodatkowo ma w sobie integrację z Twitch.tv oraz z Amazon Web Services.

No to co myślicie o tej zmianie? Zalicza się do tych dobrych, czy może do  „już nic mnie nie zdziwi, jeśli chodzi o Star Citizen„?